Samplen vanuit laptop

Jdv77

Stamgast
Hi Guys,

Kan ik het geluid van mijn laptop sampelen naar mijn digitakt bijvoorbeeld van youtube of een soft synth van Ableton en hoe zou ik dat moeten doen? Als ik nu sample doen ik dat met een 1.4 tr kabel vanuit mijn audio interface naar mijn digitakt, maar dat heeft de laptop niet alleen een jack uitgang voor headphone.

Alvast bedankt !

163254.jpg

2 x TS Jack (6.3 mm / 1/4) to TRS Jack (3.5 mm / 1/8 )

Je laptop heeft (waarschijnlijk) ofwel een eigen mic ingang, ofwel een gecombineerde (net zoals je telefoon) waar een extra ring voor de mic in zit.
Uit mijn hoofd heet dat een TRRS jack.
Als het laatste zo is (1 gecombineerde in-uitgang) dan moet je even zoeken op de specs van je laptop welke plug (en dus welk verloopje) je nodig hebt.
Waarschijnlijk dus een 2x TS JACK naar TRRS dus. Eventueel nog met een tussenstap.

een gewone 3,5 jack plug zou toch gewoon moeten werken? Ik heb nog nooit een hoofdtelefoon gehad die niet werkte op een laptop..

je schijnt ook via usb te kunnen samplen... dus een digitaal signaal. By the way, ik heb geen Digitakt.. Die nieuwe Roland Grooveboxen kunnen dit ook..

Laatste firmware. Digitakt via usb kabel aan je laptop. Uitvoer audiodevice digitakt kiezen, geluid van je pc (of zelfs telefoon) zonder conversie digitaal je digitakt in. Moet je alleen luisteren via headphones in de DT of je speakers/monitors aansluiten.

Benieuwd of de analog heat mk 2 dit ook heeft.
Ja kan ik bevestigen. De enige audio-interface op de wereld waar je met filters en drive kan spelen. Lekker met lfo’s zoom meeting geluid distorten als je je verveeld tijdens de meets😁

Edit. Yt afspelen door de heat en de output daarvan samplen met de digitakt is where the fun begins. Jammer dat YT compressed audio heeft, dat heb ik persoonlijk zelf niet als sample source maar ja..

Laatste firmware. Digitakt via usb kabel aan je laptop. Uitvoer audiodevice digitakt kiezen, geluid van je pc (of zelfs telefoon) zonder conversie digitaal je digitakt in. Moet je alleen luisteren via headphones in de DT of je speakers/monitors aansluiten.
Als ik dit doe hoor ik alleen maar ruis als ik de opname terug luister? ik hoor wel het geluid van de laptop door mijn digitakt headphone.

Back