Groovebox competitie

MCBasje303

Stamgast
Hallo,

in navolging van de geweldige monosynth cd competitie is er bij mij ook een idee geboren.
Het is geinspireerd op de grappige cd At home with de groovebox. Hier staan nummers van diverse artiesten op enkel en alleen gemaakt met een mc 505.
Nu dacht ik dat kunnen wij toch ook?
Ik had bedacht, om zo veel mogelijk mensen de kans te geven iets in te zenden, ons niet alleen te beperken tot de Roland groovebox maar dat je elke groovebox mag gebruiken.
Alleen behalve je mixer en opname apparaat geen randapparatuur.
Laat maar weten of het een goed idee is.

Zodra ik zelf in staat ben een link naar een nummer van mezelf te posten doe ik dit.
Moet daarvoor nog wel even aan het werk.

Bas:dj:

leuk idee... maar ik denk dat je uiteindelijk wel op catogorieen uitkomt?
Animo check first ofcourse:)

Delon:kimono:

Ik denk dat het niet echt nodig is in catagorieen te werken.(je bedoelt een bepaalde muziekstijl neem ik aan) Het lijkt me juist leuk te horen wat voor een verschillende muziek mensen allemaal maken met zo'n kastje.

Dus mensen, haal die mc-303 enz van de zolder en laten we grooven.
Wie heeft er zin in.

Ik wel:walker:

Doe jij alvast mee Delon? Dan heb ik met mij zelf erbij 2 kandidaten.
Ik zal zelf proberen een vandaag speciaal voor deze gelegenheid gemaakte track op mijn mc-505 te posten.

Bas

Ach ja, waarom zouden we streng moeten zijn. Ik vind het goed tenzij er anderen zijn die het niet vinden kloppen, een machine-drum in een groovebox competitie.

Laat maar horen!

Origineel geplaatst door MCBasje303
Ach ja, waarom zouden we streng moeten zijn. Ik vind het goed tenzij er anderen zijn die het niet vinden kloppen, een machine-drum in een groovebox competitie.

Laat maar horen!
ik zat net even verder te denken: dan zou volgens dezelfde redenering een MPC ook kunnen mee doen, of een workstation. misschien moet de lijn dan toch bij grooveboxen pur-sang getrokken worden.

Opzich grappig idee, alleen...
is 't wel eerlijk als je een compleet uitgebreide RS7000 of MC-909 tegenover iemand met een MC-303 zet..?

Ik bedoel; met zo'n RS/MC-909 kan je ook nog es de sampler erbij gebruiken.. :erm:

Maakt me verder geen *** uit, hoor. Heb toch geen 303 :D

Denk dat je het beperkt moet houden tot apparaten zonder sampler...

helaas voor mij ik heb een mpc1000:(

Laten we dan misschien toch wat strenger worden. Alleen de echte grooveboxen pur sang. Ik vind wel dat de mc 909 mee moet kunnen doen. Dat is op dit moment toch de grooveboxen der grooveboxen.
Uiteindelijk gaat het om creativiteit en is iemand met een MC-303 net zo goed in staat een bijzondere track te maken als iemand met een 909.
Of vinden jullie het een beter idee het te beperken tot bv de MC-303 en MC-505

He Pal,

heb ik niet toevallig mijn MC-505 bij jouw gekocht waardoor jij dus zonder groovebox zit en niet mee kan doen aan deze geweldige competitie

De rm1x van yamaha mag toch zeker meedoen? die is zonder sampler :)

Misschien is een categorie grote en kleine grooveboxen/drummachines een idee ?

bvb:

mc303, 505 , rm1x, machinedrum

rs7000, mc909,

Ik was er al bang voor dat dit idee ging uitlopen in een discussie van wat nu een groovebox is.
Dit is niet de bedoeling.
Liedjes willen we horen. Iemand moet de knoop doorhakken van wat mag.
Ik vind het lijstje van Chrizz hierboven op zich wel een aardige standaard, maar geen verschillende categorieen.
Het gaat om de creativiteit.
Je kunt hier ook geen prijs mee winnen of zo. Het lijkt mij leuk om net als bij de mono synth cd competitie, een soort compilatie te maken van nummers gemaakt met verschillende grooveboxen.

Grooven!
:dj:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Opzich grappig idee, alleen...
is 't wel eerlijk als je een compleet uitgebreide RS7000 of MC-909 tegenover iemand met een MC-303 zet..?

Ik bedoel; met zo'n RS/MC-909 kan je ook nog es de sampler erbij gebruiken.. :erm:

Maakt me verder geen *** uit, hoor. Heb toch geen 303 :D

Ach bij de monosynth contest waren er ook tracks gemaakt door hele simpele en door heel uitgebreide synths, maar daar gaat het toch helemaal niet om. het gaat er om wat je ermee doet!!!!!!!
Ik vind dit een goed initiatief en ben van plan mee te doen

greetz

dread

Bedankt, helemaal mee eens.
Ik ga morgen proberen mijn mc-505 track te posten. Ben erg benieuwd naar wat anderen gaan doen met dit idee.

:biertje:

zeer lekkere track, gave geluiden en verschillende partijen mooi in elkaar geweven. !

Cool idee weer. mn computer is momenteel dood :( , dus heb ik nu tijd teveel om met mn 505 te besteden.

lekkere trek BTW

Back