Hoe verbeter ik mijn eindmix ???

Origineel geplaatst door smackos
Koop gewoon een mixer man.

Moulinex is echt de beste!

Btw die link is wel handig maar denk niet dat Creative daar nog mee te maken heeft. Denk eerder dat hij nog moet ervaren wat er zowel meer te doen is met MC505'en en ASR10's plus zoveel meer gear die hij eventueel aan zou kunnen schaffen.

Volgens mij is hij zich helemaal rot geschrokken. ;)

Btw ook een goeie tip is te luisteren naar je helden en jezelf pijnigen om die sound ook na te maken.

Hmmm ik ben niet geschrokken hoor :P ik ben met name geinsteresseerd geraakt in dat programma van native instruments met die junkie XL geluiden. Die tips over expansion was ook erg handig want als ik dan idd elk kanaal een apart effect toe kan wijzen dan is mijn probleem opgelost. Dan gebruik ik voor een deel een intern effect voor de accapella (als voorbeeld) en een ander geluid kan ik dan droog via een effectenbak bewerken. Ik moet dan alleen weten wat voor één ik moet hebben.. kan dat van een willekeurig merk ? ik zal ook een mixer aan moeten schaffen met meer kanalen.. Denk aan een 24 kanaals Behringer met ingebouwde effect processor. (silver)

Alleen vind ik de combinatie van een ASR 10 en een MC 505 juist ideaal op de uiteindelijke kwaliteit na als je kijkt naar de vetheid van de klanken.De 505 klinkt erg iel.. ik zie de 505 meer als een kastje met bij geluiden.. zo dient ie ook. Ik heb btw ook een DJX veel mensen die dit keyboard als speelgoed maar de percursie is goed te doen.. Ik sample altijd alles wat ik nodig heb per track en zo kun je de klanken prima op elkaar afstemmen.die DJX aansturen is een hel.

Hoe dan ook ik zit al een tijdje te dubben over een goede synthesyser om direct vette geluiden uit te krijgen.. Virus / Andromeda. Het liefst een uitgebreide synth voor veel doelen inzetbaar. Ik heb ook een juno 2 maar die gebruik ik nooit.
Misschien kan het ook met een goedkopere synth.Cs6 X maar dat lijkt me echt een synth met schoon geluid (trance bak). En een drumcomputer.. ik heb mijn oog laten vallen op de airbase 99 of machine drum.. Ga binnenkort luisteren maar bij het luisteren in een winkel krijg ik meestal niet echt een juiste indruk omdat je daar toch wel flink wat tijd voor uit moet trekken. Liefst ook breed inzetbaar voor normale dance. Of misschien kan dit wel vervangen worden door een soft synth (heb op op een beurs in ahoy ben ff de naam kwijt regelmatig vette demonstraties gezien) Ik ben alleen bang dat de combinatie van een soft synth en hardware niet vlekkenloos zal verlopen maar dat zal de tijd leren..

Thanks voor de tips en kritiek..

The Prodigy is ooit begonenn met alleen maar een Roland W30,
dus met een ASR10 en MC505 en de juiste sounds moet het toch ook wel lukken....

ik denk dat wat je nodig hebt is ier en daar wat compressie

de goedkoopste oplossing zal een goede pc (vb die dell) een goede geluidskaart (vb van m-audio of Emu of digidesign) en een goede sequenser (vb cubase of sonar (als je mac gebruikt) of protools (vree duur) met een goede effects software plugin (vb waves bundle, of als je meer geld hebt, tc powercore)

dat zal wel al min 4000 € zijn in totaal

een andere oplossing is hardware, een goede mixer (vb mackie, soundcraft, allan & heath,yamaha ...) en wat compressors (dbx, focusrite, tl audio) en effects (tc electronics, lexicon, yamaha) en een multitrack recorder (tascam, fostex, ...) of een all in one oplossing zoals deze van roland (http://www.rolandus.com/products/subcategory.asp?CatID=12&SubCatID=48) of yamaha (http://www.yamahaproaudio.com/) of andere merken (foxtex, tascam, boss, ...)

hardware is meestal duurder dan software, maar wordt door veel mensen meer geapprecieerd omdat ze alle knopjes voor zich hebben, ipv op een computerscherm (zoals hierboven met een pc)

je kan ook verschillende dingen combineren. met een mixer en hardware effecten opnemen in cubase of zo Ik werk liefst met software en live muziekanten die iets komen inspelen (op midi keyboard of met echte electrische of akoustische instrumenten)

ik zou die groovebox ook wegdoen, het is in mijn ogen brol, je bent meer met en goede rom synth (roland phantom of korg triton) en enkele va synth's (zoals nord modular of access virus of zo

je moet vooral veel zelf zoeken, en geen winkelverkopers vertrouwen (die willen voornamelijk veel verkopen...)

Origineel geplaatst door Bass

Juist en het nieuweste album van hen is zowat helemaal gemaakt met Reason :)

]Origineel geplaatst door waxx
De goedkoopste oplossing zal een goede pc (vb die dell) een goede geluidskaart (vb van m-audio of Emu of digidesign) en een goede sequenser (vb cubase of sonar (als je mac gebruikt) of protools (vree duur) met een goede effects software plugin (vb waves bundle, of als je meer geld hebt, tc powercore)

dat zal wel al min 4000 € zijn in totaal
[/qoute]

Ja, of je koopt die dell van 800,- en je knalt er Jeskola Buzz op die legaal gratis te verkijgen is. En waarmee je alles (ja, alles) in 1 programma hebt :)

Re: Hoe verbeter ik mijn eindmix ???

Origineel geplaatst door Creative
Heeft iemand een idee wat voor apparatuur er gebruikt word voor bijvoorbeeld een album van Audio Bullys ?

watch this video for a nice studio view :)

Origineel geplaatst door divinio
wat is dat?

Een programma dat door de "echten", die-hards en profs. onderschattig wordt en afgedaan wordt als een amateuristisch tracker-programmaatje.
Wat dus totaal niet waar is, maar dat vind ik niet erg :) ... Het is een soort Fruityloops, alleen anders en kun je er veel meer mee. Er wordt trouwens eindelijk na al die jaren, gewerkt aan een nieuwe versie die MIDI-ondersteuning heeft en voor live-optredens gebruikt kan gaan worden. En natuurlijk stukken stabieler en minder bugs :)

Meer informatie over het origineel:
Buzz Community/Download[url]

Meer informatie over de nieuwe versie (die nog in ontwikkeling is):
[url=http://buzzle.spr.at/]BuzzLE[url]

Origineel geplaatst door Bass

De tracks van de Prodigy zijn uitgemixt met behulp van een engnineer in een Londonse topstudio,,

Koop anders een Yamaha 01v, zitten goeie fx in compressie per kanaal

wow.. interessant leesvoer

Exzit

Exzit

Evenals deze bijlage.
Is van een ander forumlid stond bij een ander onderwerp.
Maar raakt ook dit onderwerp.
Dus even erbij zetten. Gaat over Eq.

Attachments

• guide to eq-ing.zip
    215,4 KB · Bekeken: 143
Back