M-audio Ozone

Maks

Gromit the Evil Operator
Hai

Ik plan een M-audio Ozone aan te schaffen.

Zijn er mensen die er eentje hebben, of mensen kennen die er eentje hebben, en die ervaringen willen delen?

Loopt het audio gedeelte lekker? Kan ik lekker track-per-track -of de maximum simultaan op te nemen kanalen- opnemen zonder hier en daar last te hebben van latency?

Tell me what U know!

Thanks

Maks

Linkje naar de M-audio Ozone

Ik heb er geen, maar ik overweeg om een dergelijk apparaat aan te schaffen om te gebruiken met mijn PowerBook en Live 4.

Ik hoor dat de Ozone een externe power supply nodig heeft (bijgeleverd). Dat is jammer; de Oxygen heeft dat niet nodig. Je hebt ook nog Edirol PCR-1, maar de toetsen daarvan voelen niet prettig, pitchbend en mod is geloof ik on/off, en hij heeft ook geen midi output...

Ik overweeg ook om een aparte FireWire audio interface te kopen, en een losse USB midi controller. Die Oxygen keyboardjes duiken tweedehands nog wel eens op voor weinig.

ja, ik zit ook enigzins te twijfelen. ik hou het liefst bij een zo compact mogelijke configuratie, maar een fw1814 en bvb oxygen van m-audio zou mss ook niet verkeerd zijn, daar ik best wel wat meer simultaan in wil hebben mss... hoewel ik mss met de ozone wel toekom.. het is nog wat denken....

ook dacht ik de ozone te kopen, en eventueel later er een extra firewire-interface er bij te nemen, maar dan moet je 2 kaarten kunnen configureren in je software, en ik ben ook een Live gebruiker, maar deze kan maar 1 interface tegelijk aan denk ik toch? (mijn comp is al weken in erstelling, en heb al in weken geen Live meer gezien, vandaar kan ik niet checken;{ )

jammer is idd wel dat het niet op buspower werkt, en idd geen midi in heeft. als ik de ozone neem neem ik er een Uno midi-interface bij denk ik

Ik zou eerder gaan voor een losse, kleine controller (oxygen of O2) en daarbij een goedkope firewire-audio-interface (M-audio firewire solo). Aangezien firewire een stuk sneller loopt dan usb, is de kans op latency minder. Met de Ozone heb ik geen ervaring, maar bedenk wel dat latency ook afhangt van je pc/notebook (configuratie en kwaliteit). Sommige mensen hebben dezelfde usb-interface en een andere pc, terwijl de één een lagere latency heeft dan de ander. Ik denk dat je het beste het zelf kan uitproberen. Iemand kan roepen dat de latency bij de Ozone hoog is, maar wellicht loopt de Ozone helemaal prima op jou pc.

idd, die nieuw solo ondekte ik eergisteren ook. het verdomde ding heeft jammer genoeg geen midi:( anders had het echt een knap bakje geweest.

ik zou het wel leuk vinden, mocht ik de ozone hebben, en dus een lekker portable pakketje, en eventueel een extra firewire-interface voor als ik wat meer i/O's nodig heb... als ik de ozone en fw-interface X nu samen kon gebruiken zou dat wel ok zijn:)

id, firewire loopt wel sneller, maar de ozone neemt dan weer wel maar maximum 2 kanalen simultaan op (en dan nog midi-data) dus dat kan mss nog wel voor usb...

Origineel geplaatst door lo-fi
Edirol PCR-1[/url], maar de toetsen daarvan voelen niet prettig, pitchbend en mod is geloof ik on/off, en hij heeft ook geen midi output...

idd, geen midi out, cinch-stekkertjes (scheelt dit in kwailteit tegenover jack?), geen XLR, én ook geen midi in.... spijtig.....

Back