Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
r.5 en puppetmaster bedankt
ik zal is even wat info zoeken over de MPC1000
misschien neem ik hem dan wel.
groet ix
Ik ben bezig met het bouwen van een klein homestudiotje, en nu wil ik het graag wat uitbreiden. Ik wil mijn producties naar een nieuw niveau brengen, misschien dat het handig is om wat tips te krijgen over mijn set-up.
Genre
Hiphop, Drum 'n Bass
Set-up
Budget
- Quadcore PC, 4 GB geheugen, 1 TB hardeschijfruimte, Vista
- ESI Maya44 interne geluidskaart
- Cubase SX 3
- Ongeveer 20 VSTi's waar ik goed mee vooruit kan
- 2x KRK RP5
- M-Audio Keystation 49e
- Behringer Xenyx 1202 mixer
- Behringer BCR 2000 controller
- Stanton T60 draaitafel
- Behringer Pro mixer vmx200
- MXL 990
500-1000 E
Wat zouden nou dingen zijn waar ik echt iets mee toe zou voegen aan mijn set-up? Ik heb zitten kijken naar een drumpadcontroller, of misschien zelfs een MPC.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Nee niet echt denk ik.
Het verschil zit hem vooral in de bediening.
Verder staat er geen effecten in je lijst.
Misschien dat dat iets toevoegt ?
Klopt, maar zou ik er veel voordeel van hebben ten opzichte van een computer met softwaresampler + een drumcontroller? Want de MPC's zijn toch aardig prijzig..
Ik heb wat effectensoftware.. Of is een externe bak een beter idee (zo ja, waar moet ik aan denken?)?

Ik heb me zitten afvragen welke upgrade de goede Sint zou kunnen bijdragen aan m'n bescheiden setupje.
- genre: techno, minimal, elektro
- doel: voor fun, doe graag live sessies/jammen
- budget: zo'n 300€ + opbengsten verkoop huidig spul
- gear die niet weggaat:
* PC (4gb RAM, dual core CPU, 1TB harddisk)
* Monitors KRK RP8
* Ableton Live 6
* Enkele leuke synth VSTs (sylenth, minimogue)
- gear die ik kan missen:
* Korg ER-1 (voor de percussie dus)
* M-Audio Axiom 49 : ben niet supertevreden over de eindeloze draaiknoppen en de programmering, ik heb mijn oog op de Novation Remote SL 37 laten vallen en sindsdien zit ik daar mee in mijn hoofd.
* Creative X-Fi XtremeGamer : goede kwaliteit, maar heeft geen midi-IO en ook geen balanced outputs.
Als ik mijn Korg ER-1 wil gebruiken, moet die via de midi-out van m'n controller en loopt die met een latency van 60ms tot 120ms achter (vraag me niet waarom), het is ook variabel, maw ik moet die latency in live telkens opnieuw calibreren.
Ik heb al gedacht om m'n ER-1 gewoon weg te doen en te gaan werken met drumsamples in live, puur omwille van dat synchronisatieprobleem.
Er zit ook een irritante brom op m'n monitors, mogelijk doordat m'n audiokabeltjes samen met powerkabels door het enige gat in m'n bureau lopen (moet ik een 2de gat bijfrezen? lol)
Momenteel heb ik:
Microkorg
Kaoss Pad 3
Korg DS-10
Dit allemaal nog maar een kleine maand. Maar om één of andere reden voel ik me al zo beperkt. Dat neemt heel wat van de fun weg. Heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van een sampler? Met die in de Kaoss Pad 3 kan ik echt niets doen.
Als het volgens jullie ergens anders aan ligt, ik zou het graag weten![]()
ik dacht dat ik uit het straatje was maar zit er dus terug in... heb dit weekend gespeeld op de mono evolver keyboard en ben verliefd geworden. Heel vet en vooral bruikbaar (voor wat ik maak) geluid. Indien ik verliefd blijf dan zit er niets anders op dan een synth in te ruilen voor die MEK. Ik zie ook maar 1 synth die ik zou inruilen en das de Indigo II.
+++
love the sequencer
love the sound en soundsoort (niet trancy enzo)
---
kan de MEK pads? en juno achtige bassen?
geen filter met cutoff, resonance enzo?
dat ik geen polyfonische synth meer heb dat vind ik niet erg, de geluiden van de mek passen veel beter dan die van de virus. Zou het echter niet overwegen of toch minder, indien de mek geen sfeervolle pads kan, geen juno achtige bassen...
wispelturig ja, zo is ook het weer