edit: ingekort.
Origineel geplaatst door r.5
om te horen dat je bijna je ideale studio hebt...
Voor 30-35€ heb je al een Chorus pedaaltje van Behringer.
Als je dit luxe noemt wil ik niet weten op wat voor
potten en pannen je dan momenteel muziek maakt... 
De keuze van een stoel is nog persoonlijker dan de keuze van pakweg monitors...
Wat is de werkwijze die je voor ogen had? Wat is je budget en welk genre muziek maak je?
wat betreft het pedaaltje: ik ga sparen voor een digitech pedaaltje. de cf7. superklank! maar dat komt nog wel een keertje.
verder maak ik inderdaad met potten en pannen muziek! hoe weet jij dat nu ????
de stoel/kruk: ik heb een dikke luxe gibraltar drumkruk op het oog. zo'n grote suede beklede stabiele zetel. maar dat zien we wel. voorlopig zit ik op een houten stoel. heb geen pc waar ik veel achter zit dus last van kramp zal ik er niet van krijgen.
de werkwijze:
de werkwijze die ik in gedachten had is en was: zo vlug en flexibel mogelijk vastleggen. daarnaast met minimale middelen werken.
omdat ik met een pc mn leukste ideeen altijd vergeet wilde ik van pc af.
eerst werkte ik met midi en was eindeloos aan het editten. omdat dit toch niet helemaal opschoot wegens tot het oneindige toe fijntunen heb ik midi gedeelte afgeschaft, en ben met protools LE gaan werken (audio) , met het doel dus om daarna alles in stukjes te knippen en te arrangeren.
alles nog steeds opgenomen in pc. dat moet anders. hardware recordertje daarvoor aangeschaft. (echt al is het een cassettedeck, het kan altijd achteraf nog wel een keer de pc in).klanken incl effecten aan elkaar via patchbay. toch is een patchbay lastig bij mergen van 4 naar 2 kanalen en soms omdat er niks in de pc aan kwam.

opnemen kwam er niet van.
om het zonder pc werken makkelijker te maken vandaag de knoop doorgehakt en een kleine mackie mixer (1604) aangeschaft. ideaal want nu kan ik mn patchbay + mixer gebruiken om alles in combinatie met alles te patchen naar hardware recorder.
nu kan ik alles buiten de pc om doen. tenminste wat muziek maken betreft.
lekker ongecompliceerd zoals beoogd. van voldoende kwaliteit ook nog (die mackie staat redelijk stevig vind ik op eerste gezicht), en als ik ooit nog zin heb om wat dan ook te remixen dan maak ik wat loops en komt het vast in orde.
genre muziek: elektronisch. al typend bedenk ik meer en meer genres.
ik denk dat het samen te vatten onder de noemer ambient tot en met industrieel. met als favoriet soundscapes.
zo.
dat was het even