Hoe vaak neem jij een backup?

Hoe vaak neem jij een backup?

• elke dag

Stemmen: 2 6,3%
  • 1x per week

Stemmen: 3 9,4%
  • 1x per maand

Stemmen: 1 3,1%
  • een paar keer per jaar

Stemmen: 10 31,3%
  • 1x per jaar

Stemmen: 4 12,5%
  • altijd met Sint-Juttemis

Stemmen: 7 21,9%
  • bekkup? huh? hoe doe ik dat?

Stemmen: 5 15,6%

• Totaal aantal stemmers
    32

hermax

Ouwe rot
Nu gaan we het eens weten wie hier zorgzaam omspringt met z'n noeste arbeidsresultaten!
Het gaat over backups van patches en dergelijke, via midi of tape of wat dan ook. Van hardware wel te verstaan, dus NIET PC-bestanden. We weten allemaal dat dat belangrijk is, vooral dan na een crash (of batterij leeg na 3 jaar bvb)... maar wie doet het? En hoe vaak?

Eigenlijk doe ik dit nooit, ook al weet ik maar al te goed dat ik het beter wel zou doen. Probleem is dat ik zoveel diskettes heb dat het nagnoeg ondoenbaar is om daar overal kopiëen van te nemen. Ik zou trouwens geen vrije diskettes meer overhouden denk ik.

:doei:

laatst gaf mijn systeem nog voor de bios een 'smart' error ofzoiets met de mededeling dat ik moest backuppen omdat mijn hardeschijf bijna naar de haaien was. Gedaan en 1 mnd later was mijn schijf naar de haaien. tip controleer of je backups geslaagd zijn bij mij de meest belangrijke niet nl. nog wel kunnen fixen maar had er niet aan moetten denken dat ik al mijn muziek en projecten kwijt zou zijn.

Ook al ben in een ICT-er, thuis doe ik niks aan backups. Ja, ik heb 2 hardisks, dus als ik een nummer opneem, dan kopieer ik de wav file ook ff naar die andere. En om het halfjaar dan kopieer ik m'n mailarchief ook wel eens naar de andere schijf.
Branden op cd gebeurd echt zelden. Ik kocht november vorig jaar een DVD brander om backups te gaan maken, het is nu bijna een jaar later en ik heb nog geen 1 DVD gebrand.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Ookal ben in een ICT-er, thuis doe ik niks aan backups. Ja, ik heb 2 hardisks, dus als ik een nummer opneem, dan kopieer ik de wav file ook ff naar die andere. En om het halfjaar dan kopieer ik m'n mailarchief ook wel eens naar de andere schijf.
Branden op cd gebeurd echt zelden. Ik kocht november vorig jaar een DVD brander om backups te gaan maken, het is nu bijna een jaar later en ik heb nog geen 1 DVD gebrand.

Ha lol en ik denken dat ik alleen was, daarvoor heb ik me een 6tal maanden ook een dvd brander voor gekocht... alleen nog nooit gebruikt :) nu ja komt ervan als ze die hardeschijven voor een appel en een ei verkopen.

Origineel geplaatst door Danny
Eigenlijk doe ik dit nooit, ook al weet ik maar al te goed dat ik het beter wel zou doen. Probleem is dat ik zoveel diskettes heb dat het nagnoeg ondoenbaar is om daar overal kopiëen van te nemen. Ik zou trouwens geen vrije diskettes meer overhouden denk ik.

Diskettes? Niet van je pc toch mag ik hopen :D

Ben op dit moment weer aan het backup-en, zodat ik straks heel mijn harde schijf kan formateren en opnieuw kan inrichten/installeren. Dit is gewoon nodig om de zoveel tijd, omdat alles op deze pc gebeurd (internet etc.)
Echter backups maken van mijn patches enzo, nee niet echt. Heb wel een library voor de TX81z.
Voor de verige kastjes niet dus :stupid

Meestal maak ik een backupje als ik aan een nieuw project begin. Deze zomer ben ik veel bezig geweest met live optredens. Toen die optredens geweest waren, heb ik alles ff gedumpt, en de apparaten gereset.

een echte profi slaat natuurlijk zijn eigen brouwsels op als losse tracks (sporen). Kost je wel een enorme berg opslag maja, dan kan je later alles nog is opnieuw uitmixen. Nu ben ik geen profi, eerder een mislukte hobbyist, dus ik doe daar niet aan! :D

Origineel geplaatst door sander
Diskettes? Niet van je pc toch mag ik hopen :D

:dubbel: Neen joh ... tussen mijn gear staat geen PC. Ik ben al meer dan 12 jaar systeembeheerder, programmeur en projectleider in de ICT-wereld en ik weet maar al te goed wat die klojo's van Microsoft op de markt gooien. Daar wil ik m'n teerbeminde hobby niet aan ten prooi gooien.

De diskettes waarover ik het heb zijn die van de SY99-en, W30, D20 en MC500 8)

Ik ben één keer al m'n data kwijt geraakt toen ik nog op een SP808 werkte (corrupte zipdisk).

Met m'n PC neem ik ongeveer elke week een backup en als ik een hele dag hard heb gewerkt meestal 's avonds ook nog eens.

En ik geef om de zoveel maand ook een backup in bewaring bij iemand die ik ken ... :D

Ik mag er niet aan denken dat ik al m'n nummers zou kwijt zijn.

Back