Mijn gear/setup - wat veranderen?

@fuse

je weet niet wat ik met muzikaal bedoel? dat maak je me niet wijs..... :)

Muziekaal = snel in gebruik, klinkt in bijna alle standen lekker imo

Dat heb ik niet met de a6, tis een gave synth en ik had er bijna weer 1 gekocht.
maar toch blij dat ik het niet gedaan heb....

Origineel geplaatst door r.5
:confused:

ik bedoel. is het resultaat van de filterbank leuker of beter als je er een analoge synth voor hangt in plaats van een digitale? maakt toch niks uit :confused:

mmm ik denk dat de sherman het wel wat dikker maakt.....
maar ik denk dat je synergie hebt als je een analoge bak er doorheen knalt....

Maar sowieso klinkt het erg fijn als de sherman bezig is :)

Eens benieuwd wat jullie me kunnen aanraden :)

Genre: (Minimal) Electro / Groove / Techno

Huidige gear: Macbook (2,16Ghz, 2GB Ram, 120GB HD), Ableton 5 (Binnekort 6), microKORG, Yamaha Mo6, Tascam US-122L, een stelletje Phonics monitors

Budget: 800€/jaar (Maar heb net m'n macbook gekocht, dus dat betekent geen uitgaves meer tot tenminste nieuwjaar)

(m'n gear hieronder is van onze studio ;-), de gear hierboven is uitsluitend van mij)

Synth n' Sampler
Akai MPC 1k v2, JJ, 128mb
Sequential Prophet 2k
Roland JP 8k
Korg MicroKorg
Clavia NordRack II
D.S.I. Evolver Desk
Waldorf µQ
Waldorf Pulse

FX
Sherman Filter II
Akai MFC42
Alesis Bit_r_Man
Tapco 260 FX ;-)
VSTs

MIDI
M-Audio Midisport 4x4
IBK 10 Control
Edirol PCR500
D.I.Y. Patchbay 85 ports

Recording
Motu 828 mkII FW
Behringer MX2442A
Tapco 260FX
Behringer PX2000
Behringer PX3000
Behringer Truth 2031P
Alesis RA300
Sony N220
Behringer C1
Technics RP-F880
n paar meter kabel (s.o.)

Sequencing
Akai MPC 1k v2, JJ, 128mb
Ableton Live 6

i think about something analouge | vintage but don't realy know what ^^
budget about 1000€

genre is something between hardcore and industrial ;-)
greetz

Huidige setup:

Akai S1100
Akai MX76
Waldorf Microwave (2X plus programmer)
Waldorf Pulse
Waldorf 4 Pole
Oberheim OBMX 2 voice
Symbolic Sound Corporation Kyma 28 DSP
CM Labs Motormix
Wacom Intuos 3 4X5
Moog Etherwave
Elektron Sidstation
Elektron Machinedrum
Elektron Monomachine
Apple 15" MacBook Pro 2.2 GHz
Emagic Unitor 8
Mackie CR 1604
Mackie 1202 VLZ-Pro
Shure SM 58

Wil m'n setup verbeteren en uitdunnen.

Gebruik: Sound Design en werken met Surround Sound
Muziekstijl: Experimenteel, Electronisch en Industrial

Hoe denken jullie hierover?

mooie setup Stuffmaker! ook mooie synths trouwens :) ik zou op eerste gezicht niet weten wat hieraan te veranderen? (en er is ook een studio annex crib fotodraad trouwens)

Origineel geplaatst door MSDOS
Wil m'n setup verbeteren en uitdunnen.

Gebruik: Sound Design en werken met Surround Sound
Muziekstijl: Experimenteel, Electronisch en Industrial

Hoe denken jullie hierover?

als je echt wil uitdunnen, dan zou ik het hoognodige houden, al is mijn smaak misschien niet jouw smaak :)

ik zou houden:
elektron en waldorf spullen (had je niet de microwaves al te koop staan)
verder midi interface, de mic en mac ook.

wacom tablet? werkt dat makkelijk?

