Rot op met je gitaar pedaaltjes !![]()
Hey ik wil niet flauw doen, maar volgens het gezegde Pedalen maken de man haal je jezelf hier naar beneden. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rot op met je gitaar pedaaltjes !![]()
Hey ik wil niet flauw doen, maar volgens het gezegde Pedalen maken de man haal je jezelf hier naar beneden. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Is'ie nou al weg?Ze komen van een leverancier van voornamelijk synths maar die MoogerFooger lijn is absoluut niet speciaal ontwikkeld voor de synth-markt hoor.
Er zijn genoeg line-level apparaten te krijgen maar moet maar net zijn waar je naar zoekt.

Wat zou een vid je zeggen als ze er wel een synth zouden gebruiken maar een andere dan jij hebt? Toch net weinig of net zo veel als deze? Je kunt de sound van de effecten toch horen, daar gaat het toch om.
Voor gitaar sowiezo (maar wederom net zo goed voor toetsen):
http://www.empresseffects.com/?page=tremolo
of deze:
http://www.fulltone.com/ST.asp
Snap ik, maar je moet ook kijken naar wat de TS wil en ook wat ie gelijk afvuurt zoals bijvoorbeeld die CE-20...met als reden die ie te groot is (wat zou dat uit moeten maken als het misschien wel precies is wat je zoekt) en dat ie sowiezo huiverig is voor Boss vanwege de synthlijn (waarom zou dat ook maar enigszins vergelijkbaar zijn?!)
Daarom kan je dan opties aandragen die doen wat hij wil, of de kwaliteit geven die hij wil hebben zodat hij zich zoveel mogelijk gericht kan verdiepen in wat er is. En het is juist goed om verdeer te kijken dan je neus lang is als het gaat om sound zoeken. Juist dingen gebruiken soms die niet bedoeld zijn om te doen wat jij er mee wilt doen, dan kom je op verrassingen.
En er is heeeeeul veel goeds te krijgen buiten om alle voor synthesizer-mensen bekende apparaten om
Ze komen van een leverancier van voornamelijk synths maar die MoogerFooger lijn is absoluut niet speciaal ontwikkeld voor de synth-markt hoor.
Er zijn genoeg line-level apparaten te krijgen maar moet maar net zijn waar je naar zoekt.
. Ik ga Vics demo'tje vanavond even beluisteren, dank daarvoor! Pianoman, ik ga die DOD ook eens opzoeken
. Bedankt voor jullie suggesties zover, zeer welkom!Kom jij maar met een lijst echte synthesizer-pedalen dan!
Ik heb een klein compact studiotje, de CE-20 past gewoon niet op de tafel![]()
Dude, wat is je probleem nou helemaal? Als ik op zoek ben naar een compact apparaatje, waarom zou dat dan niet kunnen?? Ja, misschien klinkt ie prima, maar het past gewoon niet. Klaar toch?
Dude, wat is je probleem nou helemaal? Als ik op zoek ben naar een compact apparaatje, waarom zou dat dan niet kunnen?? Ja, misschien klinkt ie prima, maar het past gewoon niet. Klaar toch?
dan moet je virtueel gaan(alleen maar 11 en 00)
hoef je ook geen pendalen meer te schrijven
Mijn enige probleem is met mensen die me 'dude' noemen terwijl ik deze mensen niet ken en zij mij niet.
In de hele draad nog geen Strymon peNdaal te vinden!
Hoezo? Waarom?
Ik vind "dude" nog best vriendelijk. Bij mij roept je reactie namelijk behoorlijk wat irritatie op. Ik kan me voorstellen dat dat nog erger is als je degene bent tot wie die reactie is gericht.
Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar ik kan me protohuman goed voorstellen...
M.n. die El Capistan klinkt veelbelovend op de jijbuis. Iemand ervaring?
Spreek voor jezelf...Het leuke van Pendalen is dat ze niet mis staan op de grond onder je synth.
Plaats is nooit een probleem.![]()

Dat is ook een hele mooie inderdaad, was ik helemaal vergeten. En ik wacht bovendien op een specificatie in mm nauwkeurig over het oppervlak dat nog beschikbaar is op z'n tafeltje voor de chorus.
Mooi he hoe ik iets zeg of tik, en jij vervolgens geirriteerd voor de computer zit. En ik bedoel trouwens altijd iets zoals ik het tik, dus waarschijnlijk is het goed gelezen en goed overgekomen.
Reactie komt voort uit dat ik altijd nogsteeds uitga van leuke aardige mensen hier die hun liefhebberij/hobby/beroep ook serieus nemen en als ze vragen stellen of advies willen hebben daar dan ook serieus mee bezig zijn. Wat ik daarom niet snap en ook echt heel vreemd vind en bovenal dom vind is dat iemand zegt: ik maak muziek, heb een studiootje, en ben serieus opzoek naar een goede chorus voor synths etc en dan eigenlijk naar de beste chorus die past op een oppervlak van 173mm bij 158mm! Oh nee, dan had die CE-20 ook gepast namelijk.
Er worden serieuze opties genoemd, waarvan die CE-20 er absoluut eentje is...en datzelfde advies waar hij om gevraagd heeft legt ie naast zich neer op basis van footprint en vanwege de associatie met een andere merknaam.
Hoe serieus moet je dan zijn in met het geven van advies aan zo iemand? Tenzij ik natuurlijk weer eens verkeerd heb gelezen en het wederom gaat om iemand die eigenlijk stiekem al een keuze heeft gemaakt en wel vraagt om advies maar eigenlijk bevestiging van zijn eigen visie, mening en keuze wil horen? Die komen ook vaak voorbij.
Nu even ontopic dan maar in een poging dat daar ook nog naar geluisterd gaat worden. Die Strymon is wel te gek hoor, stereo in ook en een goede open sound en het aller aller belangrijkste:
slechts: 114.3mm bij 101.6mm
Spreek voor jezelf...
![]()