Origineel geplaatst door DJ41
Ook kan ik nergens op internet een Nederlandse winkel vinden die Event TR8's verkoopt, zodat ik ze kan luisteren. En een monitor op de goede gok kopen is iets wat ik vandaag heb geleerd niet te doen.
DJ41, de Event TR8's kan je beluisteren bij Rock Palace Den Haag, in het centrum. Vergeet ons niet van je bezoekjes te vertellen als je weer monitors gaat luisteren. Altijd leuk om iemand's ervaringen daaromtrend te horen.

Toen ik zelf budget monitors ging luisteren vond ik alles of niet plat genoeg of niet gedetailleerd. Alles verbleekte bij de HR824 (en de Genelec's), die te duur voor me zijn. Toch moet ik eigenlijk wel monitors dus waarschijnlijk ga ik voor de Alesis' omdat die zoals vermeld de beste prijs/kwaliteit hebben. Cross referencen met de hifi en headphones zou voldoende voor me moeten zijn totdat mijn productie skills weer gegroeid zijn.
Wat ik van de RP8's kan herinneren is dat ze platter waren dan de V8 (die ik trouwens erg slecht voor hun prijs vond). Ze waren echter niet zo gedetailleerd als de duurdere klassen monitoren, en miste bv. het sprankelend hoog. Toch vraag ik me af hoe hij zich tot de TR8's verhoudt. Want voor bass zijn 8" monitors toch wel erg relaxed.