heb een eigen videoclip gemaakt!

ha! das meteen ook de meest kritische relpy die ik ooit gekregen heb., waarvoor dank! en dat meen ik want "wow geweldig!" is wel leuk, maar daar ben ik minder mee. hoewel ik eigenlijk tegen uitleggen van men "kunst"(ha!) ben wil me toch even verdedigen.

Onder begeleidign van professionele scriptschrijvers en regisseurs is er een half jaar nagedacht aan het concept van dit filmpje en zen vertaling naar beeldtaal. en dat het eruit ziet alsof het maar een minuutje heeft geduurd, past eigenijk perfect binnen men concept.. :)

Het gaan allemaal over de invasie van de abstractie op het organisme, of hoe teveel met computers en technologie bezig zijn met je hoofd neukt, en er ook effectief veranderingen in aanbrengt. zo is mijn persoonlijk kortetermijn geheugen als bij slag verdwenen als ik voor een computer zit, en ben ik verslaafd aan een continue input van informatie, 'k check het wereldnieuws verschillende keren per dag, met de een stem cusrsus chinees op de achtergrond, heb meestal rond de 10 browservensters open, met fora, en terwijl render ik shit en monteer ik dingen.

de grote verhaal lijn is een reis van de hand naar het hoofd. (hand-oog coordinatie, weet je wel) die zenuwimpuls die een microseconde duurt, wordt uitgerekt over een minuut. en het einde is open, het ultieme zwarte gat, de diepte van het niets.

tegelijk is er een soort strijd bezig, die alle wetten van oorzaal en gevolg overschrijd. alles staat los van elkaar, maar hangt aan elkaar, is virtueel maar echt. de huid wordt een landschap, oog wordt een scherm,.. en wordt het onderwerp (ik) aangevallen door zen eigen viruele creaties, terwijl die ik ook maar een viruele afbeelding ben, en eigenijk zijn alle 3D elementen meer thuis in de omgeving waar ze getoond worden (het scherm) dan ikzelf, zo zijn ze echter dan ik..

de kleuren... er is bewust gewerkt met onconsistente lichtinstellingen die tegen elkaar worden geplaatst om de vervreemding te vergroten. eigenlijk waren ze een ongeluk, (slecht afgesteld bij de schoot) maar ook dat thema, toeval dat zich aan je opdringt, paste binnen het geheel..

over de track die niet klaar is: daar geef ik je gelijk in. het is ook geen track die op zichzelf stand kan of moet houden, staat volledig in dienst van het filmpje..

zo, dat is het ongeveer in het kort, sorry dat het geen roamtische komedie ofzo is geworden.. :)

Geen dank. Door kritiek leert men het meeste ;)

hehe.. dus je verteld eigelijk in de film, hoe de film onstaan is...

ja, ik kick wel op oorzaak-gevolg loopjes. en paradoxen.. het soort vragen als "als god almachtig is, kan hij dan een steen maken die zelf hij niet kan opheffen"

(en ik zit op st lucas, zweeft ergens tss vrij en toegepast, maar zeker vrijer dan toegepast, want elke techniek hier toegepast heb ik mezelf moeten leren, in de praktijk klas waren ze nog met "zo opent men een document in after effects" bezig..)

Laatst gewijzigd:
ik vindt eigenlijk ook dat er een rode draad in moet zitten. Het moet een bepaalde boodschap hebben of het moet humoristisch zijn anders heeft het voor mij totaal geen waarde.
Ik snap de hedendaagse kunst ook niet. Als het maar maf en weird is dan is het kunst.
Zoals bijvoorbeeld het filmpje "koffie". Dat slaat echt totaal nergens op. Hoewel dat filmpje weinig stemmen heeft weet ik zeker dat er mensen zijn die dat kunst vinden.
En dan waren er nog veel filmpjes waarvan het leek dat er iets geinigs op aan zat te komen terwijl dat helemaal niet kwam.
Het enigste filmpje waar eigenlijk een boodschap in zat was "Bam Bam I'll be ok, no?". Het fimpje "cafe" vond ik weer humoristisch en het filmpje van de topicstarter was alleen interresant voor de special effects.
De rest van de filmpjes vondt ik echt waardeloze troep.Die mensen kunnen toch beter een andere studierichting gaan zoeken, vooral de maker van "koffie". Die vent kan mischien beter in een koffiebar gaan werken of zo.

