Behringer = ANTI GAS

Gaan ze nu al kapot?
Wat probeer je nu te bewijzen?
Dat Behringer spul rapper kapot gaat dan een ander merk?
Ik had een Korg MS-20 FS gekocht en zat na 30 seconden terug in de doos voor retour wegens problemen met overheersende noise op de output.
En dat is dan zo'n gerenommeerd bedrijf.
Vraag me dan ook af hoe die de test en kwaliteitscontrole voorbij geraakt is.

Hetzelfde met Denon Prime 4 Media dj controller, ook genoeg problemen mee vanaf begin en geen onderdeel van de Behringer group.

K
Zoals eerder aangegeven , voor mij gaat het vooral aan de zondvloed van synths die ze clonen , wat heb je aan een studio met 50/100 synths , juist helemaal niets.

Dit is wel een goed punt. In die zin is behringer ‘disruptive’ bezig. Zowel qua producten, prijs als marketing (en hun versie van het gebruiken/omkopen van influencers).

Tot niet zo lang geleden had je gewoon de Namm/Musicmesse en dat was dan zo’n beetje het hoogtepunt van nieuws in een jaar. Dan kwamen de SOS reviews. Lekker overzichtelijk.

Nu is het een contante trigger op alle social media, hier en alle marktplaatsen. Het zijn de tijden waarin we leven en we ontkomen er niet meer aan.

Ik had een Korg MS-20 FS gekocht en zat na 30 seconden terug in de doos voor retour wegens problemen met overheersende noise op de output.
Ik weet niet in hoeverre andere MS-20's zich gedragen maar ik had een Mini waarbij je inderdaad ruis kon horen bij sommige settings en toen hoorde ik een OG MS-20 en die had dus óók duidelijk ruis in de output zitten. Klonk wel euhm smeuïger ronder viezer mooier dan de mini maar qua ruis het zelfde.

Euhm... ik probeer niks te bewijzen. Heb zelf spullen van Behringer die ik al een jaar of 15 heb en dat werkt nog perfect. Ook de nieuwere dingen van Behringer doen wat ze moeten doen. Dus uw insinuatie op mijn vraagstelling is verwerpelijk.

Ik weet niet in hoeverre andere MS-20's zich gedragen maar ik had een Mini waarbij je inderdaad ruis kon horen bij sommige settings en toen hoorde ik een OG MS-20 en die had dus óók duidelijk ruis in de output zitten. Klonk wel euhm smeuïger ronder viezer mooier dan de mini maar qua ruis het zelfde.
Mijn originele MS-20 klinken dan wel weer zuiver,en met een verwaarloosbare hoeveelheid noise op de output.
Die nieuwe FS was alsof je middenin een orkaan stond,niet te bespelen op die manier.

Euhm... ik probeer niks te bewijzen. Heb zelf spullen van Behringer die ik al een jaar of 15 heb en dat werkt nog perfect. Ook de nieuwere dingen van Behringer doen wat ze moeten doen. Dus uw insinuatie op mijn vraagstelling is verwerpelijk.
Maar dan wel in alle threads alles van Behringer met de grond gelijk maken wegens het merk Behringer.
Niet in mijn zakken komen zeiken hoor,heb een hekel aan dat soort mensen.

dit soort threads zijn altijd bijzonder grappig. 30 jaar lang moesten we als synthkopers ouwe zooi kopen als we analoog wilden, en moest je fabrikanten smeken om uberhaupt hun geschiedenis te erkennen, laat staan dat ze er iets mee zouden doen. nu zit je letterlijk in het analoge paradijs waar elke classic voor peanuts 100% gekloond wordt en gewoon nieuw te koop is. en is iedereen blij? nee hoor, nu zeiken we weer over "teveel gear". het is ook nooit goed ;-)

Mijn originele MS-20 klinken dan wel weer zuiver,en met een verwaarloosbare hoeveelheid noise op de output.
Die nieuwe FS was alsof je middenin een orkaan stond,niet te bespelen op die manier.

Ik heb geen idee. Mijn vergelijkingsmateriaal is één oude en één Mini. Volgens mij met zelfde "filter revisie", dus de rauwere, welke dat ook moge zijn. Ik zou de mini metéén omruilen voor de oude maar niet vanwege de ruis.

