iemand een idee wat dit is??

theputney

Stamgast
Heb dit gekocht op ebay, maar weet niet wat het is. T´is te zeggen, ik weet dat het een oude filterbank is met 32 filters,
maar ben benieuwd of het iets is dat ooit in productie is geweest ja dan nee....iemand een idee...
ps, heb het ding nog niet toegekregen.

Attachments

• 1c_1.jpg
    1c_1.jpg
    22 KB · Bekeken: 120
mogelijk wel, maar onder de vu meter staat een klein logo, kan het helaas niet zien wat er opstaat, kan natuurlijk ook gewoon merk van vu meter zijn. De zijpanelen zijn wel mooi in het hout afgewerkt, htet ding werkt met 5pins, dus het is waarschijnlijk vrij oud..heb het nog nooit gezien ,

ik weet niet wat het is, maar interessant is het zeker!

Net nog een mail gekregen van de verkoper, blijkbaar heeft hij het lang geleden gekocht van een synth verzamelaar,maar heeft hij het toestel enkel decoratief in zijn studio gehouden en zelfs nooit gebruikt omdat er geen kabels bijwaren.
Het komt van een waarschijnlijk Duitse firma, maar er staat niet op welke, op de achterzijde staat enkel dat het toestel getest is en een nummer. Strange, die knoppen in groen en rood lijken op diegene die je op Oberheims eerste digitake sequencer terugvindt. De dikkere pots lijken dan weer moog. Heb het net al afgeschuimd maar absoluut niets teruggevonden. Misschien kom ik meer te weten eens hij opengeschroefd is....

Het lijkt op een filter voor geluid-analyse. Een fabrikant zoals Bruel & Kjaer (zoek ook eens plaatjes op Google) zou zoiets gemaakt kunnen hebben. Misschien passen de kabels die B&K gebruiken er wel op.

Het is een Electric Thrill DIYS. (Do It Yourself)

Die dingen werden begin jaren dertig gemaakt in de staat Texas.
Ter dood veroordeelden werden toen nog niet naar een bepaalde
gevangenis gestuurd, dat was allemaaal veels te duur en de faciliteiten
die er voor nodig waren bestonden nog niet echt.

Deze apparaten werden aan een heuse metalen stoel gekoppeld (ook
gemaakt door de zelfde fabrikant) en huppaté.
Officieel moest de mayor (burgemeester) het vonnis voltrekken maar dit
gebeurde eigenlijk altijd door de plaatselijke sherrif. Had hier wel schriftelijke
toestemming voor nodig van de mayor.

Dus een filterbak...? Wie weet, hebben ze er dat van gemaakt maar dat lijkt
me sterk. T'is een mooi stukje luguber vernuft.

Als je een beetje surft dan kun je er wel wat over vinden.

gr. Tom;)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Het is een Electric Thrill DIYS. (Do It Yourself)
Deze apparaten werden aan een heuse metalen stoel gekoppeld (ook
gemaakt door de zelfde fabrikant) en huppaté.

:o: Weggooien die handel. Hier kleeft bloed aan... :D

Ehmz, ik maak even grof gebruik van uw topic. :mega:

Heb dit net gekocht op Ebay. Ik kwam, ik zag en overwon. Had nog maar 6 minuten, en zag het woord distortion en deze vette bak. En het is in mn eigen woonplaats.
Dus ik bieden, gewonnen, en zag later dat het een METER was ipv Module :stupid Maar t ziet er wel vet uit. :D

Iemand ervaring met dit toch welleuk (©) uitziende bak?

be_12_sb.JPG

e1_12_s.JPG

Link page

Thanx, en ook thnx topicopener. ;)

hahaha, een electric thrill met twee din line ins en een out........
moet je een patent op nemen....
De verkoper heeft me net gemaild dat het ding op de post is, dus het zal me benieuwen,
In elk geval, het was voor een leuke prijs, in de veiling zat ook een korg minipops godbetert,
kon het niet weerstaan. In elk geval post ik de outcome, hopelijk deze week nog......

Tot dusver denk ik dat Matt er het dichtste bijzat , heb ondertussen al effe gemail naar bruel en kjaer,
zij denken dat het weleens van hun zou kunnen zijn, maar het is in dat geval zeker al 30 jaar oud.
Ze wisten het dus niet zeker.

Back