We zijn alweer een tijdje verder, en hoewel ik in setup niet veel ben veranderd, is de studio toch wel gegroeit, en ben ik toch vooral een hoop te weten gekomen.
Huidige setup van mezelf:
Macbook pro C2D 2,33 ghz 2gig
Ableton Live 6
TC Electronic Konnekt 24D
Novation Remote SL25
Korg Electribe Esx
2x KRK v6
Ecler Nuo 5
Uitbreiding studio door derden:
Evolution UC-33 ( gebruik ik heel veel)
Korg Electribe R mkll ( gebruik ik heel weinig)
Roland g800 workstation (gebruik ik alleen voor meer midi toetsen)
AKG C 3000 (af en toe nodig)
Gibson Gt ( kan niet eens gitaar spelen maar mooi en handig staatie hier wel)
Squier Jazz Bass ( idem)
Budget: ligt eraan als het maar een goede investering is.
stijl: Techno, house, electro + af en toe uitstapjes naar D&B, hiphop, dub/grime, hardcore
De volgende punten heb ik nog steeds veel interesse in, met het oogpunt op toekomstig uitgebreidere studio werkzaamheden.
- Mac Pro + cinema display/Lcd hdtv
- alleen een cinema display/lcd hdtv met toetsenbord/muis, koppelen aan m'n macbook pro, en zo toch een desktop-achtige setup creëren
- Instapmodel Mac Pro (zonder scherm) vs. IMac full option, ik ben er iig nog niet uit.
- Cinema Display (erg geil, erg duur) vs LCD hdtv ( is dit wel degelijk een vooruitgang? word ook gebruikt bij de SAE en vond dit wel een goed idee, vooral kwa afmetingen)
- Mackie Control Universal (nog niet geprobeerd maar wel zeer veel potentie, denk ik)
- Logic Studio (heb er mee gewerkt en zie er veel potentie in)
- Ableton Live 7 (Heb de beta getest en kan het bijna niet maken niet te upgraden naar live 7)
- NI Komplete ( zeer sterke plugins, bijna het halve werk zou je zeggen)
- Nieuwe microfoon (AKG C3000 is niet van mezelf, heb gehoord/gelezen dat het opzich wel een goede is, maar heb er verder weinig tot geen kaas van gegeten, staat voorlopig ook nog wel goed hier

, maar uitbreining is wel gewenst)
- Een volledig midi geïntegreerde mixer ala djm 800, XONE 3d, Nuo4, Evo5, korg zero 4
- en toch weer als laatste, die o zo gewilde synthesizer. (korg microkorg, roland sh 201 enz)
Nogmaals, het mag wat kosten, als de combo maar "de beste " is. Het werkgemak moet omhoog, en er is gewoon een grote wens voor een serieuze uitbreiding in arsenaal.