30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

Klinkt goed! Ben eigenlijk benieuwd hoe je dit soort vocals vind in youtube, wat zijn dan je zoektermen?
Meestal op:

acapella + genre

Of acapella + toonhoogte (acapella d minor)

In combinatie met bpm werkt ook wel.

Je wilt vooral niet te veel pitchen, dat klinkt onnatuurlijk. Deze is in in E en mijn nummer in D, dat is maar 2 noten.

Op Looperman vind je trouwens ook wel acapellas. En ik vond deze ook, wow!

Mijn doelen:

1. Ableton Live 10 in ieder geval de basics leren kennen en gebruiken. (Heb ik vandaag al een uur aan besteed)
2. Eens een keer een goede drone maken evt. met hulp van Ableton.
3. De aarding in mijn “cave” voor elkaar maken zodat ik fatsoenlijk klinkende opnames kan maken.
4. Qua hardware van mijn diy keyboard een echt midi device maken.
5. Wvttk...

Title: The world on my shoulders

Muziek en tekst kwam ik gisteren mee en heb nu een eesrte ruwe schets opgenomen.
Is ook voor het eerst dat ik 'RAP'.
Is dus het ruwe idee voor de track.
Het idee voor de track is blues/soul/hiphop met een mix electronica.
Maar goed hier eerst de basis.

Is ook voor het eerst dat ik buiten onder de mensen een nummer schrijf.

Er zijn trouwens 19 deelnemers, leuk!

Attachments

• W9Q2.gif
    W9Q2.gif
    301 KB · Bekeken: 177
Sympathiek idee maar creativiteit komt bij mij in vlagen en om dan geforceerd elke dag wat te gaan doen, nah dat wordt 'm niet.
Dat dacht ik ook altijd van mezelf, maar uiteindelijk bleek toch dat als ik een gerichte opdracht heb, ik heel snel tot (betere) resultaten kwam. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat dan voor jou ook zo is he.. maar dit had ik dus wel. Meer in de zin van thematiek en stijl, dus niet zoals hier aan de orde is een bepaalde tijdsfactor-structuur...
Ik vind het leuk om dit te volgen maar ik ga niet meedoen. Ik ben precies zoveel met muziek bezig als ik wens. Niet iedere dag, maar dat wil ik ook niet. Dat werkt niet bij mij. Ik ben meer van 2-3 dagen in de week enkele uurtjes.... of veel uurtjes :) Dat wil ik graag zo houden want dat werkt wel voor mij.

Ik blijf geinteresseerd volgen!

als je op inspiratie wacht zul je een luie en onproductieve kunster
naar worden.

simpel statement: moet je inspiratie hebben om je werk te doen?
nee dat doe je. ook al heb je geen zin.
dat werkt voor creativiteit ook zo.

Ik heb mijn eerste kwartier (uche, half uur) er ook net opzitten.
Ja zo gaat het, je begint en het kwartiertje loopt al gauw uit.
Ik heb een bas- en clavinetlijntje gemaakt (uurtje werk alweer :) ) nog ruw en moet nog aan geschaafd worden, als ik van de week een stukkie verder ben wil ik ook gaan inschrijven want dan maak ik het ook af.
Moet een track worden waar ook m'n tongue drum in komt, leuk!

als je op inspiratie wacht zul je een luie en onproductieve kunstenaar worden.
Het kan ook gewoon hobby zijn he. Dan hoeft er helemaal niets 😀

Ik herken wel precies wat je zegt. Ik heb net zoiets met nummers afmaken. Als je nooit nummers afmaakt train je jezelf daarin. Dat wordt dan je Pavlov-reactie.

Maar andersom kan ook. Tegenwoordig doe ik zoveel push-ups per dag. Gisteren vergat ik het, realiseerde ik me om 23.00 uur. Toen heb ik het alsnog gedaan, anders voelde de dag niet af. Dat hoop ik met muziek maken ook te bereiken.

Alles kan trouwens tot inspiratie leiden. Bij een gekke loop sla ik soms ook opeens aan. Dan is het puur een kwestie van prutsen en kijken wat er gebeurt. Is dat na 15 minuten nog niets? Dan mag ik van mezelf stoppen 😁

niets hoeft maar als er gepraat word over nummers afmaken dan zie je vaak dit als motief.
praten over iets maar niet doen. wil je het dan echt?
wachten op inspiratie is een verleidelijke maar destructieve ingang betreft creatie.
beter is om het gewoon te doen en gaander weg raak je er toch wel in.
juist door het te doen en risico te nemen ontwikkel je jezelf.
elke dag een beetje is een goed begin.

Het begin is er, een half uurtje wat pielen met Caustic en spelen op 't MIDI-keyboardje. :)

Morgen pak ik de Sonicware Liven erbij, daar wil ik mee verder deze maand.

acapella + genre

Of acapella + toonhoogte (acapella d minor)

In combinatie met bpm werkt ook wel.

Je wilt vooral niet te veel pitchen, dat klinkt onnatuurlijk. Deze is in in E en mijn nummer in D, dat is maar 2 noten.

Op Looperman vind je trouwens ook wel acapellas. En ik vond deze ook, wow!
Dank voor deze hints, ik ga er eens wat mee proberen. Wil ze gebruiken om mijn melodyne skills te verbeteren, moet hiermee wel lukken denk ik. En die celtic vocal is echt heel mooi!

Heb vandaag 40 min yoga gedaan. Was ik eerder aan toe. Mss lukt dat eerder dan 15 min muziek elke dag, zou ook al n mooie prestatie zijn. Nu werkend tot t al lang donker is dus komt niks meer van vandaag. Pity.
Ach. Volgend jaar komt er weer een 1 juni.

telt tekst schrijven ook als “tijd”? Dan heb ik mss nog n kansje :)

telt tekst schrijven ook als “tijd”?

Denk het wel. Als een nummer tekst bevat, dan hoort het bij het nummer, en die tekst komt niet zomaar uit de lucht vallen. Bovendien, de tekst moet je muzikaal inpassen in een nummer, dus in die zin ben je ook met muziek bezig.

Back