dude, ik leg mezelf net volledig uit, weerleg die shit dan in plaats van andermans verwijten die voor die uitleg zijn gemaakt te herhalen.. nuja, over "kunst" praten is zoals over"terrorisme" praten. die woorden zij al zoveel gebruikt/misbruikt dat ze elke waardevolle betekenis verloren hebben, en iedereen er toch het zijne van denkt. "is dit nu kunst?" is een van de meest nuttloze vragen ooit, "heb ik hier iets aan?" is beter, en dat blijkt niet zo te zijn, ok,geweldig! Ik ben al lang blij dat niet iedereen me een genie noemt., ik het nog wel eens hoog in men bol kunnen krijgen..(alsof dat al niet zo is)

Origineel geplaatst door ikke
Toegepast dan nog wel...... Als je daarvoor kiest, ja.. Er zijn vrije richtingen genoeg hoor. Maar dit filmpje is zeker geen (vrije) kunst. Ik vind het nix hebben.
En vrije kunst is niet: "vrije kunst is vrij, ik doe wat ik wil, want het is vrij"....
Zo wordt de hedendaagse kunst tegenwoordig overal in een slecht daglicht gebracht. Iedereen denkt dat ie kunst maakt

ik heb mn scriptie op de kunstacademie waar ik autonome kunsten heb gedaan, gewijd aan de vraag wat kunst is, en ik kan je in ieder geval zeggen dat je je er beter niet aan kunt wagen te menen of iets kunst is of niet. het probleem met je dat afvragen is dat je uiteindelijk tot de conclusie komt dat kunst een ongrijpbaar iets is, waar filosofen al vanaf plato enzo over filosoferen, maar waar nog steeds geen allesomvattende verklaring of omschrijving voor is...
hehe dat is ook weer uitgekakt vandaag;)
nu weer ontopic

(wat was dat ook al weer?)

Origineel geplaatst door droon
dude, ik leg mezelf net volledig uit, weerleg die shit dan in plaats van andermans verwijten die voor die uitleg zijn gemaakt te herhalen..
Rustig aan man, ik heb waarschijnlijk ongeveer gelijk met jouw gepost dus ik zie jouw uitleg nu pas.
Wordt je nu alweer boos? Tjongejonge, driftig volkje die kunstenaars!

niet boos, maar de spanning van die kut vote begint zwaar aan me te knagen.. ksta nog maar 40 votes achter, deze morgen waren er dat nog 50

Origineel geplaatst door droon
ksta nog maar 40 votes achter, deze morgen waren er dat nog 50
Ik moet wel zeggen dat jouw filmpje veel beter is dan de nr 1.
Hoe komt die vent toch aan zoveel stemmen? Hebben ze in de psychiatrische inrichting ook internet?

Heel den Boerenbond heeft massaal gestemd op die film! :D ... Het seizoen der vetes ... lachwekkend is dit! Hoewel beeld en geluid wel zéér goed passen.

prachtige discussie over al dan niet kunst/verantwoord/vriendjespolitiek, maar ik heb voor je gestemd!

Ik vond het een gaaf filmpje, en de muziek erbij lekker vaag. van mij had ie langer mogen duren, zeer speciaal sfeertje straalt het uit!

