haal de minimoog eruit

Je hebt gelijk...

Je hebt gelijk...

ik hou erover op, en ga nu de mannen van AES lastig vallen met m'n zever }:|

Origineel geplaatst door Arv
Ik zou dat toch overlaten aan echte wetenschappers en niet de AES...

AES:
Its membership of leading engineers, scientists and other authorities has increased dramatically throughout the world, greatly boosting the society's stature and that of its members in a truly symbiotic relationship.

Er zit schoon volk tussen :)

Wat ik nog vergat te zeggen:
Helaas zijn de fragmenten gemangeld door een mp3-encoder. Deze lossy psychoaccoustische bewerking haalt erg veel weg uit het volledige audiospectrum. Als we de bestandjes in WAV, FLAC of APE hadden gehoord was het verschil misschien al een stuk duidelijker. Ik heb nog nooit een zaagtand van een virtuele synth onder de loep genomen. Ben daarom wel benieuwd wat Spectrogram laat zien. Als je de zaagtand van een echte mini visualiseerd met Spectrogram valt op dat iedere tand anders is en organisch lijkt te zijn. Heeft iemand hier wel eens zo'n virtuele zaagtand onder de loep genomen? Ben benieuwd!

minimonster

minimonster

Origineel geplaatst door olafmol
TE lang ;)
maar ik ben een groot fan van de ohmboyz...hun oddity is 1 van mijn favoriete softsynths.....dus ik heb goede hoop dat de minimonster erg vet gaat worden.......... die arturia stuff daar kan ik nie zoveel mee, omdat ik geen 3D accelerator kaart in mijn studio PC heb

Waar kunnen wij (ook) wat meer info vinden over de minimoog van Ohmforce??

Origineel geplaatst door Lacrosse
Ik heb nog nooit een zaagtand van een virtuele synth onder de loep genomen. Ben daarom wel benieuwd wat Spectrogram laat zien. Als je de zaagtand van een echte mini visualiseerd met Spectrogram valt op dat iedere tand anders is en organisch lijkt te zijn. Heeft iemand hier wel eens zo'n virtuele zaagtand onder de loep genomen? Ben benieuwd!

ms20 : Misschien is het een instelling die ik ergens verkeerd heb staan maar dit resultaat bekom ik: op de tijdsas zie je weinig verschil, zelfs de verschuivingen die de analoge doet doet de softversie ook. Voor ongeveer dezelfde instellingen qua envelopes is de amplitude van de aanslag anders. Bij de analoge krijg ik een hogere amplitude, maar met wat prutswerk zou de softversie dit ook wel kunnen denk ik.

A6 vergeleken met Artura mini : golfvormen zien er wel wat anders uit maar het verloop blijft nog altijd een gewoon periodisch signaal, wat voor oscillatoren nogal redelijk normaal is zou ik zeggen.

Bij een zaagtand laad je trouwen een condensator op en af. Oplaad en ontlaad tijd kunnen volkomen verschillend zijn maar het verloop van curve gaat er altijd redelijk hetzelfde uitzien. De frequentie zal eerder gaan varieren door bv. temperatuurs schommelingen!

Laatst gewijzigd:
1: modular V/ minimoog / minimonster
2: modular V/minimoog / minimonster
3: minimonster / minimoog

Origineel geplaatst door Grooveron
1 / Soft / Mini / Soft
2 / Mini / Soft / Soft
3 / soft / mini

volgende keer graag geen MP 3 maar gewone opnames 24bit 44.1 KHZ ik weet zeker dat je dan het verschil beter hoord!!

2 out of 3 aint bad.

Origineel geplaatst door Toon

Oei, slechts 1 keertje wist ik de minimoog te plaatsen.

Het wordt dus tijd dat iemand z'n minimoog komt brengen zodat ik me wat beter vertrouwd kan maken met de minimoog en zijn karakter :D

Origineel geplaatst door Yoozer
't Klinkt nogal FM-achtig, eigenlijk. Ik gok even:

mini01 - soft A, mini, soft B
mini02 - soft A, mini, soft B
mini04 - beiden soft? (strikvraag ;) )

Toch best aardig voor zo'n vervelend trance-jong dat z'n bovenste 4khz kwijt is ;).

Vreemd genoeg ruist de minimonster net zoveel als de minimoog. Of het ligt aan je manier van opnemen of ze hebben ook dat detail serieus genomen.

Leuk dat de Modular V als Mini-kloon gebruikt wordt....

Pas toen ik een tijd terug (heel eventjes :( ) op een ECHTE minimoog heb mogen spelen, kom ik tot de conclusie: de minimoog heeft "iets".
Ik heb wel ervaring met veel andere (goedkopere) analoge synht's, maar zelden kom ik die magie tegen. Ik heb pas geleden een electrische piano gekocht (kawai ep608, zoiets als een yammie cp70)... en die heeft ook die magie. Zo van: "bespeel mij". Zelfs mensen die langskomen en totaal ongeintresseerd zijn in danwel muziek, instrumenten laat staan synths, kunnen het niet laten spontaan te gaan pingelen op dat ding!

Verder viel het me op dat de minimoog ook behoorlijk helder is, ook in het hoog. Heel lief! Dus niet alleen geschikt voor die rauwe vette bassen.

En soieso is het ontzettend moeilijk zulke synth's goed op te nemen. Een 16bits opnamen van mijn analoge modular klinkt gewoon nooit zo als het orgineel, alhoewel je niet meteen hoort waarom. (dynamiek?). Laat staan wanneer je het verder verneukt door mp3 compressie!

hay guis,

met zulke hulp wordt het ook makkelijker,

The University of Iowa Electronic Music Studios have played an important role in the development and practice of American electroacoustic music for nearly 40 years. Its many distinguished alumni have made fundamental contributions to the field through composition, research, teaching, instrument design, and performance. The work of EMS students, staff, and alumni has been recognized through a number of awards
The Electronic Music Studios consist of three facilities representing a broad range of current and historical technology, including 9.1 surround sound and interactive, realtime digital synthesis and processing capabilities, as well as Moog and Arp synthesizers and other classic analog technology. The Studios are open to students 24 hours a day throughout the year.

Greetings Turtel

Tja, voor mij is het behoorlijk irrelevant of een synth klinkt als een minimoog of niet. Ik gebruik zelden een synth-geluid puur, maar bewerk het op allerlei (on)smakelijke manieren. Een minimoog zou bij mij al gauw heel onherkenbaar worden.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, voor mij is het behoorlijk irrelevant of een synth klinkt als een minimoog of niet. Ik gebruik zelden een synth-geluid puur, maar bewerk het op allerlei (on)smakelijke manieren. Een minimoog zou bij mij al gauw heel onherkenbaar worden.

Jaja dat is OK, maar dit is een specifiek topic hierover...dussss....

Back