30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

Mag je ook langer dan een kwartiertje per dag, en dan bedoel ik niet iedere dag 20 minuten, maar meer ene dag 15 minuten, andere dag 30, andere dag 4 uur, dan weer 15 (om het minimum toch maar te halen) etc etc

Lijkt me wel toch? Uiteindelijk gaat het om je eigen productiviteit te boosten door ritme te creΓ«ren. Vaak zijn (bij mij althans) de eerste 15 minuten het probleem, blijf ik op de bank of zet ik alles aan? Als ik eenmaal die hobbel heb genomen komt de rest ook wel.

Voor mij komt deze challenge net even slecht uit, ik heb besloten alles om te gooien en morgen komt een mooie Ikea Elvari kast waar alles in komt te staan :)

Mag je ook langer dan een kwartiertje per dag, en dan bedoel ik niet iedere dag 20 minuten, maar meer ene dag 15 minuten, andere dag 30, andere dag 4 uur, dan weer 15 (om het minimum toch maar te halen) etc etc
Absoluut. Dat kwartier is bedoeld als minimum, om jezelf geen druk op te leggen. Een kwartier per dag is voor iedereen haalbaar, is het idee. Meer mag altijd, als je zin heb en er lekker in zit.

leuk ik doe ook mee.. ik lees ook teveel en doe te weinig

Concrete dingen die ik voor elkaar wil boksen in deze 30 dagen:
- m'n ableton preset afmaken + de belangrijkste parameters midi mappen op de MC-808.
- er vervolgens mee om leren gaan :) doel is om zonder naar het scherm te kijken volledige tracks op te kunnen nemen
- daar aan gekoppeld: binklooper onder de knie krijgen en eindelijk vloeiend kunnen loopen
- de B2600 beter leren kennen, wat een beest! misschien pak ik het patch handbook van arp er wel bij (ok de pdf, het boek is voor verzamelaars..).
- 20 juni eerste bandrepetitie, voor die tijd moet ik het repertoire wel weer in de vingers hebben: oefenen dus!

Concrete dingen die ik voor elkaar wil boksen in deze 30 dagen.
Dan heb ik een mooie uitdaging voor je: steek net zoveel tijd in toepassen als in studeren. Dus als je 15 minuten door de handleiding bladert, moet je ook 15 minuten aan die knopjes draaien. Anders vergeet je het zo πŸ˜€

moet je ook 15 minuten aan die knopjes draaien

Concreet iets doen, is de bedoeling. Een kwartier rondkijken in de webshops van Thomann, Bax, Music Store, ToneControl en noem ze maar op, dat telt dus ook niet. ;)

Ik heb mijn doelen ook in de spreadsheet gezet:

• Minder nadenken
  • Tracks sneller afronden
  • Mijn oren meer vertrouwen ipv tools
  • Geen nieuwe plug-ins installeren
  • Minstens 3 tracks afmixen
  • Muzikale risico's nemen
  • Ambities lekker los laten
  • Geen tijd verspillen aan randzaken (tutorials, social media, YouTube, synthforum.nl 😁 etc)

Minimaal zoveel tracks afmaken hoeft niet. Maar ik heb er nog 11 liggen die al 80% klaar zijn. Dit is een mooie gelegenheid om ze de definitief af te mixen.

Mooi doel dit @flyweight: "Nadenken over 'Artist profile." Ik ga nu voor opvallend en herkenbaar op Instagram. Mooie foto's zijn er al veel te veel. Als ze me later herinneren als die gast van die lelijke foto's vind ik het best 😁 Doe Maar deed dat ook super, vroeger.

1622457768927.png

Ik mag eigenlijk niet overslaan.

- bureau opruimen (dag 1 ;P)
-2 projecten afronden, mixen, klaarmaken zodat ze op internet kunnen
- flink wat gitaar akkoorden samplen voor lofi/hiphop
- drumpack samplen

Volgt nog meer, laat ik dit in week 1 doen.

Artist profile, bedoel ik niet een online profiel.
En ja de visual is daar een deel van maar denk dat je beter eerst over het hele concept kunt denken en daarna visuals etc die daar bij werken zoeken.

- Wat zijn volgens u de belangrijkste kenmerken van je kunst?
- keywords: Gevoelige, kwetsbaar, complex, progressief en deels expirimenteel en modern met een hoop hiphop invloeden.
- Wat is het belangrijkste dat je wilt dat je kunst aan de luisteraars communiceert?
- Hoe verhoudt je persoonlijke geschiedenis zich tot de kunst die je maakt?
- Wat maakt jouw proces en aanpak anders dan die van andere kunstenaars?
- Archetype van je 'artiesten ego'
- invloeden
-
-
-

etc etc....Denk als je hier goed over nadenkt dan kun je jezelf beter promoten.
Een vriend van mij doet Music AR ( Artists and repertoire - Wikipedia ) en hij helpt mij hierbij.

Uiteindelijk moet muziek releases / profiel / live show / visueel in lijn raken.
Dit moet mij dan helpen mezelf te verkopen en heb hierbij dus ook besloten mijn werk de wereld in te sturen en de artiest in mij weer lost te laten.

En wat men ook zegt gewoon alleen maar positief en tof over je werk praten. Ook vind je dat niet altijd.

Verder weet ik er niet zo veel van vandaar dat ik hier aan wil werken.

Ik hou wel van een uitdaging. Ik doe mee.
Ook als ik het niet "volmaak" zal ik er zeker weer iets van opsteken.
Al is het alleen maar dat je kan nadenken waarom 15 per dag al te veel gevraagd is.

Doelen:
  • Maximale creativiteit, dus volg de flow van het moment en let niet op wat anderen doen of vinden.
  • Meer richting luisterbeleving dan dansbaarheid.
  • Minimaal tijd besteden aan techniek, maximaal aan muziek.
  • 3 tracks afmaken (i.p.v. 30 probeersels).
  • Zoals al eerder gezegd, het hoeft niet perfect te zijn. Eindeloos sleutelen haalt bij mij het plezier vaak weg en vervolgens verdwijnt de ziel uit de muziek.
  • Zoveel mogelijk live opnemen (zo min mogelijk "muizen").

Back