[edit] ja ik weet dat het 1min moest duren [edit]
gr F

Ik wordt een beetje gestoord van die muziek, veel te druk maar dat is lekker express.
de samenhang geluid,beeld is wel goed, maar het is niet iets wat ik 2x zou bekijken, et boeit mij totaal niet.
Dit komt wel uit een vreemde gedachtengang wereld en dat is misschien wel leuk..

On-Ge-Looflijk.... dat er toch altijd weer mensen zijn die denken te weten wat kunst is...
Een discussie starten en bij voorbaat weten dat het gaat verzanden in de vraag: wat is kunst... pff denk es na ofzo...

Ik heb je filmpje gezien en vind het één van de betere, ik doe zelf mee aan de nederlandse versie van de 1 minuten.
Ik heb niet gestemd, omdat ik spontaan jeuk krijg als ik mijn gegevens moet invullen. 8)

Veel succes in ieder geval!
-Pascal.

Hey Droon,

Wat een hetze !
Heb je filmpje niet kunnen zien-blijkbaar één of ander firewall probleem hier op't werk- zal dus voor thuis zijn.

Maar was wel op jouw workshop in Gent en heb goed gelachen met je manier van werken en het hele concept eigenlijk.

Voor degenen die effe niet kunnen volgen : Droon werkt met een soort Ableton 'voor kinderen' (ben naam vh programma effe kwijt) , onder elke letter van je toetsenbord zit een loop/geluid en door te typen maak je dus 'live' muziek...'live' wordt hiervoor dan een een toetsenbord omgebouwd tot een gitaar waar je dan op kan rammen en 'spelen'...ik vond het zeer verfrissend en amusant (maar hou het zelf bij mn Ableton ;-)

Misschien is dit wel leuke info voor alle mensen die lekker snel andere mensen beginnen af te breken en zich 'de echte ' wanen...de jongen in kwestie hier is zeker niet van dat soort.

BTW ben met Droon absoluut niet bevriend, maar ik stoor me wel aan het toontje van sommigen hier die zichzelf zo fantastisch vinden en zo graag eens iemand anders neersabelen...en degene die enkel door zijn talent en zonder een push van een vriend of wie of wat dan ook , het volledig gemaakt heeft en dit 100% aan zichzelf te danken heeft en 0% aan een ander : je hebt mijn respect...maar zo ken ik NIEMAND.

Heb dan maar uit één of andere vorm van sympathie voor jouw filmpje gestemd Droon, ik wens je veel succes...en als ik nog is iets zo onbenullig voor mezelf, maar zo belangrijk voor jou kan doen als die stem uitbrengen, always welcome !

groeten,
Patrick

deeenminuten in a'dam, daar heb ik zelf ook nog aan mee gedaan in 2002.
misschien nog wel een optie voor jou droon, je komt ook nog op een video waar jij dan op staat samen met 29 anderen.
en er zijn ook prijzen.

geweldig filmpje!!
Doet me een beetje denken aan de stijl van TOOL.

Alleen de muziek eronder, vind ik wat minder.
Ik zou er vette industrial metal, ala fear factory onder maken, maar das mijn mening.

Suc6 ermee.

Origineel geplaatst door PzHKL
On-Ge-Looflijk.... dat er toch altijd weer mensen zijn die denken te weten wat kunst is...
Een discussie starten en bij voorbaat weten dat het gaat verzanden in de vraag: wat is kunst... pff denk es na ofzo...

Ik heb je filmpje gezien en vind het één van de betere, ik doe zelf mee aan de nederlandse versie van de 1 minuten.
Ik heb niet gestemd, omdat ik spontaan jeuk krijg als ik mijn gegevens moet invullen. 8)

Veel succes in ieder geval!
-Pascal.

tIs niet omdat men een artistiek gevoel heeft, men al meteen beweert te weten wat kunst is. :)
Na 10 jaar kunstacademie, 6 jaar kunsthumaniora en nu 4 jaar computer-art heb ik wel een beetje artistiek gevoel en mag ik men kritiek toch kwijt, eh? ;)

Back