Mijn gear/setup - wat veranderen?

Presonus HP4 :)

Dat is wel een goede tip idd! Thnx! :okdan:

Ik heb mijn 2e RME multiface inmiddels binnen en via adat & spdif gesynced en werkend, heb nu dus 16 analoge inputs werkend! Cool!

Dank voor de tips iedereen nogmaals!

Laatst gewijzigd:
Ik zit een beetje met een dilemma...

Ik zit in een electro/industrial achtig bandje en ben nog een beetje aan het knoeien met mijn set-up. Zelf speel ik drums en zet de samples in. Ik heb 2 vragen eigenlijk, waar ik wat meedenkers voor nodig heb...

Allereerst; ik gebruik nu een SP-404 voor de samples. Ik gebruik hem puur om de samples af te spelen (zijn hele liedjes, waarmee we meespelen) Ik wil misschien overstappen naar 19" apparatuur vanwege dat het practischer is in een flightcase (ivm ook nog ene mixer e.d.). Is er iets vergelijkbaars in 19"? Wat een must is dat de samples niet eerst ingeladen moeten worden. Dus op een knop drukken en gaan zeg maar... Een cdspeler kan ook niet, omdat wij niet altijd dezelfde volgorde spelen en alle samples zo gemaakt zijn dat ze in elkaar over kunnen lopen. Zou een Akai sampler dit kunnen?

Tweede vraagje; Ik heb nu een klein mixertje, maar wil naar 19". De sampler moet erop komen en een SPD-S, tot nog toe geen probleem, via de mixer hoor ik de sample op mijn in-ears. er zijn voldoende 19"mixers waar ik een keuze uit kan maken, dat is het probleem niet. Maar nu wil ik de gitaar en de zang ook horen door mijn in ears en mijn bassdrum... Hoe is dat het makkelijkst te doen. Want de mic die voor de gitaarversterker en de bassdrum staat (en de zang natuurlijk ook) die staat natuurlijk op de mixer van de zaal... Zou je het geluid kunnen splitsen zodat het geluid door de zaal gaat en naar mijn mixer/in ears en ook nog apart te regelen zijn...

Ik maak industrial, experimenteel, electronies en noise. 25 bands/projecten is onrust nv nu. We hebben alles een 'bandnaam' gegeven omdat anders een CD erg verwarrend wordt.
Onze gear(uit m'n hoofd): Korg 500m, kawai 100f, siel cruise, electronica EM-25 en EM-26, neptune 2, vermona retroverb, moogerfooger MF 101 MF 102 en CP 251, rythmace FL8, hammond autovari 64, 2X TR-505(1 bend), DR-220, DR-670, 46 gitaar pedalen, yamaha rex 50, yamaha DTXpress, Yamaha buizen combo met leslie speaker en een losse yamaha leslie, 2X fender bassman(61/65), 2X Art multi effect, 2X korg KP-1 en 1 KP-2, hillwood rotery, alesis airFX en nanoverb, 2X art MP, 2X behringer buizen pre amp, peavey PA combo, D&R mengtafel, 2X yamaha MT8X, TEAC 4 sporen band rec., fostex R8, revox 2sporen(1956), VERP(eigen fabrikaat), onrust electronica buizen multi effect, tascam CD recorder, 2X rode NT 5 mics, 2X beyerdynamics mics, 2X shure SM 58, 2X beyer studio mics(1957), philips veer microfoon, 4X oude philips field mics, pilips mic(1936), philips EL 6425, 2X philips ECC40 pre amps, zelf gebouwde AM zender (1/2watt), gelosso versterker, 2X avora 4track versterker, oude PTT walkie talkies en 6 kleine mic/versterkers op 2 AAA batterijen. waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.

Laatst gewijzigd:
hmmm ben aan het twijfelen. Denken jullie dat het de moeite is om een korg ms2000r + MFB synth II weg te doen in ruil voor een rozzbox v1 ??

Heb de indruk dat die rozz beide apparaten wel kan vervangen.

hmmm ben aan het twijfelen. Denken jullie dat het de moeite is om een korg ms2000r + MFB synth II weg te doen in ruil voor een rozzbox v1 ??

