30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

Ik doe ook mee. Leuk. Heb bombario al ge-pm'd.

Doel: geheel nieuw idee voor een track in de verf zetten. Instrumenten zoeken die nu in mijn hoofd klinken (hardware of soft presets). 1e week midi drums op mijn mpd232 inspelen. 2e week grove instrument lijntjes inspelen. Week 3 lijntjes schaven. Week 4 tja, afwachten of ik al kan mixen. Ben al heel blij als de ruwe schets staat.

Gaaf plan, ik doe ook mee, ben zowiezo wel veel met muziek bezig dus moet wel lukken. Ik heb al een plek in de excel gemaakt. Trouwens, telt gewoon piano spelen ook mee? Doe ik zowiezo minstens 1 uur per dag...

Wat ik trouwens ook heel graag wil is een track met zang. Kan iemand van jullie zingen? Of ken je iemand?

Het hoeft niet mooi te zijn, liever niet. Maar wel doorleefd. Dit vind ik geweldig:

Ik ben bezig met een album en daar past een track met zang prima bij.

Leuk; dat gaat me helpen! Mijn doelen:
- (Dank zij dit initiatief) routine ontwikkelen om regelmatig de studio in te duiken
- Vaste workflow ontwikkelen
- Toewerken naar eindproduct: 1 track

Ik ben net al een kwartier bezig met een liedje instuderen terwijl ik ontbijt.

En dat bericht was om 7:19... Held! :halleluja Zou willen dat ik het kon, om zo vroeg op de dag al dit soort dingen te doen. De plichtmatige bezigheden zijn al lastig, en lukken alleen met een halve sloot koffie achter de knopen :koffie:. Om met iets creatiefs, of voor hobby bezig te zijn, het moet echt wat later op de dag. Wat soms wel lukt is om in het voorjaar/zomer al vroeg op pad te gaan om te wandelen, maar dat is simpel de ene voet voor de andere zetten, zonder er echt bij na te denken... :D

Ik heb mijn eerste kwartier (uche, half uur) er ook net opzitten. En hij was meteen productief.

Ik had nog een oude track liggen die niet afkomt. Sfeertje is lekker, maar het liep toch net niet. Dat blijkt vooral in de beat te zitten. En ik heb ook meteen maar een vocal van YouTube geript. Als het mooi word laat ik iets soortgelijks door iemand anders inzingen. En desnoods doe ik het zelf ๐Ÿ˜

Dit is alvast de opzet met de belofte aan iedereen: deze maak ik zeker af de komende maand ๐Ÿ‘

Attachments

• Vanderwaal.mp3
    2,4 MB
Vandaag is het 1 juni, spannend!

Maximale doel:
โ€ข Tracks maken met alleen Avenger (ook de drums en FX)
โ€ข Als enigste effect alleen FabFilter (behalve de delay van Cubase, interne effecten van Avenger en een externe plugin for side chain)
โ€ข 10 melodieรซn die goed genoeg zijn voor een nieuwe track
โ€ข Minimaal 1 track afmaken
โ€ข Aan de hand van filmpjes en testen de effecten van FabFilter beter begrijpen

Minimale doel:
โ€ข 5 melodieรซn die goed genoeg zijn voor een nieuwe track
โ€ข Minimaal 1 track afmaken
โ€ข Alleen gebruik maken van Avenger en FabFilter (+ de 2 externe plugins voor delay en side chain)

Vandaag is het 1 juni, spannend!
Succes!
โ€ข Aan de hand van filmpjes en testen de effecten van FabFilter beter begrijpen
Kijken en vooral doen, zou ik zeggen ๐Ÿ˜€ Dan leer je het meeste.

Een pro-mixer zei laatst in mijn podcast: "En, klinkt het ook beter?" Dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait. Je kunt alles weten en hebben... maar klinkt het ook beter?

โ€ข Alleen gebruik maken van Avenger en FabFilter (+ de 2 externe plugins voor delay en side chain)
Ik ben heel benieuwd. Ik heb in het verleden ook geprobeerd tracks te maken met maar 1 synth, maar dat lukte me niet. Ik merk toch dat ik altijd bepaalde synths gebruik voor een bepaald type sounds. Laat weten hoe ver je komt!

Ik heb mijn eerste kwartier (uche, half uur) er ook net opzitten. En hij was meteen productief.

Ik had nog een oude track liggen die niet afkomt. Sfeertje is lekker, maar het liep toch net niet. Dat blijkt vooral in de beat te zitten. En ik heb ook meteen maar een vocal van YouTube geript. Als het mooi word laat ik iets soortgelijks door iemand anders inzingen. En desnoods doe ik het zelf ๐Ÿ˜

Dit is alvast de opzet met de belofte aan iedereen: deze maak ik zeker af de komende maand ๐Ÿ‘
Nice!

En dat bericht was om 7:19... Held! :halleluja Zou willen dat ik het kon, om zo vroeg op de dag al dit soort dingen te doen. De plichtmatige bezigheden zijn al lastig, en lukken alleen met een halve sloot koffie achter de knopen :koffie:. Om met iets creatiefs, of voor hobby bezig te zijn, het moet echt wat later op de dag. Wat soms wel lukt is om in het voorjaar/zomer al vroeg op pad te gaan om te wandelen, maar dat is simpel de ene voet voor de andere zetten, zonder er echt bij na te denken... :D
Ehm.. Mja.. Het is meer dat mijn wekker rond kwart over 6 gaat.. 10 over half acht vertrek ik. Maar daartussen kan ik dan nog wakker worden met muziek. 's ochtends studeer je ook het best. ๐Ÿ™‚ Ow en de 3 katten houden me natuurlijk ook nog bezig..

@MacGyverGear : Ja, dat lukt mij helemaal niet. Aan de overkant van de Grote Plas had ik een hele tijd twee krantenwijken, opstaan rond 4:30, kranten bezorgen en rond 7:00 klaar, zes dagen in de week (soms bij -25 graden onder nul, brrrr!). Je zou denken dat je daarna fris en wakker bent om wat anders te gaan doen, maar nee. Het bezorgen ging volledig op de automatische piloot, en andere dingen lukte ook dan pas later op de dag.

Back