Ik in gedachten al tijdje aan denken om nog Subwoofer bij te plaatsen,op mijn Adam a77x set, die toch al vrij laag kan.soms heb ik gevoel dat ik wat mis. Adam sub 10 mk2 of sub12 wordt aangeraden ofwel dacht ik aan de goedkopere presonus Tremblor T10 als alternatief die goed laag kan gaan. Dan natuurlijk ook nog wat akoestische verbeteringen aanbrengen in mijn ruimte.
Laatst gewijzigd:
minstens 12" en het mag zelfs een 15" zijn.
En dat is uiteraard het geval als ik de boel opendraai, dan zou de kalk van de muren springen en mooier zou het ook niet klinken. Ik heb ze vooral gekozen omdat ik dan nog het volle frequentiegebied hoor juist wanneer het heel stil staat. En omdat ik ze cool vind natuurlijk. Ik heb trouwens ook een setje compacte bookshelfs, maar die heb ik nog niet aangesloten.

Laat me het erop houden dat voor mijn toepassing de setup goed werkt; de Minimoog klinkt zo monsterlijk als hij is. En let ook op met opgegeven specs van speakers, die vertalen vaak niet naar de realiteit omdat niet iedereen even eerlijk meet. Mijn 15" beesten met hoge gevoeligheid staan opgegeven als 45Hz-25kHz. Ga dan vooral niet een melkpakjespeaker met opgegeven bereik van 35Hz-25kHz kopen in de hoop dat daar diepere bas uit gaat komen he.