[Windows XP] SP2 roeleert!

De grootste verspreiders van virussen zijn nog steeds de mensen die de instelling 'moet kunnen' hebben. Zonder te kijken op alle pop-ups 'Ja' klikken, bijlagen van onbekende personen zondermeer openen, een virusscanner installeren en niet updaten (als er al 1 wordt geïnstalleerd) en geen firewall draaien en Windows niet up-to-date houden, kortweg, niet nadenken.

Ook al heb je dan Mozilla, in plaats van Internet Explorer, Eudora (of iets dergelijks) in plaats van Outlook (Express). Het heeft weinig tot niets te maken met de software die je gebruikt, maar meer te maken met de manier waarop je met zaken omgaat.

Er wordt naar mijn idee nogal snel op Microsoft afgegeven. Fouten in de programmatuur worden tot gigantische proporties opgeblazen en enige vorm van nuancering ontbreekt. Ook bijvoorbeeld Linux heeft te maken met lekken en bugs, maar daar hoor je zelden iets van... Ik gebruik zelf geen Linux, maar ook Windows. Ik heb zelden tot nooit te maken met virussen omdat ik in de meeste gevallen al weet dat de meeste pop-ups niets toevoegen aan hetgeen waar ik mee bezig ben en kan negeren.

Origineel geplaatst door JurgeN
Ook al heb je dan Mozilla, in plaats van Internet Explorer, Eudora (of iets dergelijks) in plaats van Outlook (Express). Het heeft weinig tot niets te maken met de software die je gebruikt, maar meer te maken met de manier waarop je met zaken omgaat.

Ik zal even wat toelichten

Veel virussen komen binnen in lekken van bv Internet Explorer
Door IE niet te gebruiken heb je dit al gewonnen.
Webmail is veiliger dan Outlook omdat het
-online gescanned word.
-het niet standaard je laatste mail automatisch opend!
-virussen komen tegenwoordig ook via gaten in mediaplayer binnnen

99% van de virussen is allemaal gebaseerd op MS daarom dus zo min mogelijk MS dingen draaien.

Hans> ik vergat de firewall even omdat ik dat met me linux servertje regel.

Firewall
Seagate: ook tegen ip en mac spoofs.

Email: The batt
,omdat je alvorens mail binnen te halen even op de isp server kunt checken.

Spyware :
Privoxy,een proxy tool die content en cookies filtert,is open source en gratis.

of
Pest patrol,tegen veel hardnekkige spyware,ook tegen browserhijacking.
Pest patrol vind vaak meer dan addaware,maar weet wel wat je weggooit.

Sygate heeft een prima firewall.....is gratis te downloaden....

M'n e-mail wordt sinds kort gescant op virussen door Chello zelf.....

Adaware (gratis) is standaard uitrusting voor velen.....versie 1.04 is sinds een paar dagen verkrijgbaar....

Verder is de site : www.virusalert.nl een goed startpunt voor alles wat met internet-beveiliging te maken heeft....hier zijn ook links naar (gratis) online-scans en firewalls te vinden....

Origineel geplaatst door dione
Sygate heeft een prima firewall.....is gratis te downloaden....

M'n e-mail wordt sinds kort gescant op virussen door Chello zelf.....
Nu de spam nog, het is echt bizar wat ik binnen krijg op mijn chello adres. Als je eenmaal 1 keer op zo'n spamlijst terecht bent gekomen ben je een jaar later echt de zak. 80% van de mail die ik binnenkrijg is spam. :r

Ik was Panda antivirus nog vergeten.
Die werkt echt heel erg soepel,vreet bijna geen recources,heel licht dus.
Elke dag up to date en geen achterlijke live updates op je pc:D

Wat ik altijd als eerste doe als ik Windhoos opnieuw installeer, is eerst meteen mn netwerkkaart uitschakelen bij apparaatbeheer, en dan als eerste een firewall en antivirus installeren.
Wat helemaal handig is, en wat ik al een tijdje heb, is een unattended en gepersonaliseerde windhoos xp installatie cd, eg handig joh! SP2 en alle relevante updates en drivers meteen meegeinstalleerd tijdens setup.