Maar dan wel in alle threads alles van Behringer met de grond gelijk maken wegens het merk Behringer.
Niet in mijn zakken komen zeiken hoor,heb een hekel aan dat soort mensen.
Niet correct. Trouwens 10 jaar geleden was alles wat met Behringer te maken had hier op het forum slecht en waardeloos. Terwijl ik toch andere ervaringen had met het merk in kwestie destijds. Nu Behringer dezelfde rip off's maakt maar nu zijn het synth's wordt het merk opgehemeld tot en met. Begrijpen wie kan... Misschien moet je eens wat oude Behringer threads opzoeken, dan kan je je nog wat meer ergeren.

dit soort threads zijn altijd bijzonder grappig. 30 jaar lang moesten we als synthkopers ouwe zooi kopen als we analoog wilden, en moest je fabrikanten smeken om uberhaupt hun geschiedenis te erkennen, laat staan dat ze er iets mee zouden doen. nu zit je letterlijk in het analoge paradijs waar elke classic voor peanuts 100% gekloond wordt en gewoon nieuw te koop is. en is iedereen blij? nee hoor, nu zeiken we weer over "teveel gear". het is ook nooit goed ;-)
Tjaaaah het is maar hoe je het bekijkt zeker 🤷

Denk dat het komt omdat de "magie" van al die "ontoereikbare" gear waar je moest voor sparen en geluk hebben om te vinden er uit is. Zo merk je ook dat sommige mensen die "ne keer graag" een TR-808 of een TB-303,... willen hebben maar die eigenlijk niet weten wat ermee te doen. En nu een Behringer versie van kopen omdat nu zelfs het kleinste kind dit kan aanschaffen het na een maand op 2dehands zetten omdat het toch hun ding niet was. En dat is nu net wat er fout is aan Behringer. Ze maken de magie kapot. Iedereen die dat ne keer wil hebben heeft nu wel een soort van TB-303 of een TR-909, etc... En willen ze acid en techno maken. En al die rommel zetten ze dan op YT. Geloof mij, acid house, techno,...gaat zo een karikatuur worden dat het echt belachelijk zal zijn. Nog 5 jaar geef ik het en de muziekstijl wordt net zo belachelijk als toen met de new beat. Ik begrijp Roland ergens wel. Zij willen niet ter plaatse blijven trappelen. Natuurlijk gaan ze hun EIGEN classics nog implementeren in hun nieuwe producten. Maar ze staan eigenlijk op alle gebied veel verder. En dat is net de sleutel en bepaald nieuwe sounds in een misschien nieuwe muziekstijl.

Laatst gewijzigd:
Denk dat het komt omdat de "magie" van al die "ontoereikbare" gear waar je moest voor sparen en geluk hebben om te vinden er uit is. Zo merk je ook dat sommige mensen die "ne keer graag" een TR-808 of een TB-303,... willen hebben maar die eigenlijk niet weten wat ermee te doen. En nu een Behringer versie van kopen omdat nu zelfs het kleinste kind dit kan aanschaffen het na een maand op 2dehands zetten omdat het toch hun ding niet was. En dat is nu net wat er fout is aan Behringer. Ze maken de magie kapot. Iedereen die dat ne keer wil hebben heeft nu wel een soort van TB-303 of een TR-909, etc... En willen ze acid en techno maken. En al die rommel zetten ze dan op YT. Geloof mij, acid house, techno,...gaat zo een karikatuur worden dat het echt belachelijk zal zijn. Nog 5 jaar geef ik het en de muziekstijl wordt net zo belachelijk als toen met de new beat. Ik begrijp Roland ergens wel. Zij willen niet ter plaatse blijven trappelen. Natuurlijk gaan ze hun EIGEN classics nog implementeren in hun nieuwe producten. Maar ze staan eigenlijk op alle gebied veel verder. En dat is net de sleutel en bepaald nieuwe sounds in een misschien nieuwe muziekstijl.

Roland is misschien een verkeerd voorbeeld want die doen toch ook lekker mee met hun boutiques en plugout versies? Sterker nog, als ik zou moeten kiezen tussen de sh101a en de ms-1 gaat mijn voorkeur toch uit naar de echte analoge versie.
Overigens geen slecht woord over de roland software (vst) versies, die klinken allemaal echt top.

