Gitaar pedaaltjes

Hey ik wil niet flauw doen, maar volgens het gezegde Pedalen maken de man haal je jezelf hier naar beneden. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?

"Zoals m'n oma vroeger altijd zei..."
@ shr M.L. Blommenstein: Een goede chorus ook altijd lekker op een CP70 he 8) Is'ie nou al weg?

De CP70 is nog niet weg.
Maar ik ben eigenlijk een beetje lui, want ik heb hem nergens te koop gezet.
Ik heb enkel op een paar gevraagd-advertenties gereageerd, meer niet.

Hij staat ook eigenlijk niet echt in de weg, want hij staat in op-maat-gemaakte flightcases in andermans studio tegen de muur. Ik had hem destijds gekocht als tweede reserve- of live exemplaar.

M.b.t chorus / delay:
Ik gebruik vaak een space echo op deCP70.

Ze komen van een leverancier van voornamelijk synths maar die MoogerFooger lijn is absoluut niet speciaal ontwikkeld voor de synth-markt hoor.

Er zijn genoeg line-level apparaten te krijgen maar moet maar net zijn waar je naar zoekt.

Ik zeg ook niet dat ze daar speciaal voor ontwikkeld zijn:)
Wist overigens niet dat Moog ook synths maaktje, echt waar joh? :D

Wilde alleen maar aangeven dat ze erg fijn zijn om icm een synth te gebruiken, that's all..

Wat zou een vid je zeggen als ze er wel een synth zouden gebruiken maar een andere dan jij hebt? Toch net weinig of net zo veel als deze? Je kunt de sound van de effecten toch horen, daar gaat het toch om.

Voor gitaar sowiezo (maar wederom net zo goed voor toetsen):

http://www.empresseffects.com/?page=tremolo

of deze:

http://www.fulltone.com/ST.asp

Ik ben totaal onbekend in de gitaarwereld, dus het zegt me gewoon erg weinig. Synth kan ik beter in een referentiekader passen. Net zoals ik liever een hifi set uitzoek met muziek die ik ken dan met een cd-tje van Marco Borsato.

Snap ik, maar je moet ook kijken naar wat de TS wil en ook wat ie gelijk afvuurt zoals bijvoorbeeld die CE-20...met als reden die ie te groot is (wat zou dat uit moeten maken als het misschien wel precies is wat je zoekt) en dat ie sowiezo huiverig is voor Boss vanwege de synthlijn (waarom zou dat ook maar enigszins vergelijkbaar zijn?!)

Daarom kan je dan opties aandragen die doen wat hij wil, of de kwaliteit geven die hij wil hebben zodat hij zich zoveel mogelijk gericht kan verdiepen in wat er is. En het is juist goed om verdeer te kijken dan je neus lang is als het gaat om sound zoeken. Juist dingen gebruiken soms die niet bedoeld zijn om te doen wat jij er mee wilt doen, dan kom je op verrassingen.

En er is heeeeeul veel goeds te krijgen buiten om alle voor synthesizer-mensen bekende apparaten om

Ze komen van een leverancier van voornamelijk synths maar die MoogerFooger lijn is absoluut niet speciaal ontwikkeld voor de synth-markt hoor.

Er zijn genoeg line-level apparaten te krijgen maar moet maar net zijn waar je naar zoekt.

Ik heb een klein compact studiotje, de CE-20 past gewoon niet op de tafel :). Ik ga Vics demo'tje vanavond even beluisteren, dank daarvoor! Pianoman, ik ga die DOD ook eens opzoeken :D. Bedankt voor jullie suggesties zover, zeer welkom!

peNdale pvd!!

ow ik heb een octavio, een pog2 en een ringthing gekog!

Het leuke van PEdalen is dat ze niet mis staan op de grond onder je synth.

Plaats is nooit een probleem. :geslaagd:

attachment.php

attachment.php

Attachments

• ce20.JPG
    ce20.JPG
    195,1 KB · Bekeken: 108
  • grond.jpg
    grond.jpg
    143 KB · Bekeken: 113
Ik heb een klein compact studiotje, de CE-20 past gewoon niet op de tafel :)

Ne ok dan snap ik je, dat is inderdaad echt een goed argument om een apparaat niet te nemen inderdaad, ook al zou die heel goed kunnen zijn voor wat je zoekt er er mee wilt doen. Maar dat laatste is natuurlijk van ondergeschikt belang, logisch. Stomme ik hahaha

Dude, wat is je probleem nou helemaal? Als ik op zoek ben naar een compact apparaatje, waarom zou dat dan niet kunnen?? Ja, misschien klinkt ie prima, maar het past gewoon niet. Klaar toch?

Dude, wat is je probleem nou helemaal? Als ik op zoek ben naar een compact apparaatje, waarom zou dat dan niet kunnen?? Ja, misschien klinkt ie prima, maar het past gewoon niet. Klaar toch?

dan moet je virtueel gaan(alleen maar 11 en 00)
hoef je ook geen pendalen meer te schrijven

Mijn enige probleem is met mensen die me 'dude' noemen terwijl ik deze mensen niet ken en zij mij niet. Verder is opzoek zijn naar een compact apparaat niet verkeerd, en soms gewenst maar de grootte is toch NOOIT een argument om iets per direct af te schrijven? Tenzij het gaat om iets van 2cm bij 2cm t.o.v. iets van 25m bij 36meter...dat snap ik dat dat niet past.

Maar goed, ik hou mijn mond al.

dan moet je virtueel gaan(alleen maar 11 en 00)
hoef je ook geen pendalen meer te schrijven

Moet ie wel die 11 laten schieten want die nemen natuurlijk meer ruimte in dan die 00 en passen niet op tafel of op zijn beeldscherm (tenzij hij misschien een groter beeldscherm neemt), 0 = niets, of is 0 toch wat....en zo ja, hoe groot is 0 dan?

