En nog even mijn eerste indruk van de MODFX'jes.
Het zijn wel een beetje low-budget dingen om te zien, in een goedkope kartonnen doos.
Apparaat zelf is zilverkleurig plastic, het frontpaneel is een slordig opgeplakte sticker. Plastikke knoppies en schakelaars die verder wel goed aanvoelen. Duidelijk te gebruiken door goeie layout en gebruik van LEDjes.
Voedinkje zit er inderdaad bij.
De compressor heb ik even geprobeerd met m'n Electribe R, dat beuqte wel wat harder ja.
Ik heb alleen weinig vergelijkingsmateriaal, dus moeilijk er veel over te zeggen.
Moet er nog een beetje mee experimenteren.
De filterdoos vind ik zeker leuk, vooral gaaf zijn de tempo-gerelateerde effecten.
Gewoon even met de tap button syncen aan een beat, en laat het ding z'n gang maar gaan.
Of knoppies draaien, wat je maar leuk vindt...

Klank is prima, maar natuurlijk geen Waldorf VCF of iets dergelijks.
De phaser was vooral bedoeld om aan te sluiten op mijn Eminent orgeltje voor de echte Jarre sounds.
Leuk zijn ook hier de diverse tweak mogelijkheden, zodat je niet vastzit aan het 'standaard' phaser geluid.
Van de Liquid Metal preset werd ik letterlijk een beetje misselijk... (zweeefffff)
Klank: ik vergelijk hem vooral met de originele Electro Harmonix SmallStone, en hoewel de SS minder uitgebreide mogelijkheden heeft, vind ik die wel beter klinken. Maar ja... SS is ook dé phaser IMHO.
Voordeeltje van de MODFX phaser: hij is stereo, en maakt daar ook op diverse leuke manieren gebruik van.
Verder viel me op dat-ie nogal ruist, da's wel jammer.
Samenvattend: leuke effectjes voor weinig, kwaliteit vergelijkbaar met de gemiddelde VSTI plugin (ik heb er ooit een paar geprobeerd). Alleen hier heb je veel meer freaky mogelijkheden, ze zijn klein en lekker hands-on.
Ik zeg het zo: stel je er niet te veel van voor, dan vallen ze altijd mee. (dat laatste bedoel ik echt niet lullig, trouwens).