Niet correct. Trouwens 10 jaar geleden was alles wat met Behringer te maken had hier op het forum slecht en waardeloos. Terwijl ik toch andere ervaringen had met het merk in kwestie destijds. Nu Behringer dezelfde rip off's maakt maar nu zijn het synth's wordt het merk opgehemeld tot en met. Begrijpen wie kan... Misschien moet je eens wat oude Behringer threads opzoeken, dan kan je je nog wat meer ergeren.

Mwah de Behringer MX8000 was toch wel een klassiekertje voor de ouderwetse hardcore sound. Die D/A converter was ook behoorlijk populair. Maar het meeste was gewoon niet echt heel erg goed, hoewel het qua prijs / kwaliteit wel kon concurreren. Eigenlijk het zelfde als nu, Korg of TT maakt degelijkere reproducties maar die van Behringer zijn veel goedkoper terwijl ze niet 50% slechter zijn.

Er staan nu toch ook zo veel gitaren te koop van mensen die een coronahobby zochten en er gewoon de tijd niet voor nemen. Dat houdt toch niet in dat rock anno 2021 één groot cliché is? Herstel: dat houdt toch niet in dat dát de reden is dat rock anno 2021 één groot cliché is?

Sowieso vind ik het belachelijk dat je grietjes van 18 op technofeesten ziet rondlopen waar uitgezakte 40ers en 50ers rondlopen, op bluesrock festivals vind je toch ook nauwelijks jongeren? Das war einmal. En dan zijn het vaak ook nog van die supernette types die als ze begin jaren '90 geleefd hadden op die leeftijd nog geen voet binnen durfden te zetten op zo'n vieze vuige houseparty waar allerlei rare dingen gebeurden met drugs, homo's en kraakpanden. Kan me nog goed herinneren hoe Groen Links afgemaakt werd in de pers toen ze Earth organiseerden. Nu staat de ultieme schoonzoon Rutte gewoon op zo'n feest en helemaal niemand die een paar kale Hagenezen gaat zoeken voor wat racistische quotes, ondanks dat ze er gewoon rondlopen.

Het zou mooi zijn als de jeugd nog iets kon bedenken waar ik echt een tyfushekel aan kon hebben als oude zak, op zich hebben Reggaeton en Dubstep het aardig geprobeerd maar dan toch ontdek ik weer dat Daddy Yankee een hele goede flow heeft en dat Engelse Dubstep gewoon prima te pruimen is, dus dat helpt ook niet. Misschien is dat het wel? Op je 18de naar het zelfde feestje als je pa gaan, precies het zelfde doen en super conservatief aan alle progressieve standpunten vasthouden? Omdat dat me het meeste frustreert?

Herstel: dat houdt toch niet in dat dát de reden is dat rock anno 2021 één groot cliché is?

[subjectief]
Ik hoop dat we _dat_ gewoon aan de Foo Fighters en de onvermijdelijke Mart Smeets, herstel, Dave Grohl kunnen blijven toeschrijven 8)

Edoch, hoe groot die band en de club volgers ook is/was, gelukkig nog niet groot genoeg om deze stroming en wat er in de buurt van komt en wat _wel_ spannende muziek is als 2021-obsolete te verklaren... ;)
[/subjectief]

Het zou mooi zijn als de jeugd nog iets kon bedenken waar ik echt een tyfushekel aan kon hebben als oude zak
Als nog niet uitgezakte 40+er zeg ik dat "Uptempo hardcore" een drama is, daar hebben zelfs de oudere puristen in de gabber/hardcore scene een schijthekel aan. De nieuwe generatie tieners gaan er echter los op.

Er staan nu toch ook zo veel gitaren te koop van mensen die een coronahobby zochten en er gewoon de tijd niet voor nemen. Dat houdt toch niet in dat rock anno 2021 één groot cliché is? Herstel: dat houdt toch niet in dat dát de reden is dat rock anno 2021 één groot cliché is?

Sowieso vind ik het belachelijk dat je grietjes van 18 op technofeesten ziet rondlopen waar uitgezakte 40ers en 50ers rondlopen, op bluesrock festivals vind je toch ook nauwelijks jongeren? Das war einmal. En dan zijn het vaak ook nog van die supernette types die als ze begin jaren '90 geleefd hadden op die leeftijd nog geen voet binnen durfden te zetten op zo'n vieze vuige houseparty waar allerlei rare dingen gebeurden met drugs, homo's en kraakpanden. Kan me nog goed herinneren hoe Groen Links afgemaakt werd in de pers toen ze Earth organiseerden. Nu staat de ultieme schoonzoon Rutte gewoon op zo'n feest en helemaal niemand die een paar kale Hagenezen gaat zoeken voor wat racistische quotes, ondanks dat ze er gewoon rondlopen.