Mijn enige probleem is met mensen die me 'dude' noemen terwijl ik deze mensen niet ken en zij mij niet.

Ik vind "dude" nog best vriendelijk. Bij mij roept je reactie namelijk behoorlijk wat irritatie op. Ik kan me voorstellen dat dat nog erger is als je degene bent tot wie die reactie is gericht.

Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar ik kan me protohuman goed voorstellen...

In de hele draad nog geen Strymon peNdaal te vinden!

Hoezo? Waarom?

Dat is ook een hele mooie inderdaad, was ik helemaal vergeten. En ik wacht bovendien op een specificatie in mm nauwkeurig over het oppervlak dat nog beschikbaar is op z'n tafeltje voor de chorus.

Ik vind "dude" nog best vriendelijk. Bij mij roept je reactie namelijk behoorlijk wat irritatie op. Ik kan me voorstellen dat dat nog erger is als je degene bent tot wie die reactie is gericht.

Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar ik kan me protohuman goed voorstellen...

Mooi he hoe ik iets zeg of tik, en jij vervolgens geirriteerd voor de computer zit. En ik bedoel trouwens altijd iets zoals ik het tik, dus waarschijnlijk is het goed gelezen en goed overgekomen.
Reactie komt voort uit dat ik altijd nogsteeds uitga van leuke aardige mensen hier die hun liefhebberij/hobby/beroep ook serieus nemen en als ze vragen stellen of advies willen hebben daar dan ook serieus mee bezig zijn. Wat ik daarom niet snap en ook echt heel vreemd vind en bovenal dom vind is dat iemand zegt: ik maak muziek, heb een studiootje, en ben serieus opzoek naar een goede chorus voor synths etc en dan eigenlijk naar de beste chorus die past op een oppervlak van 173mm bij 158mm! Oh nee, dan had die CE-20 ook gepast namelijk.

Er worden serieuze opties genoemd, waarvan die CE-20 er absoluut eentje is...en datzelfde advies waar hij om gevraagd heeft legt ie naast zich neer op basis van footprint en vanwege de associatie met een andere merknaam.

Hoe serieus moet je dan zijn in met het geven van advies aan zo iemand? Tenzij ik natuurlijk weer eens verkeerd heb gelezen en het wederom gaat om iemand die eigenlijk stiekem al een keuze heeft gemaakt en wel vraagt om advies maar eigenlijk bevestiging van zijn eigen visie, mening en keuze wil horen? Die komen ook vaak voorbij.

Nu even ontopic dan maar in een poging dat daar ook nog naar geluisterd gaat worden. Die Strymon is wel te gek hoor, stereo in ook en een goede open sound en het aller aller belangrijkste:

slechts: 114.3mm bij 101.6mm

Dat is ook een hele mooie inderdaad, was ik helemaal vergeten. En ik wacht bovendien op een specificatie in mm nauwkeurig over het oppervlak dat nog beschikbaar is op z'n tafeltje voor de chorus.

Mooi he hoe ik iets zeg of tik, en jij vervolgens geirriteerd voor de computer zit. En ik bedoel trouwens altijd iets zoals ik het tik, dus waarschijnlijk is het goed gelezen en goed overgekomen.
Reactie komt voort uit dat ik altijd nogsteeds uitga van leuke aardige mensen hier die hun liefhebberij/hobby/beroep ook serieus nemen en als ze vragen stellen of advies willen hebben daar dan ook serieus mee bezig zijn. Wat ik daarom niet snap en ook echt heel vreemd vind en bovenal dom vind is dat iemand zegt: ik maak muziek, heb een studiootje, en ben serieus opzoek naar een goede chorus voor synths etc en dan eigenlijk naar de beste chorus die past op een oppervlak van 173mm bij 158mm! Oh nee, dan had die CE-20 ook gepast namelijk.

Er worden serieuze opties genoemd, waarvan die CE-20 er absoluut eentje is...en datzelfde advies waar hij om gevraagd heeft legt ie naast zich neer op basis van footprint en vanwege de associatie met een andere merknaam.

Hoe serieus moet je dan zijn in met het geven van advies aan zo iemand? Tenzij ik natuurlijk weer eens verkeerd heb gelezen en het wederom gaat om iemand die eigenlijk stiekem al een keuze heeft gemaakt en wel vraagt om advies maar eigenlijk bevestiging van zijn eigen visie, mening en keuze wil horen? Die komen ook vaak voorbij.

Nu even ontopic dan maar in een poging dat daar ook nog naar geluisterd gaat worden. Die Strymon is wel te gek hoor, stereo in ook en een goede open sound en het aller aller belangrijkste:

slechts: 114.3mm bij 101.6mm

goed advies is een maatkostuum
als iemand een klein ding blijkt te willen, dan moet je of een klein ding noemen of je mond houden
je mag natuurlijk eerst vrijblijvend aangeven dat je met het vrijmaken van wat meer ruimte misschien een betere keus zou hebben
maar kennelijk is dat 1 van de criteria, dat kleine
je kan dan blijven doorzagen over die ruimte en dat JIJ dat natuurlijk veel serieuzer aanpakt, maar ik denk niet dat dat veel op gaat lossen

Spreek voor jezelf... ;)

CIMG2017.jpg

Daar links op de tafel past prima nog een CE20 hoor...ene op die Yamaha CS6X daarboven kan je ook best nog wat kwijt onder de mainvolume pot, net ff naast of over je 2 user assignable knoppen hahaha

Kan ook nog een setje Quick Lok QLX3/4 opzetstukken extra op, of een LPH/X! ben je er ook LOL

Back