Ik had er nog nooit van gehoord......maar het is wel een monofone synth... dus of die 2 andere synths kan vervangen... dat hangt er een beetje vanaf wat je met die andere synths deed...

Tijd voor wat anders/nieuws.

Nu in bezit: nord modular G2, MPC 2500, Korg EMX + ESX, Roland SPD-S, Behringer Xenyx 2442, lexicon Mx 200, patchbay, big muff, phonic midi

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een vostok. Zelf denk ik de G2, de roland en de korgs in te ruilen hiervoor.
Misschien met een beetje bij leggen dan ook nog een virus in huis te halen.
Ik (probeer:D) maak een soort van electro, noise, dance achtige muziek

Is dit wat dan? Of zeg je van hmmmmm ........ kan beter ......... en waarom dan?

Ik denk het niet... Tis iets heel anders...

Ik denk dat ik één van de weinigen ben die een Rozzbox V1 heeft gehad, erg leuk bakje maar ik vind het niet iets wat erg makkelijk in gebruik is.
Het is gewoon allemaal iets 'ongepolijster' dan bijv. een MS2000r, die ik persoonlijk dan liever zou hebben. Vind ik namelijk echt een gave bak, voor z'n geld.

MFB spul heb ik het nooit zo op, beetje gammele boel vind ik het, verder kan ik daar niet over oordelen.
Maar voor een Rozz zou ik zelf echt niet meer dan 350 ofzo overhebben. Ze zijn tegenwoordig wel duurder, denk ik, vanwege de zeldzaamheid?

Tijd voor wat anders/nieuws.

Nu in bezit: nord modular G2, MPC 2500, Korg EMX + ESX, Roland SPD-S, Behringer Xenyx 2442, lexicon Mx 200, patchbay, big muff, phonic midi

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een vostok. Zelf denk ik de G2, de roland en de korgs in te ruilen hiervoor.
Misschien met een beetje bij leggen dan ook nog een virus in huis te halen.
Ik (probeer:D) maak een soort van electro, noise, dance achtige muziek

Is dit wat dan? Of zeg je van hmmmmm ........ kan beter ......... en waarom dan?

MPC, 2 Electribes en de SPD-S is idd wat overkill. Dat zijn 3 sample-based drumcomputers. Ik zou de MPC2500 & EMX houden en de ESX & SPD-S weg doen.

Hier vind je een review vd Vostok in SOS die toch niet echt laaiend te noemen is. Als je hem toch zou aanschaffen zou ik zeker de G2 nog niet wegdoen. Misschien een andere analoge synth of je G2 uitbreiden met wat analoge modules.

Voor de rest zou nog wat vette compressie en wat leuke fx zoals bvb een KaosPad?

De ESX en de SPD-S gaan hier idd niet blijven staan.
De EMX en de nord zijn gewoon hele gave bakken. Maar er zal toch iets plaats moeten maken.
Ik dacht namelijk zo. Vostok = dikke bassen + leads, drones & weirdness
Virus = mooie tapijten + effects, ook mooie leads natuurlijk
Waarom dan de EMX houden?

Die review van SOS had ik al gelezen. Mag toch wel aangenomen worden dat die issues met de pitchenv op ed osc's e.d. nu in versie 2 reeds opgelost zijn?

Als je de site mag geloven i.i.g. :
Please note there have been many improvements over the years, since v1 - mainly the case. Was a little flimsy before, but now it is strong steel, steel sprung handle, quality chrome catches, switchable PSU, solid VCOs, and lots of internal tweaks.

Niemand die hier wat meer van op de hoogte is toevallig?

Hoi,

Ik ga me proberen te concentreren op het maken van IDM/Electronix/Drill'n'Bass. Eigenlijk experimentele drum and bass met nog veel melodiën in. (Denk Bogdan Raczynski, Aphex Twin, The Flashbulb, en dergelijke.) Ik zou binnekort aan deze gear setup komen:

Hardware: Edirol PCR-500 Midi Keyboard Controller, RM1X Groovebox, Kaospad 3, M-AUDIO FAST TRACK PRO
Software: Ableton Live 7 met softsynth FM8 en Albino 3, nog een hoop VST'S alsook een hoop samples van breaks etc.

