Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sequential Prophet VS
Ik zie op YouTube enkel video's over computerspelletjes?!![]()
Her meest herkenbare moet toch haast dat van moog zijn, met name de bekendere mono’s. Zelfs mijn vrouw (voor wie vaak alles hetzelfde klinkt) pikt m er tussenuit... bij andere bakken lukt dat niet.
Dat zou kunnen. De Minimoog was de eerste synthesizer die ik kon herkennen (midden tachtiger jaren) zonder er een te hebben. Maar misschien is er geen eenduidig antwoord te geven. Een PPG Wave heeft ook een heel eigen karakter, dat in elk geluid doorklinkt.
Voor de fijnproevers en kenners op dit gebied is dat wellicht zo, maar als beginner klinkt mij heel veel toch als meer van hetzelfde in de oren. Daarom lijkt het mij handig om als eerste eens wat beter bekend te raken met de synth's die er door hun karakteristieke geluid uit springen. Dat geeft dan duidelijke oriëntatiepunten waarmee andere synth's vergeleken kunnen worden.

Zoek niet te veel achter mijn topic-vraag. 
De Mellotron M400 met z'n tape-sampling echt rete koel:
Omdat het een gameconsole is. Een van mijn wensen is er ooit MIDI-in aan te bakken.

Vind de Fm synth's wel erg herkenbaar.Ook de D-50 is heel apart.