Advies gevraagd

jacques

Ingeburgerd
Ik heb een vraag aan jullie , ik ga een keuze maken uit een 3-tal stage piano’s.

Roland RD-2000
Yamaha CP-88
Nord Grand

Eventueel uit te breiden met wederom een soundcanvas, misschien de roland syntegra 7.

mijn eisen zijn :
gewogen toetsen
midi, voor de modules

ik ga er niet mee on stage, blijft netjes binnenhuis.
ik weet dat de nord grand duurder is, maar dat is niet het issue :)
mijn vrouw gaat voor de toetsen en ik voor de midi :)

Welke Stage piano zouden jullie mij aanraden ?

mvg, jacques.

Last edited by a moderator:
Mag ik vragen op welke criteria je de 3 hebt gekozen?
Heb je een Kawai MP 7Se, of MP11Se overwogen?

Mag ik vragen op welke criteria je de 3 hebt gekozen?
Heb je een Kawai MP 7Se, of MP11Se overwogen?

Op de gewogen toetsen, en het midi gedeelte. En natuurlijk de piano klanken.
maar met bovengenoemde nog geen kennis mee gemaakt.
ga daar even naar kijken nu.
dank je wel.

dank je wel.

dank je wel.

Dag Jacques,

Waarom deze key,s,ik zou gaan voor een gewogen 88 key met midi!(Zie Thomann duidsland)
Het pianogeluid haal je uit je software,de mooiste om uit te kiezen, en dit soort keyboards zijn goedkoper!

Ik zou ook niet gaan voor roland syntegra 7, er zijn geluiden genoeg te vinden kijk naar kontaktplayer bijvoorbeeld.
maar met een beetje zoeken en vragen kom je al verder.
(En als je hobby verder ontwikkeld een DAW)

En een aardige versterking voor thuis:D

Groeten van andreos:)

dank je wel.

Dag Jacques,

Waarom deze key,s,ik zou gaan voor een gewogen 88 key met midi!(Zie Thomann duidsland)
Het pianogeluid haal je uit je software,de mooiste om uit te kiezen, en dit soort keyboards zijn goedkoper!

Ik zou ook niet gaan voor roland syntegra 7, er zijn geluiden genoeg te vinden kijk naar kontaktplayer bijvoorbeeld.
maar met een beetje zoeken en vragen kom je al verder.
(En als je hobby verder ontwikkeld een DAW)

En een aardige versterking voor thuis:D

Groeten van andreos:)

Ik gebruik een Studiologic SL88 Grand als midi-controller voor (externe) piano-klanken. Deze heeft hele fijne, zware toetsen. Erg "piano-achtig" maar voor sommigen te zwaar. Volgens mij is keyboard action behoorlijk persoonlijk, dus ik zou ze zeker ergens gaan uitporberen.

Ik wilde ook iets met een soud engine, dus ik heb laatst een stel piano's vergeleken en uitgeprobeerd. Uiteindelijke gekozen voor de Korg SV-2S. Komt hopelijk deze week binnen. Ik zal laten weten hoe hij bevalt. De Yamaha Cp-88 heb ik ook uitgeprobeerd en is ook erg goed. Korg vond ik uiteindelijk net fijnere toetsen hebben, voor naast de SL88. En hij had een voor mij betere feature-set.

Laatst gewijzigd:
HI Jacques, De Nord gebruikt ook een Kawai toetsenbord (een ouder model dan die in de MP 11SE). Geloof dat de Kawai stage piano's hier op het forum een beetje zijn onder gesneeuwd zijn deze dagen.
Het belangrijkste is, denk ik, de keuze waarvoor je hem wil gebruiken en wie hem gebruikt. Hoe belangrijk is een piano aanslag voor je? Wil je hem aanzetten en meteen spelen?? Hoeveel klanken en edit mogelijkheden wil je hebben??

