Je volgende 3 verkopen

Drie kleine mixers lijkt me ook beter dan één die drie keer zo grroot is.
Het nadeel van 3 kleine mixers is echter dat de FX routing anders moet en dat ik ingangen kwijt ben met doorlussen als ik 't geheel naar speakers wil sturen...
Dus na enige nadenken ben ik er nog steeds niet over uit wat ik nou wil.

Voor de apparaten die je niet tegelijk gebruikt, zou je ook zoiets kunnen doen: SYNTH BUDDY - Heritage Audio

Voordelen zijn dat alles line level blijft en je veel minder converter ingangen nodig hebt.

Is ook relatief goedkope en compacte oplossing.
Zo'n Samson SM10 kost maar €70 meer dan een SynthBuddy, heeft net zoveel inputs maar 2 stereo outputs en een FX output, mixt i.p.v. schakelt en past in m'n rack.
Nee, ik zie de voordelen van een SynthBuddy niet.

Goh, best een moeilijk vraag. Ik heb eens 5 minuten naar mijn verzameling zitten staren. Ik kom niet verder dan:
-Knobula- Poly Cinematic.
-Arturia- Beat step pro
-Focusrite Scarlett 4i4 samen met de Allen &Heath ZED14 (en daarvoor in de plaats een Big Six van SSL), maar dat is nog geen uitgemaakte zaak en kan nog veranderen.

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met wat ik verzameld de afgelopen jaren.

Ff nadenken wat er weg kan.....

- ensoniq dp/4
- tx816
- pro one bh... maar ja die wil niemand hebben
- MS20 FS
- Prophet 6 keys. ( nog niet echt zeker van )
- Oberheim Matrix 6 keys met controller (Alpes Machines)
- banana filter mixer

nou ja wellicht maar ff wegzetten eerst.

Oberheim Xpander / want 2x
Korg MS-20 / want 3x
Yamaha FVX-1 / want 3x

:D

Tijd om wat oude en niet gebruikte bende er uit te gooien:
Roland SDE 1000 die wat kuren heeft.
Motu 24 i/o, NOS, gelukkig al een liefhebber voor gevonden.
Twisted Electrons Therapkid

Gokje

Afx station

Strymon pedalen

Megafm2 als ik m vind 😂

'k heb die mega fm nog steeds niet gevonden, en da's niet erg want men biedt toch telkens dik onder de prijs en dan blijft ie, wat kan t mij schelen

maar ik ga toch wel degelijk de JP 8080 aan de tand voelen en vervolgens aanbieden (Nicolas 2000 zit nog in de ontkenningsfase en gaat er zo mogelijk naast grijpen maar dat is zijn zaak)
AFX station gaat er zeker uit
Nog wat duurdere pedalen die ik echt nooit aansluit, omdat ze n display hebben en veel teveel functies die ik niet ga leren

'k heb die mega fm nog steeds niet gevonden, en da's niet erg want men biedt toch telkens dik onder de prijs en dan blijft ie, wat kan t mij schelen
Had je die niet voor het laats op de plee voor een sessie?

Maar idd mee eens.
Als iets weinig oplevert gewoon houden.

Aan laagbieders is nooit gebrek dus mijn broek scheuren kan altijd nog 😂

Zoals ik hier eerder al las hier kom ook ik er niet toe advertenties op te stellen. Maar op de nominatie staan:

* Yamaha montage 6. Want ik heb nu de 6M

* Akai force. Voor mij werkt de formfactor van de mpc live beter

* MC707. Wordt gewoon niet gebruikt.

Op dit moment, sterk in overweging mijn Live 2 weg te doen. Teveel touch, tveel screen, te weinig knoppen.. te weinig muziek. En.. cliplauncher kan gratis voor de MPC3, maar koop voor Live 2? Ja ja, businessmodel enzo. Haal multifx maar weg.

Wil ik er gear voor terug? Ik kijk met een schuin oog naar de Korg Electribe, erg handson door de directe draaiknoppen, 16 tracks (synths en samples, voor de sampler editie). Kortom, een klein (portable) music sketchpad. Iets wat ik zocht in de MPC. Een net apparaat, had zonder internet gemogen van mij, maar de MPC is niet voldoende handson, meer DAW.

Laatst gewijzigd:
Korg Poly 61 , ik hebt 4 allemaal net gereviseerde, , 2 ik houd voor mij zelf een 2 gaat weg ,wat nog Yamaha ry 30 ,Steinberg ur22 mk 2, Kurzweil sp88x, een nog meer .

Alle hardware die ik nog heb mag uiteindelijk weg.
Maakt mij niet uit in welke volgorde maar zolang ik geen geld tekort kom om iets anders te moeten aanschaffen houd ik het graag in de buurt:

Roland SH-101 (blauw)
Roland Juno 106
Teisco 60F
Korg Poly-61M
Eminent Solina String Ensemble
Mu-Tron III Auto-WAH kloon

De rest wat ik had is allemaal al verkocht.

Ik moet ivm ruimtegebrek iig afscheid gaan nemen van mijn Prophet 5 keyboard. Twijfel om ook mijn MPC Live 3 te laten gaan. Ik focus momenteel vooral op DJ/Hybride sets en moet nog even goed uitvinden hoe geschikt die voor mijn exacte doeleinden is.

Back