Filterbox voor in Dj setup

Hoe lang kan het duren, na de automatische e-mail reply, dat je bericht krijgt over hoe het met je bestelling staat bij Music House? Ik heb ze dinsdagnacht besteld en verder niks gehoord behalve die auto reply dan..
Ik hebg ze net geprobeerd te bellen, maar op het NL nummer neemt niemand op en op het engelse met 61 aan het einde krijg ik een duitse vrouw aan de lijn die niet snapt wat ik met Music House bedoel..

Mensen die ze ook besteld hebben, hoe lang duurde het bij jullie?

Groeten, Ivo!

Hey, da's balen! Nou, ik heb die van mij gisteren binnengekregen.
Er zat wat vertraging in het hele verhaal, vanwege een foutje met de creditcard.
Toen ik na 14 dagen dus nog niets had gehoord ben ik zelf maar gaan mailen (telefoneren vind ik meestal toch weinig helpen). Kreeg ik een keurig mailtje terug van een Nederlands schrijvende dame, en uiteindelijk had ik na het oplossen van het foutje mijn pakje binnen 2 à 3 dagen in huis.

Hierbij even de gegevens van de 'Nederlandse contactpersoon', misschien helpt het.

Nathalie van Calcar
Music Store Professional
Cologne - Keulen - Köln
Tel 0049 (0)221 925791 66
Fax 0049 (0)221 925791 69
nathalievc@musicstorekoeln.de

En nog even mijn eerste indruk van de MODFX'jes.
Het zijn wel een beetje low-budget dingen om te zien, in een goedkope kartonnen doos.
Apparaat zelf is zilverkleurig plastic, het frontpaneel is een slordig opgeplakte sticker. Plastikke knoppies en schakelaars die verder wel goed aanvoelen. Duidelijk te gebruiken door goeie layout en gebruik van LEDjes.
Voedinkje zit er inderdaad bij.

De compressor heb ik even geprobeerd met m'n Electribe R, dat beuqte wel wat harder ja.
Ik heb alleen weinig vergelijkingsmateriaal, dus moeilijk er veel over te zeggen.
Moet er nog een beetje mee experimenteren.

De filterdoos vind ik zeker leuk, vooral gaaf zijn de tempo-gerelateerde effecten.
Gewoon even met de tap button syncen aan een beat, en laat het ding z'n gang maar gaan.
Of knoppies draaien, wat je maar leuk vindt... :D
Klank is prima, maar natuurlijk geen Waldorf VCF of iets dergelijks.

De phaser was vooral bedoeld om aan te sluiten op mijn Eminent orgeltje voor de echte Jarre sounds.
Leuk zijn ook hier de diverse tweak mogelijkheden, zodat je niet vastzit aan het 'standaard' phaser geluid.
Van de Liquid Metal preset werd ik letterlijk een beetje misselijk... (zweeefffff)
Klank: ik vergelijk hem vooral met de originele Electro Harmonix SmallStone, en hoewel de SS minder uitgebreide mogelijkheden heeft, vind ik die wel beter klinken. Maar ja... SS is ook dé phaser IMHO.
Voordeeltje van de MODFX phaser: hij is stereo, en maakt daar ook op diverse leuke manieren gebruik van.
Verder viel me op dat-ie nogal ruist, da's wel jammer.

Samenvattend: leuke effectjes voor weinig, kwaliteit vergelijkbaar met de gemiddelde VSTI plugin (ik heb er ooit een paar geprobeerd). Alleen hier heb je veel meer freaky mogelijkheden, ze zijn klein en lekker hands-on.
Ik zeg het zo: stel je er niet te veel van voor, dan vallen ze altijd mee. (dat laatste bedoel ik echt niet lullig, trouwens).

