Jupiter 8 25K

Kijk, mensen zeggen weleens. Wat een geld voor een Bitcoin!! en, wat kan ik er nu mee? Maar je moet de Bitcoin zeker niet onderschatten! Daar zit zoveel meer achter. Je kan bv met de juiste digitizersoftware een koerswijziging om zetten in golfvormvormen. De afgelopen dagen waren bv echt top voor mensen die van boventonen houden.. Maar tijdens rustigere dagen is ook nog zoveel interessants om te ontdekken. En of ie nu veel of weinig waard is? Door zijn volatiele karakter krijg je iedere keer weer nieuwe golfvormen.
Analysten kunnen zelfs geen grip op krijgen op deze koersschommelingen maar ik ben nu met een speciale techniek het verloop in boventonen aan het analyseren en je weet niet wat je hoort. Ok.. het klinkt niet zo fijn en gepolijst als een wavetable in een Fizmo of Microwave maar ik heb zo al diverse malen een koersval aan horen komen..

psst. niet verder vertellen..
:D

Laatst gewijzigd:
Het is eigenlijk simpel, het is wat jij er voor over hebt. Voor de een zegt een picasso niets en heeft er maar een euro voor over, voor de ander is het een miljoen wel waard. Je moet net de juiste gek aan de haak slaan :) Ik vind de jp-8 een masterpiece en dus de sound, maar ja die 25k heb ik ff niet...maar zodra wel.....:)))))

Ik vind de originele MS20 ook nog steeds heel veel waar voor je geld. Het is enerzijds een stevig oude klassieke monosynth die vanuit dat aspect alleen al zijn prijs verantwoordt, anderzijds een modulaire freakbak met heel veel mogelijkheden die weinig plaats inneemt. [...] Als je meerdere oude monosynths hebt, is een MS20 altijd een goede aanvulling op de "bread&butter" die je andere bakken bieden.
Precies mijn mening. Je wil doorgaans qua mono's een Moog, een Roland SH en een Korg MS-20 hebben. Super complementair en met deze drie maak je echt het gros van alle analoge monosynth sounds.

Precies mijn mening. Je wil doorgaans qua mono's een Moog, een Roland SH en een Korg MS-20 hebben. Super complementair en met deze drie maak je echt het gros van alle analoge monosynth sounds.
Doorheen de hobby hebben hier heel veel synths de studio gesierd, maar een oude SH monosynth ontbreekt tot op heden helaas. Dus in dit hok vooralsnog geen kletsnatte Rolandfilters. :) Niet dat er hier geen Roland geweest is hoor: RS-505,Juno6,JX3P, JX8P,D50,JP8000,XV3080,626,707...allemaal reeds weg maar het merk wordt nog vertegenwoordigd door een JD-XI, JV80 en een VS2480. Maar misschien, als ik ooit weer meer tijd in de hobby steek, een SHtje. Ik kwijlde vroeger altijd op de SH5. :)

Even ter info; ik heb contact gehad met de beste verkoper en hij zei dat hij 2 jaar geleden een Juno 60 (mint) uit Japan had geimporteerd voor het schamele bedrag van 6000 euro (met ''Turbotech midi'' haha). Daarnaast had de beste man nog een Juno 6 voor slechts 3000 euro gekocht. Uiteraard ook mint. Deze 2 synths + 11000 euro had hij betaald aan Turnlab een jaar geleden. Daarna had hij nog wat extra onderhoud laten plegen voor een paar honderd euro. Dan zit je dus op bijna 21K. Daarnaast wilde hij dan nog wat extra euro's voor het geval hij toch weer eens een mint Jupiter 8 voorbij zag komen en hij die dan zou willen kopen..

En zo kom je dan wel op 25K dus :)

Inmiddels heeft hij de advertentie maar weer weg gehaald vanwege al het gezeik wat hij er om kreeg.

Goeie plausibele uitleg van de beste man, je zou gedacht kunnen hebben dat hij gewoon keihard probeerde te cashen, maar het verhaal zit dus toch anders. Goed dat dat nu duidelijk is.

8)

Waarmee ik wil zeggen dat ik 6000 erg veel geld vind. Ik snap ook niet zo goed wanneer deze prijzen in een keer zo omhoog geschoten zijn, je zou zoiets niet eerder verwachten dan 2035 of zo.

Tja Turnlab, als je van je geld af wil. Turnlab is marktconform + 30% voor het mooie verhaal.
En dan wil die er zelf ook nog 4k marge op maken :)

Vragen staat vrij he? het is een vrij land. Maar gewoon particulier in NL is het <15K wel te doen hoor.

Als iemand nog een 909 voor 7k wil kopen, er staan er 2 op ebay. Volgend jaar zijn ze 9k.