Iemand commentaar op dit? Teveel of te weinig equipment? Binnekort komt de "grote" investering in al dit dus ik zoek dan best eerst eens overal (waaronder dit forum) wat informatie en meningen.

Leuk topic.

Hier mijn situatie:

Stijl : (Rauwe) Electro, (Hard) Techno, Drum & Bass, Industrial Hardcore.
Computer : Apple Macbook
Scherm : 2x22 inch Philips TFT
Sequencer : Steinberg Cubase 5
VST : Native Instruments Komplete, D16 Bundel.
Geluidskaart : Emagic Emi 2/6 (USB)
Synths : Access Virus TI Snow
FX : Sherman Filterbank 2
MIDI Controller : M-Audio Axiom 49
Monitoren : KRK Rokit RP5 G2
Ik bezit gehad : Logic Pro 8, Waldorf Blofeld, Alesis Micron
Budget : Ong. 250 eur per maand / 3000 per jaar.

Wat zouden jullie aan deze setup veranderen / waar mee uitbreiden?

heej ik heb niet zo'n zin om nu even een gear lijstje te maken maar mijn probleem zit hem in t masteren... opzich wel genoeg spullen maar zit ermee dat ik niet zo fijn iets op de harde plaat kan krijgen.
alles gaat nu in een emu geluidskaartje dat aan mn laptop hangt en dat gaat dan aargh ableton in! alles gaat prima door mn vintage analoge studio mixer en word dan opgevreten door mn laptop.
een revox bandrecorder heb ik ook staan maar daar ben ik veeeeel te LUI voor. tips?

met een revox master je niets, dus laat die maar staan.

wat is je budget? je mixt alles analoog, en neemt dan in de computer op? mastering is het sec gezien niet, maar je zou voor een goede buscompressor kunnen gaan, en betere converters dan je emu kaartje. daar kan je het een en ander een stuk(je) luider mee krijgen, al zit de echte luidheid voor het grootste deel al in de mix. ableton kan toch vst's hebben? in the box een beetje limiten met een goede plugin is ook niet al te duur (sonnox, kjaerhus = ook heel goed). twee verschillende limiters achter elkaar allebei een beetje (max 2db) laten werken doet ook wonderen als het echt heel hard moet.

Leuk topic.

Hier mijn situatie:

Monitoren : KRK Rokit RP5 G2

Wat zouden jullie aan deze setup veranderen / waar mee uitbreiden?

Ik zou echt is investeren in een paar goede boxen! Heb zelf de Rp6 serie gehad. En die vond ik al zwaar beroerd.

Maargoed al helemaal in het genre muziek waar je zit, zou ik toch wel wat leukere boxen pakken :-)

Ik probeer hem nog eens omhoog te punchen, het is immers bijna synth-ûr-klaas.

Ben onlangs begonnen met het aantrekken van hardware:

- PC Win7 Cubase 4 (vooral voor sequencing)
- Marantz Integr. Amp PM80 mkII
- IMF ALS 40 II studiomonitoren
- Korg KPR-77
- Yamaha CS10
- Lexicon MPX 110
- Tapco 6306 mixertje
- MFOS minisynth (nog aan het bouwen)
- ESI waveterminal 192L geluidskaart

Nog niet heel ver uitgebreid dus...

De versterker zal misschien wat kleuren maar dit vindt ik niet zo'n punt omdat de dingen die ik maak vooral binnenshuis blijven (just as hobby) en dus op dezelfde versterker/monitoren combi worden afgespeeld.

