kopie-beveiliging muziek en software

Origineel geplaatst door MrM

*Ik dacht dat tegenwoordig Philips niet meer zoveel rechten over muziek in haar beheer heeft, maar ten tijden van de opkomst van het digitaal thuis kopiëren had Philips echt een grote katalogus met klas-zieke muziek (ben d'r geen liefhebber van, vandaar de woordspeling).

Polygram is slim van de hand gedaan met de opkomst van de cd brander

Het downloaden van illegale software en muziek, kan bijna niet aan bande gelegd worden, omdat het rechtsysteem boordevol met grijze gebieden (lees onduidelijke wetten) zit. Je mag namelijk kopieren voor vrienden en famile :S
Waarom maken ze niet gewoon een wet: het is verboden om muziek te kopieren! Punt uit!

Hoeveel rechtzaken er al wel niet geweest zijn, waarbij de illegale downloader en aanbieder wint van de grote maatschappijen.

Als ik een dure trui koop, mag ik deze toch ook niet namaken voor familie en vrienden! Stom voorbeeld, maar zo is het wel!

En als oplossing voor het probleem moeten de platenmaatschappijen er gewoon voor zorgen dat de muziek eenvoudig en niet al te duur legaal te downloaden is. Een mp3 tje aanklikken is immers makkelijker dan tussen de bergen cd's zoeken en in je laatje doen en op play duwen om een nummer te luisteren!

Als ik een dure trui koop, mag ik deze toch ook niet namaken voor familie en vrienden! Stom voorbeeld, maar zo is het wel!

ja maar truien kan ik niet namaken door een schijfje in m'n brander te gooien en 3 a 4 keer met mijn muis te klikken ;{ :D

enne nieuwe hardware? LIEVER NIET, kom op hee, ik ben net lekker bezig met mijn DVD verzameling, ik hoef effe geen nieuwe apparaten en mediadragers in huis.....

Damn....vroeger (in 1987 of zo) dacht ik dat als ik de mogelijkheid zou krijgen om mijn eigen cd's te branden ik helemaal zonder zorgen alles kon doen met mijn muziekverzameling wat ik wou....
en dat ik dan helemaal gelukkig zou zijn......nou ja eh dat kan ik dus inmiddels en eh ik kan zelfs DVDs branden (had ik in 1987 nog nooit van durven dromen ... dat je alle afleveingen van Miami Vice of Knightrider of A-Team helemaal compleet in bezit zou kunnen hebben :mega: )
maarja nou heb ik andere problemen, haha.....

Back