nieuwe track: meningen?

Ferry123

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben serieus bezig muziek aan de man te brengen. Nu alles is geregistreerd lijkt het me leuk om te horen wat jullie ervan vinden.

EN: of er anderen zijn die soortgelijke (dansbare) nummers maken (evt. met gitaarinvloeden). Ik zoek een goed klankbord, en wie weet jij ook wel.

Groet,
Ferry

mijn fout

mijn fout

Mijn fout.

Had over het hoofd gezien dat ik maar tot 1 mb mocht gaan.

Helaas heb ik geen eigen website om 'm op te zetten.

Ik laat anders wel een stukje horen, volgt nog.

Groet,
Ferry

hier is ie dan

hier is ie dan

Oké, hier is ie dan. De track is in zijn geheel te beluisteren op www.ongekendtalent.nl. Typ in de zoekbalk Ferry123 en je komt vanzelf bij het nummer, genaamd realm.

Groet,
Ferry123

Nja, het doet t niet echt bij mij. Een beetje computerspelletjes achtergrond muziek. Maar succes ermee.

De algehele sound van deze track doet me, zoals Pjotr al zei, inderdaad een beetje denken aan een achtergrondmuziekje van een oud Amiga spelletje of iets dergelijks. Het arrangement is ook veel te statisch naar mijn idee en de melodie verre van interessant. Tja, ik ben er niet echt gecharmeerd van. Waar heb je het mee in elkaar gezet?

Het is in elkaar gezet mbv Logic, Akai drum samples, bass synth-geluid een gitaar en eigen creativiteit

Concentreer je nog maar even op het muzikale aspect voordat je je druk gaat maken over het registreren van je muziek.

Iets meer details om uit te leggen waarom ik die conclusie trek:

Ik vond de drums zeer matig en saai, de melodie is saai en eentonig.
Er zit geen sfeer in het nummer.
Het is niet dansbaar, relaxed, opzwepend of innovatief, dus het nummer doet weinig bij me.
De geluiden klonken als de preset midi geluiden van een goedkoop keyboard.

Helaas, je mag niet door naar de volgende idols ronde.

Ik moet wel bekennen dat ik het niet aankon om het hele nummer te luisteren (na een tijdje dacht ik: "AARGH!!" en heb ik het weggeklikt), dus misschien dat ik ergens een fantastisch stuk gemist heb.

Maargoed, vooral doorgaan (en niet naar ouwe gekken luisteren).

Wouter.

Back