Distributie... (vinyl)

barn

Detroit nerd
Ik vroeg me af wat enigszins gebruikelijk is als je een eigen labeltje wilt starten mbt de distributie...

Is het gebruikelijk dat je zelf perst en dan een soort contract afsluit, zodat als de distributeur de platen verkoopt je je geld krijgt, en zo niet dat je dan de platen terug krijgt...

Is het gebruikelijk dat je eerst een contract afsluit met een distributie, die vervolgens de plaat perst en probeert te verkopen?

Of iets anders....?

wij verkopen onze platen aan de distributeur, je krijgt er niet gelijk geld voor...........die proberen het dan weer te slijten aan platenzaken................vervolgens wordt er 1 keer per kwartaal ofzo afgerekend ..dus dan krijg je je geld voor wat er daadwerkelijk verkocht is......... tot een jaar kan de boel volgens mij teruggestuurd worden.....maar dat zal bij hele kleine oplages (300 a 500 stuks) niet zo snel gebeuren..........

wij verkopen het niet aan de distribiteur..... want alles wat zo overhouden krijg je terug.
We laten het persen bij Record Industry... en distributie door Astral. Die zitten in het zelfde pand dus das handig.
We hebben een distributie contract met Astral. Zij betalen aan ons een bepaald bedrag per verkocht exemplaar die zij zelf natuurlijk voor meer verkopen.

Back