Het zou mooi zijn als de jeugd nog iets kon bedenken waar ik echt een tyfushekel aan kon hebben als oude zak, op zich hebben Reggaeton en Dubstep het aardig geprobeerd maar dan toch ontdek ik weer dat Daddy Yankee een hele goede flow heeft en dat Engelse Dubstep gewoon prima te pruimen is, dus dat helpt ook niet. Misschien is dat het wel? Op je 18de naar het zelfde feestje als je pa gaan, precies het zelfde doen en super conservatief aan alle progressieve standpunten vasthouden? Omdat dat me het meeste frustreert?
tja, het feit is nu eenmaal dat er sinds 1988/89 eigenlijk geen ene reet muzikaal is veranderd. tuurlijk, de stijltjes die toen inkwamen zijn uitgediept en verbeterd, maar dat was zo ongeveer de laatste muzikale oerknal. zelfs de ultiem leeghoofdige stupide hiphop van tegenwoordig waar ik me kapot aan erger heeft gewoon zn roots in de hiphop die ik toen zeer kon waarderen. maar goed, gitaarrock is idd ook al 50 jaar hetzelfde, en daarom vind ik het ook zon raar argument dat synths speciaal moeten zijn. want dar waren ze veelal vroeger ook niet. ik zal me ver houden van "kijk eens hoe weinig ik voor mijn classics heb betaald" maar dat was gewoon tweedehands meuk, die ookt weliswaar duur was vanwege de onderdelen, wisselkoersen en weet ik wat, maar die was ingehaald door de tijd. de muziekwinkel waar ik ooit mijn 909 kocht waren blij dat ze het ding kwijt waren want iedereen wilde digitale drums.
instrumenten zijn tools, en ik snap als fetisjist best de aantrekkingskracht van "ik heb iets wat jij niet hebt" en dat een ulli 808 niet hetzelfde is als een echte, maar kom op..alleen al het idee dat je voor 100 euris een analoge 303 kloon zou kunnen kopen had niemand kunnen dromen 20 jaar geleden. of het betere muziek oplevert weet ik niet, maar het feit dat meer mensen toegang hebben tot goeie tools kan ik alleen maar toejuichen.

en veel van die vijftigers op techno etc feesten zijn de dj's en artiesten ;-) want ook daar kom ik al 30 jaar dezelfde mensen tegen

Roland is misschien een verkeerd voorbeeld want die doen toch ook lekker mee met hun boutiques en plugout versies?
De gedachtegang van Roland ivm de Boutiques reeks zal oorspronkelijk meer gimmick zijn geweest zowel uiterlijk als klankgewijs.. Maar uiteindelijk hebben ze wel hun modernste technologie (ACB) er in gestoken om het zo getrouw mogelijk te laten klinken en aanvoelen. En uiteindelijk klinken die Boutiques versies als een klok. Wat van Behringer met hun analoge namaak wannabe producten niet meteen kan gezegd worden. Een Roland SH01A klinkt als een Roland SH-101. Behringer MS-1 klinkt eigenlijk niet als een Roland SH-101. Behringer doet dat wel goed maar er is iets wat het net niet is. De RD-9 vind ik dan weer wel goed nagemaakt. Tis dan ook de enige die in aanvaardbaar de buurt komt.

Laatst gewijzigd:
De RD-9 vind ik dan weer wel goed nagemaakt. Tis dan ook de enige die aanvaardbaar in de buurt komt. Het probleem is sommige wannabe's hebben zelfs nog nooit het origineel gezien of aangeraakt. Maar lullen en afbreken kunnen ze als de beste. Typisch voor meelopers met geen enkel kennis van zaken. Alsook dat analoog gedoe. Ah, het is analoog en dan is het goed. Terwijl het absoluut niet zo goed klinkt. Ga nog meer zeggen. Een TR-8s, TR-09, TR-6s, TR-06, en al die andere klinkt veel beter en veel dieper dan een RD-9, RD-6, RD8. Die Behringer namaak kan er zelfs niet aan tippen. En dat is de echte realiteit.

Laatst gewijzigd:
Back