Origineel geplaatst door Roel
mooie setup Stuffmaker! ook mooie synths trouwens :) ik zou op eerste gezicht niet weten wat hieraan te veranderen? (en er is ook een studio annex crib fotodraad trouwens)

bedankt (is that right written?) sorry my dutsch isn't really good.

i'm thining about something analouge for the "fatness"... but don't really know what... so I hope you've got any suggestions. budget is about 1000€.

greetz

Origineel geplaatst door Stuffmaker

i'm thining about something analouge for the "fatness"... but don't really know what... so I hope you've got any suggestions. budget is about 1000€.

Moog:
Source
LittlePhatty
Moog Voyager RME

StudioElectronics:
SE1x
ATCx

MacBeth M3x

Korg MS-20 (niet echt vet maar wel ranzig)
Arp Oddysey
Octave Cat

en last but not least:

Future Retro XS!!!

Soms wat over de 1000 euro en soms wat onder de 1000 euro.

Origineel geplaatst door Alex Omega
@fuse

je weet niet wat ik met muzikaal bedoel? dat maak je me niet wijs..... :)

Muziekaal = snel in gebruik, klinkt in bijna alle standen lekker imo

Dat heb ik niet met de a6, tis een gave synth en ik had er bijna weer 1 gekocht.
maar toch blij dat ik het niet gedaan heb....

ARP

die apperaten hebben meer dat acoustiesche dan de elektriesche sound
tuurlijk ook voor vette synthgeluiden
:)

Origineel geplaatst door Stuffmaker
bedankt (is that right written?) sorry my dutsch isn't really good.

greetz

how about using the pulse fot the analogue fatness?.. should it be a polyphonic synth?

hm .. perhaps. the pulse is a really rough sounding "monster" and hard to integrate in the final mix. so the pulse ist not the "egglaying-wool-milk-sow" ;-)

and a moog is for my usage a to "soft" sounding synth. so something between it. f.e. i really like the D.S.I. desk, put a PEK is to expensive for me.
and yes something polyphonic... about 4 (+/-) voices.

greetings

Origineel geplaatst door Roel
als je echt wil uitdunnen, dan zou ik het hoognodige houden, al is mijn smaak misschien niet jouw smaak :)

ik zou houden:
elektron en waldorf spullen (had je niet de microwaves al te koop staan)
verder midi interface, de mic en mac ook.

wacom tablet? werkt dat makkelijk?

Oké, ja die Waldorf's die zouden mij het meest aan het hart gaan en eigelijk die Oberheim ook mede doordat ie ontworpen is door Don Buchla...

Maarja tot dusver is de planning dat dit weg gaat:

Akai S1100
Akai MX76
Waldorf Microwave (2X plus programmer)
Waldorf Pulse
Waldorf 4 Pole
Oberheim OBMX 2 voice
Elektron Sidstation
CM Labs Motormix
Mackie CR 1604
Mackie 1202 VLZ-Pro

Die gaan plaatsmaken voor:

DSI Poly Evolver Keyboard
DSI Prophet '08
Jazzmutant Lemur
Logic Studio
Apogee Ensemble

Zo'n Wacom tablet is ideaal als sketchpad voor sound design als controller. Wat ik niet in het lijstje had vermeld is de Nintendo Wiimote met Nunchuck, deze is echt fantastisch als MIDI controller!

We zijn alweer een tijdje verder, en hoewel ik in setup niet veel ben veranderd, is de studio toch wel gegroeit, en ben ik toch vooral een hoop te weten gekomen.