Origineel geplaatst door omc
Nu de spam nog, het is echt bizar wat ik binnen krijg op mijn chello adres. Als je eenmaal 1 keer op zo'n spamlijst terecht bent gekomen ben je een jaar later echt de zak. 80% van de mail die ik binnenkrijg is spam. :r

regelmatig je cookies cleanen en natuurlijk Adaware gebruiken helpt al een stuk....: www.lavasoft.de

Origineel geplaatst door omc
Tnx. Ga het proberen met die cookies. Adaware draait al. :)

...en hoeveel files vond Adaware bij je eerste scan ?...:D

denk erom ; het gaat niet meteen,maar na een tijdje zul je merken dat de hoeveelheid spam afneemt.....gewoon regelmatig Adaware ff laten scannen....

oh...en niet al je cookies schoonmaken als je cookies gebruikt voor sites zoals deze....;)

Probeer deze ook eens tegen tracking cookies en andere internet junk.
is gratis:

KLIK

FF korte uitleg:

1 install
2 bij internet explorer of firefox of welke dan ook options/verbindingen/advanced kiezen.
3 vink proxy aan
4 Voer bij proxy in: adress 127.0.0.1 en bij poort 8118

Klaar is kees,dit tooltje werkt echt als een tiet

Origineel geplaatst door trash
Probeer deze ook eens tegen tracking cookies en andere internet junk.
is gratis:

KLIK

FF korte uitleg:

1 install
2 bij internet explorer of firefox of welke dan ook options/verbindingen/advanced kiezen.
3 vink proxy aan
4 Voer bij proxy in: adress 127.0.0.1 en bij poort 8118

Klaar is kees,dit tooltje werkt echt als een tiet

Bij mij doet mijn IE het dan niet meer... :confused:

Privoxy is inderdaad een supertoolje :)

Ik gebruik om mijn pc schoon te houden:

- Kaspersky Antivirus 5
- Outpost Firewall Pro
- Privoxy
- Spybot (met de actieve plugin)

Met deze setup nooit een virus. En natuurlijk niet elk mailtje wat je tegenkomt openen. :D

Lieve dames en beste heren,

Is het niet hoogst irritant dat pas na heeeel veel gezeik MS met zo'n SP2 over de brug komt?
En daarbij ook nog eens adviseerd als je te scheiterig bent om het te gebruiken je het maar beter niet kan installeren?
Ik bedoel, d'r zit ik weet niet hoeveel meuk bij Windhoos maar wil je normaal met zo'n pakket het net op surfen dan moet je ineens allerlei niet MS tools gebruiken om niet keihard gepakt te worden omdat je maagdelijke systeempje door jan en alleman beduimeld wordt?

Of anders je ISP (in mijn geval cHELLo) die door de portscans het bos niet meer ziet en van laksigheid maar alles z'n gangetje laat gaan. En u mag al raden vanwaar de meeste aanvallen op m'n zielig systeempje komen. Juist het chello netwerk. Dus knal ik gewoon de subnetten met irritantjes gewoon in m'n vuurmuur denied. Dat scheelt in ieder geval weer een wormpje of 10 die via http buffer overflows de boel proberen te saboteren.

Maar goed, de doorsnee gebruiker zal het allemaal een worst wezen en ik vind het ook onterecht dat die zou moeten weten hoe je die progjes en tooltjes allemaal moet gebruiken.
En dan zou die de schuld moeten krijgen als z'n systeempje genuked wordt door een scriptkiddie?

Net zoiets achterlijks als een PB krijgen als je je auto niet op slot doet omdat hij dan zo te stelen zou zijn terwijl die auto net uit de fabriek nog geeneens sloten heeft en je die bij de doe het maar zelf zaak moet kopen en erop moet zetten en de autoverkoper beweerd dat 'het in de garage zetten en de garagedeur op slot zetten' een uitstekend alternatief is.

En je dan afvragen waarom Microsoft zo groot geworden is met het verkopen van 2e klas slecht gejatte troep van de concurrenten.

Nja, als ICT'er ben ik er niet rouwig om hoor. Betekend alleen maar meer werk.

trouwens 2x sp2 geinstalleerd. en kreeg ineens hele rare data flow over het lokale netwerk tussen 2 pc's die beide clean geinstalleerd waren en beide sp2 op stond.. tot 4 a 5mb/s :confused:

Heb nu SP1 met handmatig alle essentiele security patches geinstalleerd.. niet meer dan nodig is..

Schijnen nogal veel bugs in sp2 te zitten.. ik wacht nog wel ff

Back