Ik ben erg benieuwd wat jullie adviseren.
Genre muziek: divers maar voornamelijk zanger/tekstschrijver.
Huidige gear:
- Sampler/sequender: Akai MPC 2500
- Synth-module: Roland XV-2020
- Keyboard: Technics SX KN1400
- Microfoon: AKG D5 vocal
- Pre-amp: Presonus Bluetube
- Compressor/limiter: Alesis Nanocompressor
- Harddisk recorder: Korg D-888
- Monitors: Dynaudio B5A
- cd-speler: sony.
Budget: 800 - 1.300 euro. (hoeft niet op!)
Werkwijze:
De cd-speler gebruik ik eigenlijk zo goed als nooit. Van de MPC is alleen de 'main out' in gebruik. Misschien dat ik van de MPC in de toekomst één of twee van de extra outputs wil gaan gebruiken (ik las hier iets leuks over gitaarpedaaltjes), maar ik mis ze nu niet.
Een kaartje met de huidige opstelling is toegevoegd.
Wensen:
Ik zou graag een effectunit erbij hebben en zit te denken aan een Lexicon MX200 (€185,-). Ik zou ook ook graag een andere compressor/limiter hebben. Om twee redenen: ten eerste omdat mijn huidige compressor duidelijk hoorbaar later begint te compressen dan het 'probleem' zich voordoet. Dat vind ik niet mooi. En ten tweede, omdat ik het idee heb dat ik met de pieken ook (een deel van) de muziek wegfilter. Ik denk aan een DBX 166 XL (€ 225,-), maar ik twijfel. Sommigen hier schrijven dat hij erg kleurt. Aangezien ik meer apparaten heb dan ik op de Korg D-888 kan aansluiten zit ik te denken aan een patchbay. Vanwege de effect-unit, zit ik echter ook te denken aan een Mackie 1402 VLZ-3 (€360,-). Qua apparatuur is een mengpaneel op dit moment overdreven, maar voor de effectunit lijkt het me flexibeler / praktischer. Qua synth zou ik ook nog wel het een en ander willen, maar dat wordt voor nu te complex. (en de ruimte is zeer beperkt)
Wat raden jullie in mijn geval aan?
Beperkingen:
Alleen nieuw; geen tweedehands.
Alleen hardware.
Bedieningsgemak is erg belangrijk.