Feedback is meer dan welkom!

edit: Zelf zat ik te denken aan een (sidechain) compressor of misschien wat leuke pedaaltjes of misschien toch een stepsequencer of .... (misschien kan ik dit beter door anderen laten beoordelen want nu ga ik op mezelf reageren)

zat ik ook meteen aan te denken in jouw geval: een analoge sequencer voor aan je mfos, bouw bijvoorbeeld een baby10, maar dan wel een dubbele want een stepsequencer voor enkel pitch is half zo interessant als een voor pitch EN het filter.
En als je net als ik een zeer matige toetsenist bent dan ook een stepsequencer voor je cs10, maar dan een mmt8 of iets dergelijks met midi2cv voor muziekale lijntjes uit je cs10.

verder een analoog filter voor je kpr77, dit hoeft niet een duur filter te zijn als een sherman of een electrix, neem eerst een een wah-pedaal of een envelope filter die je makkelijk kan modden tot een cv aangestuurd filter. veel mensen denken bij een filter aan duur en uitgebreid maar waar je m waarschijnlijk het meest voor gebruikt is om diepte in je mix te creeeren door dingen naar de achtergrond te drukken. en dan is een wahwah eigenlijk al erg bruikbaar.

een compressor met sidechain is natuurlijk leuk voor leads uit je cs10 in combi met de bass uit de kpr77. maar dat hangt vooral van je muzieksmaak af, het wordt snel trance-achtig of erg boiznoise electro. (naar mijn mening en allebij is niet helemaal mijn ding)

oh ja en een distortion en een compressie-pedaal achter je krp doet wonderen. hangt wel een beetje van je distortionpedaal af. van de boss pedalen vond ik tot nu toe de mt-2 het best voor beats vetter te maken omdat er een parametric eq in verscholen zit. daarachter moet je dan wel een compressor hangen meer dan alleen een instelknop voor comp en gain, ook iets als attack en sustain oid is fijn omdat ie dan ook echt kan pompen en kan afkappen. ik gebruikte hiervoor de meest lelijke ibanez cp5, koste me geen drol en was echt verbaasd over wat het met mn beats deed!

Ja, bedankt voor je reactie.

Step sequencer wacht ik denk ik nog even mee (moet eerst de minisynth eens aan de gang krijgen namelijk). Die baby-10 had ik al eens naar gekeken, ook zeer interessant project inderdaad maar zoals ik al zei kan ik beter stap voor stap werken voordat er dadelijk allemaal 'halve' projecten liggen. Daarnaast kan ik zo misschien van zeer slechte tot slechte toetsenist bekroning komen.:mega:

Wat betreft de pedalen (distortion, compressor) die je noemt kan ik in principe voor niet al te veel geld een leuke toevoeging geven op wat ik nu heb.
Ik denk dat iets dergelijks de volgende stap wordt in mijn aankoopbeleid.

Een wahwah pedaal ombouwen voor gebruik met CV moet ik eens voorbeelden van zoeken. Voorbeelden van hoe ik dit het beste kan doen maar uiteraard ook voorbeelden van het resultaat. Misschien een goed idee maar ik heb er geen ervaringen mee dus ik ben benieuwd wat het effect is.

Mocht ik dan 3 soortgelijke pedalen gaan halen dan komen die dus eigenlijk allemaal tussen de KPR en de mixer (niet persé natuurlijk) te hangen volgens jou uitleg begrijp ik. Kan ik deze dan gewoon allemaal zomaar achter elkaar plaatsen of is er ook nog een soort van volgorde van belang?(n00b):o:

volgorde is zeker wel van belang. als je een filter voor een distortion zet plakt het distortion wat ruis met eigen karakter aan het signaal, terwijl je het filter na de distortion deze extra toevoegingen mee weg filtert en daardoor een waarschijnlijk meer gewenst resultaat krijgt. maar het is een beetje afhankelijk van smaak, bij een van mn preamps zit een formant filter voor een shaper (distortion) en dat klinkt bij dat apparaat juist weer heel vet. bij mn peavey spectrum analoog filter zet ik de distortion er juist altijd voor. en ook mn gemodde dod fx25 envelope filter staat altijd aan het einde van de reeks. van dat filter zal ik binnenkort eens een youtube filmpje maken omdat het een zeer goedkoop maar effectief filter is. dit zelfde kan ook met de EHX Bassballs, een zeer fijn filter en extreem eenvoudig te modden, ik heb die gemod gekocht voor 25,- en het bleek gewoon twee potmeters die op de printplaat zaten vervangen door potmeters in de behuizing!

Back