Ik heb verschillende gewogen toetsenborden gehad en verschillende geprobeerd voordat ik destijds uitkwam destijds bij de Kawai MP 11 (het model voor de SE versie). Kawai heeft gewoon een fantastische aanslag. Speelt heerlijk en klinkt erg goed. Alleen iets minder klank en edit mogelijkheden dan de Nord. Voor mijzelf is een piano aanslag erg belangrijk en ik wil dat gevoel ook hebben (wattegenwoordig ook kan). Het ene toetsenbord is gewoon het ander niet. Denk ook dat dat soort discussies meer op het piano forum plaatsvinden dan hier:).

Zelf heb ik destijds voordat ik bij de MP11 uitkwam de vergelijking gemaakt met andere toenmalige 'top modellen'. Een Nord Piano, een Roland RD,en de Yamaha CP 1. Voor mijzelf stak de Kawai er met kop en schouders qua geluid, aanslag en ook de prijs er boven uit... maar het en blijft iets persoonlijks.

Kan alleen maar zeggen, als je een vergelijking maakt met de 3 modellen die je noemt, voeg daar ook een Kawai bij...

HI Jacques, De Nord gebruikt ook een Kawai toetsenbord (een ouder model dan die in de MP 11SE). Geloof dat de Kawai stage piano's hier op het forum een beetje zijn onder gesneeuwd zijn deze dagen.
Het belangrijkste is, denk ik, de keuze waarvoor je hem wil gebruiken en wie hem gebruikt. Hoe belangrijk is een piano aanslag voor je? Wil je hem aanzetten en meteen spelen?? Hoeveel klanken en edit mogelijkheden wil je hebben??

Ik heb verschillende gewogen toetsenborden gehad en verschillende geprobeerd voordat ik destijds uitkwam destijds bij de Kawai MP 11 (het model voor de SE versie). Kawai heeft gewoon een fantastische aanslag. Speelt heerlijk en klinkt erg goed. Alleen iets minder klank en edit mogelijkheden dan de Nord. Voor mijzelf is een piano aanslag erg belangrijk en ik wil dat gevoel ook hebben (wattegenwoordig ook kan). Het ene toetsenbord is gewoon het ander niet. Denk ook dat dat soort discussies meer op het piano forum plaatsvinden dan hier:).

Zelf heb ik destijds voordat ik bij de MP11 uitkwam de vergelijking gemaakt met andere toenmalige 'top modellen'. Een Nord Piano, een Roland RD,en de Yamaha CP 1. Voor mijzelf stak de Kawai er met kop en schouders qua geluid, aanslag en ook de prijs er boven uit... maar het en blijft iets persoonlijks.

Kan alleen maar zeggen, als je een vergelijking maakt met de 3 modellen die je noemt, voeg daar ook een Kawai bij...

Beste achelousje, ik heb de kawai opgezocht op het net, kwa opbouw lijkt deze ietwat op de nord.
ga dit weekend eens ‘voelen’ bij keymusic. Moet wel wennen aan het uiterlijk, maar dat is alleen smaak :)
dank je voor je duidelijke uitleg.

Het voornaamste verschil tussen de MP11SE en MP7SE is dat de MP7 ook andere instrumenten heeft dan piano's en aanverwante artikelen; eigenlijk is het de meest synth-achtige Kawai die er op dit moment is.

De SE serie ziet er zeker beter uit. MP7SE heeft meer klanken aanboord en is ook afgeprijsd zie ik ..1359.. :{ Weet niet of Key Music Kawai heeft staan. Voor Kawai kom je toch vaak bij Oostendorp of Dijkman terecht.
Kurzweil heeft ook mooie stage piano's / workstations... Als geld niet zo zeer een probleem is.. ;)

Nogmaals; kijk wat voor jou belangrijk is... klank en aanslag bepalen jouw speelplezier uiteindelijk.
Succes met je zoektocht!

Ik zou de Kurzweil PC4 niet vergeten.Kurzweil staat qua klanken altijd mee aan de top.

Afgelopen week de roland RD2000 aangeschaft, nu nog de integra-7 .......
dank jullie voor alle adviesen.

Back