Origineel geplaatst door Hanz
Hey, da's balen! Nou, ik heb die van mij gisteren binnengekregen.
Er zat wat vertraging in het hele verhaal, vanwege een foutje met de creditcard.
Toen ik na 14 dagen dus nog niets had gehoord ben ik zelf maar gaan mailen (telefoneren vind ik meestal toch weinig helpen). Kreeg ik een keurig mailtje terug van een Nederlands schrijvende dame, en uiteindelijk had ik na het oplossen van het foutje mijn pakje binnen 2 à 3 dagen in huis.

Hierbij even de gegevens van de 'Nederlandse contactpersoon', misschien helpt het.

Nathalie van Calcar
Music Store Professional
Cologne - Keulen - Köln
Tel 0049 (0)221 925791 66
Fax 0049 (0)221 925791 69
nathalievc@musicstorekoeln.de

TNX! Ik ga met haar eens contact opnemen dan.. :)

En nog even mijn eerste indruk van de MODFX'jes.
Het zijn wel een beetje low-budget dingen om te zien, in een goedkope kartonnen doos.
Apparaat zelf is zilverkleurig plastic, het frontpaneel is een slordig opgeplakte sticker. Plastikke knoppies en schakelaars die verder wel goed aanvoelen. Duidelijk te gebruiken door goeie layout en gebruik van LEDjes.
Voedinkje zit er inderdaad bij.

De compressor heb ik even geprobeerd met m'n Electribe R, dat beuqte wel wat harder ja.
Ik heb alleen weinig vergelijkingsmateriaal, dus moeilijk er veel over te zeggen.
Moet er nog een beetje mee experimenteren.

De filterdoos vind ik zeker leuk, vooral gaaf zijn de tempo-gerelateerde effecten.
Gewoon even met de tap button syncen aan een beat, en laat het ding z'n gang maar gaan.
Of knoppies draaien, wat je maar leuk vindt... :D
Klank is prima, maar natuurlijk geen Waldorf VCF of iets dergelijks.

De phaser was vooral bedoeld om aan te sluiten op mijn Eminent orgeltje voor de echte Jarre sounds.
Leuk zijn ook hier de diverse tweak mogelijkheden, zodat je niet vastzit aan het 'standaard' phaser geluid.
Van de Liquid Metal preset werd ik letterlijk een beetje misselijk... (zweeefffff)
Klank: ik vergelijk hem vooral met de originele Electro Harmonix SmallStone, en hoewel de SS minder uitgebreide mogelijkheden heeft, vind ik die wel beter klinken. Maar ja... SS is ook dé phaser IMHO.
Voordeeltje van de MODFX phaser: hij is stereo, en maakt daar ook op diverse leuke manieren gebruik van.
Verder viel me op dat-ie nogal ruist, da's wel jammer.

Samenvattend: leuke effectjes voor weinig, kwaliteit vergelijkbaar met de gemiddelde VSTI plugin (ik heb er ooit een paar geprobeerd). Alleen hier heb je veel meer freaky mogelijkheden, ze zijn klein en lekker hands-on.
Ik zeg het zo: stel je er niet te veel van voor, dan vallen ze altijd mee. (dat laatste bedoel ik echt niet lullig, trouwens).

Klinkt als wat ik er al van verwachtte.. Je kan ook geen topkwaliteit verwachten voor 39,- p/s natuurlijk.. :) Als ik die van mij binnen heb, zal ik mijn ondervindingen ook even posten.. Alhoewel ik de filter en de phaser hetzelfde heb, zal ik ze waarschijnlijk anders toepassen.. U hoort nog van mij..

Alesis MODFX Philtre... (voor meer informatie: deze pagina)

philtre_large.jpg

Kost 39 Euro bij Music Store Koeln

wt een vormgeving !

echt te nice gewoon ! :halleluja

Vage bedoening bij Music Store!
Heb ik dus zaterdag de Nederlandse contactpersoon een e-mail gestuurd.. Geen reply gehad tot nu toe, maar er staat net wel een Duitser voor m'n deur met een pakket van Music Store voor € 130,nogwa.. Ik ga ze meteen aansluiten.. :)

Back