Wat ga je nog zeker aanschaffen?

Ja, zit een complete sequencer in. ook drumtrack, XY achtige morphing. Sampler, maar ook granulaire synthese zoals Serum.
het is eigenlijk een complete production workstation.
wat je in de demo ziet zijn performances (midi pattern + motions + drum track etc.
dit zijn dus eigen macro’s, maar je kan deze natuurlijk volledig ontleden naar individuele sounds en sequences. En dus ook aanpassen.
Maar de complete “Melodic Techno” trukendoos zit er dus al in, hoef je ook geen avonden lang tutorials te googlen, of serum preset packs te downloaden.
alle drums zijn ook volledig losse hits en de midi sequences zitten in de drum editor.
Kind kan de was doen. Beatport banger in 30min.
Maar ik geef nu al weer te veel geheimen weg, haalt de glans een beetje van de template techno af.

Ja, zit een complete sequencer in. ook drumtrack, XY achtige morphing. Sampler, maar ook granulaire synthese zoals Serum.
het is eigenlijk een complete production workstation.
wat je in de demo ziet zijn performances (midi pattern + motions + drum track etc.
dit zijn dus eigen macro’s, maar je kan deze natuurlijk volledig ontleden naar individuele sounds en sequences. En dus ook aanpassen.
Maar de complete “Melodic Techno” zit er dus al in, hoef je ook geen avonden lang tutorials te googlen, of serum preset packs te downloaden.
alle drums zijn ook volledig losse hits en de midi sequences zitten in de drum editor.
Kind kan de was doen.
Ok.. :) Maar kun je ook akkoorden ingeven? Dus zoals op zo'n keyboard?? Ik zie hem met 'n vingertje de toonsoort alleen transposen..

ja dan zet je de chorder uit. Dus zelf spelen, of in key met interval spelen
Soort synth alarm unit.Knopje indrukken en je gaat van huis.De inbreker denkt dat er iemand fantastisch staat te spelen en blijft geboeid aan de deur staan luisteren.😉

Pffff....net een Matriarch gekocht. Was zo van plan geen synths meer te kopen, maar ben er toch weer ingetuind :D

Maar goed, hij lijkt me ook wel erg vetjes :engel:

Bekijk bijlage 3818612

Je moet dus 2 zaken aanpassen in dat ding..
1.- Oscillator Calibration using a guitar tuner
2.- OCTAVE Calibration (factory mode)
Set the Digital Voltmeter to measure a range below 10 VDC.

Iets om op te letten. Probleem van de goedkope metertjes is dat die soms wel een display hebben met genoeg cijfertjes, maar de nauwkeurigheid is niet zo hoog. Dan heb je de indruk dat het tot op een millivolt klopt, maar door de foutmarge wijkt de werkelijke waarde toch af.

Tussen topicje:vraag me af wat gaat komen in 2022 om eventueel aan te schaffen.Osmose komt er aan,al een zekerheid voor mij.Maar wat gaat er nog uitkomen?Die Baloran:The pool ben ik echt nieuwsgierig naar.

Nog steeds:
* Motu 16A
* Logic
* KRK RP5 near fields of iets vergelijkbaars

Volgens mij moet ik gewoon muziek gaan maken zodra ik dat allemaal heb en mijn studio weer helemaal ingericht heb.
Update:
  • Motu 16A --> gaat nog gebeuren
  • Logic --> Ik ga kijken hoe ver ik kom met Bespoke
  • KRK RP5 --> Binnen! Even met de buren praten tot hoe hard ik mag gaan ;)
Toegevoegd aan de lijst:
  • KARP 2600 Mini (of in geval van armoede: BARP Xmasizer)
  • Boog Model D
  • RD9

Geen enkele ben ik zeker,
m'n zegt dat ik er teveel heb
16 analoge mono's.

10 poly's nard rack en CZ-3000 zijn digitaal
JV 2080 ook.

Maar Jupiter 4, Juno 6, JX-3P, Poly-61, Matrix
Korg Delta zie ik ook synhs die poy via midi doet.

5 of 6 drumdozen ook.
En verkopen nee bedankt.Heb 85 percent gekocht tussen februari vorig jaar en vandaag.
Het was van tijd soms spannend. Lukt het om hem te hebben, of is instant, niet instant genoeg
voor 60k poef om 4 dimensieel paypalllen.
Markplaats, 2e hands ma de koopjes worden minder.