Even ter info; ik heb contact gehad met de beste verkoper en hij zei dat hij 2 jaar geleden een Juno 60 (mint) uit Japan had geimporteerd voor het schamele bedrag van 6000 euro (met ''Turbotech midi'' haha). Daarnaast had de beste man nog een Juno 6 voor slechts 3000 euro gekocht. Uiteraard ook mint. Deze 2 synths + 11000 euro had hij betaald aan Turnlab een jaar geleden. Daarna had hij nog wat extra onderhoud laten plegen voor een paar honderd euro. Dan zit je dus op bijna 21K. Daarnaast wilde hij dan nog wat extra euro's voor het geval hij toch weer eens een mint Jupiter 8 voorbij zag komen en hij die dan zou willen kopen..

Inmiddels heeft hij de advertentie maar weer weg gehaald vanwege al het gezeik wat hij er om kreeg.
Heb de indruk dat door de jarenlange bezuinigingen op GGZ-instellingen en dagbesteding voor LVG'ers steeds meer mensen marktplaats.nl gebruiken als platform voor bezigheidstherapie. Meen dit ook terug te zien in de reacties die ik zelf op advertenties ontvang.
Lijkt door Corona weer een tandje bijgezet te zijn. Volgens mij ook door die TV-pulp over pandjeshuizen etc.
Veel functioneel analfabetisme en beperkt abstractieniveau.
Heb meestal wel te doen met dit soort mensen en geef ze ook wel eens wat tips om wat beter over te komen in advertenties, maar er ontstaat zo wel enorm veel ruis.
Kost vaak moeite om erachter te komen of iemand de boel wil tillen of juist wel te goeder trouw is, maar gewoon niet beter kan communiceren.

Ik vind het maar een raar verhaal. Hou die puike Jupiter dan als je het niet zeker weet. De kans dat je een ander instrument in topstaat kunt terugkopen, wordt steeds kleiner.

Ik begrijp wel dat men reparatiekosten wil terugverdienen. Die kunnen hoog oplopen en zo de verkoopprijs opdrijven. Ik had aan mijn Yamaha CS-40M kosten die de helft van de aanschafprijs bedroegen. Die moest ik wel terugverdienen en dat is gelukt.

Communiceren is ook een kunst. Ik had bijna afscheid genomen van een onbetrouwbaar overkomende verkoper. Hij wilde in eerste instantie zijn naam en adres niet opgeven. Later bleek dat hij me niet vertrouwde.... omdat ik (in het automatische bericht) eerst mijn artiestennaam Akikaze en later mijn geboortenamen had opgegeven. Tja... dan is het niet gek als je waar sinds 22 november te koop staat. Uiteindelijk hebben we zaken kunnen doen maar ik heb daarvoor mijn ellenlange communicatieve gebruiksaanwijzing moeten opschorten.

Reparatiekosten kunnen terugverdienen is ook geen wetmatigheid. Onderhoud en herstelling hoort erbij (net zoals een piano regelmatig gestemd moet worden) en natuurlijk is een werkend apparaat meer waard dan eentje met problemen/achterstallig onderhoud, maar daarom kan je de put nog niet met zekerheid volledig delven. Zeker bij minder waardevolle apparaten gaat dat vaak niet lukken.

Ik probeer ook altijd mijn auto te verkopen voor aankoopprijs + reparatiekosten gedurende een aantal jaar + zelf bedachte waardestijging. Maar het lukt nooit..

Turbotech zal wel Tubbutec zijn. :D maar wel aannemelijk verder toch? De rest van zijn advertenties klopt wel een beetje ook. ≥ John - Advertenties op Marktplaats
Sommige mensen betalen nu eenmaal liever de hoofdprijs voor museumstaat. Ik kan me heel goed voorstellen dat ie er helemaal klaar mee was en em heeft verwijderd.. De berichtjes in deze draad alleen al spreken boekdelen...

Dezelfde John biedt nu een komma twee miljoen op een Jupiter 8 van ene Alexander uit Hamburg, een maand actief op Marktplaats. :D De grapjas meet met twee maten.

Dezelfde John biedt nu een komma twee miljoen op een Jupiter 8 van ene Alexander uit Hamburg, een maand actief op Marktplaats. :D De grapjas meet met twee maten.
Ja die Alexander uit Hamburg heeft mij zijn emailgegevens (Alexander..@...de gestuurd, ik had geboden voordat zijn JP8 goud waard werd.
Via de email reactie vanuit een ander emailadres, is het geen Alexander meer maar Sergey en gaat hij akkoord met minder dan ik had geboden. Verzending vanuit Hamburg.

HHm, smells a bit fishy in here ;)

Back