Mijn An1x heeft kleine onhebbelijkheden, verkeerde O.S.?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik werk al een tijdje zeer tevreden met mijn an1x. Maar als ik aan het werk ben met de an1x zie ik zie ik soms Illegal data op het scherm staan. Dit wordt veroorzaakt doordat de an1x de eerste in mijn midi-thru-chain is. en ik dus data voor andere synths ook door de an1x stuur.

Is deze foutmelding normaal?

Waar ik ook nog wel eens last van heb, is dat ik soms parameters wil editen terwijl de an1x mididata ontvangt en midinoten ten gehoor brengt. het display hapert dan en springt heen en weer , in de zin van dat de parameterdata niet zo vloeiend kan veranderen zoals het kan als ik niets afspeel. Maar als ik aan de knop draai zie je de waarde heel langzaam omhoog gaan en springering dus.

Ik heb gehoord dat sommige an1x last hebben van een aantal midiproblemen met een bepaald operating system software. Welke O.S. is dat en hoe kan ik dat controleren?

Hallo Rezonator. Ik weet dat je de OS versie van de An1x kunt checken door een bepaalde knop tijdens het opstarten in te duwen ofzoiets. Zal het thuis voor je checken (ben nu aan het 'werken':).

Anyway, verder heb ik geen problemen met de An1x. Alleen ben ik niet kapot van de velocity sensitivity...

Zal thuis nog eens kijken voor je... Misschien dat het iets ermee te maken heeft dat de An1x eigenlijk, EIGENLIJK niet bedoeld is als masterkeyboard?!???

Re: Mijn An1x heeft kleine onhebbelijkheden, verkeerde O.S.?

Origineel geplaatst door RezonatoR
Ik heb gehoord dat sommige an1x last hebben van een aantal midiproblemen met een bepaald operating system software. Welke O.S. is dat en hoe kan ik dat controleren?

De versie van het OS kan je op volgende manier bekijken:
  • Schakel de AN1x uit
  • Hou de knoppen [0] [-] [+] ingedrukt en schakel dan de AN1x in

Na de 'Welcome to ...' boodschap verschijnt kort het versienummer in het scherm.

hmm. het probleem dat ik heb met mijn an1x is dat hij wat traagjes reageert op inkomende midiboodschappen... Zou dat ook aan de os kunnen liggen??. en gelijk maar dan even de vraag of je dat zelf kunt updaten?

enige problemen die ik tot nu toe gehad heb, was dat de ribbon controller op hol sloeg..
verder nog nooit problemen gehad

Hee RezonatoR heb jij het "illegal data" probleem met jouw AN1x ooit opgelost?

Aangezien dit het enigste topic is over dit probleem vermoed ik dat het vrij zeldzaam is. Sinds ik mijn setup iets gewijzigd heb, lijkt het probleem vaker voor te komen.

Mijn AN1x is het eerste en laatste apparaat in de midi chain. Samen met een Octapad2 stuur ik mijn QY700 sequencer die vervolgens 6 andere midi apparaten aanstuurt. Dit werkt prima zolang ik de AN1x in de "local off" zet. Maar momenteel loopt de AN1x regelmatig vast!

Als ik midi in en midi out doorlus (local off) is er geen probleem. Blijkbaar gaat er komt er ergens in de chain vervuiling bij, maar heb geen idee hoe ik dat er uit kan filteren.

Mijn OS is 1.01

Ik heb het probleem al gevonden! De daisy chain was gewoon te lang.
De AN1x op de 5e plaats ging nog net goed, maar op de 6e plaats ontving hij te veel fouten.

Gelukkig heeft mijn sequencer 2 midi out kanalen zodat ik de chain kon opsplitsen in 2 x 3 apparaten. Aanbevolen wordt om niet meer dan 3 apparaten in een daisy chain te plaatsen, aldus diverse midi-sites. :o:

Misschien dat deze post wat ellende bespaart voor toekomstige bezoekers.

Back