Ik had me er op verheugd een Behringer Pro-1 te gaan bestellen... gaaf ding!

Alleen zie ik net de handleiding om hem te tunen.. wat een gedoe.. gaat dat altijd zo moeilijk.. die case openschroeven enzo???? Hoe vaak moet je deze handeling doen?

kan ik dat gewoon met de Tuner Device in Ableton doen?
Zal ik eens iets bekennen? Mijn diepste, meest schaamtelijke geheim. Ik heb al 20 jaar een collectie oude analoge synths, waarvan ik er sommige al zeker 10 jaar heb. Ik heb er nog nooit eentje gecalibreerd en ook nog nooit het gevoel gehad dat dit nodig was. Let wel: ik heb het dan over de calibratie. Het stemmen van de synths kan je gewoon met de osc frequency pot op het frontpaneel doen. Dat doe ik dan gewoon door een digitale synth als referentie te nemen en naar de beat notes te luisteren voor de eerste osc; de tweede en eventueel derde osc stem ik dan met beat notes ten opzichte van de eerste. Allemaal via het frontpaneel.

Intern calibreren zal meer noodzakelijk zijn bij een polyfone synth omdat je problemen met tracking daar sneller hoort. Het is ook vaker nodig als je graag strak trackende filter-zelfoscillatie hebt (gebruik ik eigenlijk nooit). En natuurlijk zal het monofoon ook nodig zijn als je osc tracking er te ver van zit, want dan stem je hem op 1 octaaf en is hij 2 octaven verder weer vals. Maar dat heb ik dus in al die jaren nog nooit gehad, toch niet zo ver dat het mij stoorde.

Kortom: ik zou er niet wakker van liggen.

Disclaimer: mijn analoge synths zijn van snoefmerken. Ik heb geen ervaring met hoe vaak het al dan niet nodig zou zijn om een Behringer synth te calibreren.

Calibreren heb ik niet hoeven doen op mijn BH Pro One en Model D. Tracked goed genoeg. De Model D wat minder maar dat doet het origineel ook niet.

Calibreren heb ik niet hoeven doen op mijn BH Pro One en Model D. Tracked goed genoeg. De Model D wat minder maar dat doet het origineel ook niet.
Een originele Model D kan zeer goed tracken, maar dan moet je hem echt wel intern afregelen. Het soort geluiden dat bv Jozef Skrzek eruit haalt lukken alleen echt goed als de oscs ten opzichte van elkaar exact tracken. Met de mijne moet je dat niet proberen zonder hem eerst te calibreren. Met de zijne waarschijnlijk na een maand ook niet meer. Nuja, dat is wel echt een niche want om gewoon ietwat netjes gestemd met andere instrumenten mee te spelen hoef je echt niet regelmatig aan de stelpotjes van een Minimoog te komen. Zeker niet bij de mijne wat een exemplaar met uA726 oscillatoren is. Die zijn niet zo gevoelig voor omgevingsinvloeden. Vandaar ook dat ik hem al een paar jaar niet heb moeten calibreren*. Hem stemmen via het frontpaneel is natuurlijk extra makkelijk met die 440 generator erop, dan kan je meteen in de beat notes duiken.

*voor mijn gebruik dus. Want als je op de onderste noot de beat notes eruit draait, moet je niet hopen op afwezige beatnotes op de hoogste noot hoor...Ik denk dat Skrzek de achterkant van zijn Moog al even vaak heeft gezien als de voorkant. :D Voor dat soort superstrak werk zou ik iets met DCO's gaan zoeken.

Ja idd maar dcat heeft verder dus niet zo een zin.
Dan kun je beter een latere revisie nemen die stabielere OSC's heeft.
Maar de originele tracked daxcht ik voor geen meter. ZIin ook niet temperatuur gecompenseerd.
Ik moet mijn Boog iig constant bij tunen. Ik liever de stabielere (latere revisie osc's)
Nou ja gelukkig net een fijne chromatische tuner van korg gekocht. dat help.

#tochwelleuk

Akai S-950
Ensoniq DP4+
Benidub Dub Siren DS71
Gamechanger Audio Motor Synth
Twijfel tussen Streichfett & Typhon

Eerst wat ruimte maken.

Back