Huidige setup van mezelf:
Macbook pro C2D 2,33 ghz 2gig
Ableton Live 6
TC Electronic Konnekt 24D
Novation Remote SL25
Korg Electribe Esx
2x KRK v6
Ecler Nuo 5

Uitbreiding studio door derden:
Evolution UC-33 ( gebruik ik heel veel)
Korg Electribe R mkll ( gebruik ik heel weinig)
Roland g800 workstation (gebruik ik alleen voor meer midi toetsen)
AKG C 3000 (af en toe nodig)
Gibson Gt ( kan niet eens gitaar spelen maar mooi en handig staatie hier wel)
Squier Jazz Bass ( idem)

Budget: ligt eraan als het maar een goede investering is.
stijl: Techno, house, electro + af en toe uitstapjes naar D&B, hiphop, dub/grime, hardcore

De volgende punten heb ik nog steeds veel interesse in, met het oogpunt op toekomstig uitgebreidere studio werkzaamheden.
- Mac Pro + cinema display/Lcd hdtv
- alleen een cinema display/lcd hdtv met toetsenbord/muis, koppelen aan m'n macbook pro, en zo toch een desktop-achtige setup creëren
- Instapmodel Mac Pro (zonder scherm) vs. IMac full option, ik ben er iig nog niet uit.
- Cinema Display (erg geil, erg duur) vs LCD hdtv ( is dit wel degelijk een vooruitgang? word ook gebruikt bij de SAE en vond dit wel een goed idee, vooral kwa afmetingen)
- Mackie Control Universal (nog niet geprobeerd maar wel zeer veel potentie, denk ik)
- Logic Studio (heb er mee gewerkt en zie er veel potentie in)
- Ableton Live 7 (Heb de beta getest en kan het bijna niet maken niet te upgraden naar live 7)
- NI Komplete ( zeer sterke plugins, bijna het halve werk zou je zeggen)
- Nieuwe microfoon (AKG C3000 is niet van mezelf, heb gehoord/gelezen dat het opzich wel een goede is, maar heb er verder weinig tot geen kaas van gegeten, staat voorlopig ook nog wel goed hier }:|, maar uitbreining is wel gewenst)
- Een volledig midi geïntegreerde mixer ala djm 800, XONE 3d, Nuo4, Evo5, korg zero 4
- en toch weer als laatste, die o zo gewilde synthesizer. (korg microkorg, roland sh 201 enz)

Nogmaals, het mag wat kosten, als de combo maar "de beste " is. Het werkgemak moet omhoog, en er is gewoon een grote wens voor een serieuze uitbreiding in arsenaal.

Guevara, even snel m'n eerste indruk. Die iMac raad ik af!

Heb zelf een MacBook Pro 2.2 GHz 2GB voor muziek en daarbij ook de nieuwste iMac 20" 2.4 GHz 2GB voor huis tuin en keuken gebruik. De iMac is niet echt sneller en met gamen wint de MacBook Pro het op alle fronten qua snelheid, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de grafische kaart van de iMac niet echt bijzonder is...

Kwa prestaties ben ik ook meer dan tevreden met m'n macbookpro, behalve dan de beperkte schijfruimte (120 gb) en de drivers van de audio interface die eigenlijk al die goede prestaties af en toe volledig de boot in gooien. Ik ben ook niet van plan om er serieus op te gaan gamen, het is hoofdzakelijk bedoeld voor studio toepassingen.

Eigenlijk ben ik precies het tegenovergestelde van plan, 1 vaste Studiocomputer voor muziekdoeleinden, en m'n laptop erbij voor dagelijkse dingen en live optredens. Dan is een IMac een overweging, puur om het feit dat ik zoveel uren achter de computer maak. Daarbij wordt er ook geld overgehouden om de setup eventueel op meerdere fronten uit te breiden.

Als ik voor een Mac Pro zou gaan, ben ik het geld van een Full Option IMac 24 inch al kwijt voor een kale Mac Pro, ook nog zonder beeldscherm. Het scheelt gewoon serieus een paar duizend euro.

Nogmaals, het gaat mij om het werkgemak, en de houding tov je computer. Die is bij een desktop gewoon beter, vooral voor veel uren. nogmaals alle opties wat betreft computers:
- Macbook Pro uitbreiden met een Cinema Display of LCD HDTv, plus toetsenbord en muis, om zonder een nieuwe computer te kopen toch een desktop situatie kan creëren.
- Een full option IMac, om geld over te houden voor andere zaken voor de studio.
- Al m'n geld zetten op een Mac Pro.

Back