Synthforum Contest 2021 vooraankondiging

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ben daar wel voor te vinden zoals iemand hier zei.De muziek onder te verdelen in categories.In Verschillende genres.
De wedstrijdleiding zegt welke categories er zijn en jij zet je nummer in de categorie waar je nummer beste in past.
Voordeel is dat m'n meerdere winnaars zal hebben.
Maar aan alles is er ook een andere kant.Dat is dat de luisteraar waarschijnlijk alleen naar de muziek gaat luisteren in zijn categorie.Maar toch je hebt nog altijd verschillende winnaars:-)!
Of het blijft bij één algemene winnaar, hij die de meeste stemmen heeft.En dat je kunt bijvermelden wie de meeste stemmen heeft in elke categorie.

Ik hoop vooral dat iedereen de tracks in zijn geheel luistert.
Dat is precies wat ik bedoel. Elke track verdient het de volledige aandacht te krijgen. En een reactie als 'klinkt lekker' vind ik persoonlijk te weinig. Dan wil ik ook benoemen wat dan precies en wat misschien nog beter kan. Als je dat voor tientallen nummers wilt doen kost het wel een hoop tijd.

De muziek onder te verdelen in categories.In Verschillende genres.
Dat lijkt me heel moeilijk, want wanneer valt iets onder welke categorie? Dat heb ik op soundcloud al, ik noem het altijd maar EDM. Vervolgens heb je grote categorieën en anderen met misschien maar 1 of 2 nummers.

Bij honderden deelnemers kun je dit misschien wel doen, maar dan moet er in elke categorie wel wat te kiezen zijn. Komt bij dat het dan allemaal wel erg serieus wordt, terwijl het volgens mij gewoon een 'Contest' voor de fun is. Of zetten mensen op hun CV: "Winnaar SF Contest 2019?" 😁

Dat lijkt me heel moeilijk, want wanneer valt iets onder welke categorie? Dat heb ik op soundcloud al, ik noem het altijd maar EDM. Vervolgens heb je grote categorieën en anderen met misschien maar 1 of 2 nummers.

Bij honderden deelnemers kun je dit misschien wel doen, maar dan moet er in elke categorie wel wat te kiezen zijn. Komt bij dat het dan allemaal wel erg serieus wordt, terwijl het volgens mij gewoon een 'Contest' voor de fun is. Of zetten mensen op hun CV: "Winnaar SF Contest 2019?" 😁

het is vrijwel onmogelik lijkt mij, al zijn er zeker nummers die echt binnen een genre/kategorie/paradigma/tendens/ik wil nog meer rare woorden schrijven/ik stop daar nu mee (alleen die mee, moest na de nu), om een kategorie te kiezen, in zekere zin zijn de 'betere' nummers, meestal hybide. klopt ook niet.

ligt het aan de leeftijd? vroeger leken de grenzen scherper... of wellicht voortschrijdend inzicht; met terugwerkende kracht, zie je hoeveel kategorieën, genres, putten, of bronnen uit andere genres.
bij soundcloud zet ik altijd maar 'industrial', wat een vrij brede kategorie is overigens.... throbbing gristle en ministry.... sja, beide industrial... of coil en de oude laibach of clock dva en nu kan ik even geen voorbeeld bedenken, ha! psychic tv dan maar, wat een zwakte bod is, om die te noemen, psychic tv was nooit een zwakte bod... zwaktebod?

goed.

ik geniet zelf van het luisteren van alle tracks, daarin zit het grote plezier.

inderdaad de TOP 2000 van SF...

Tot 2022 dan maar... en dan moet ik gewoon veel eerder beginnen. :o: Denk niet dat het nog gaat lukken om mee te kunnen doen. Iemand heeft hulp nodig in een procedure, de tijd dringt om actie te ondernemen. Vrij complexe materie, dat wel, maar de overheidsinstantie die erbij is betrokken maakt er een potje van. Dus ik zit momenteel jurisprudentie uit te zoeken en daarna moet ik in de pen klimmen. Het is even nodig.

Iedereen heel veel succes! :okdan:

het is vrijwel onmogelik lijkt mij, al zijn er zeker nummers die echt binnen een genre/kategorie/paradigma/tendens/
Wat onmogelijk is kan m'n altijd mogelijk maken.Het is alleen een kwestie van niet moeilijk te doen.Want dan heeft iedereen een eigen stijl.

Ik weet het ook nooit met genres. En al helemaal niet als ik mijn eigen tracks ergens moet indelen. Ik heb hier over nagedacht en kom tot de conclusie dat het beste is om je eigen genre te bedenken, want dat kost volgens mij minder energie en is leuker, en niemand heeft er iets aan, wat ik ook altijd aanmoedig.

okey, 'k doe dan maar mee,
omdat ik niet iedereen een ster kan geven,, door die max van 50,, toemme, dus ik moest iets anders bedenken,,,

Allemaal niet zo druk maken, geen beren op de weg, gewoon iets inleveren waar je trots op bent en gáán.
Mja, Voor mij komt het volgende er nog bij. namelijk dat ik geen zin en tijd heb om zoveel inzendingen te beluisteren. Als ik dat al niet van plan ben is het ook niet helemaal fris om zelf wel iets in te zenden en te verwachten dat anderen wel allemaal mijn track gaan luisteren.

Als we alle MP3's in een playlist kunnen zetten, dan kun je makkelijk alles op de achtergrond luisteren terwijl je bezig bent en eventueel doorskippen als iets je niet bevalt.
Wat je dan echt goed vind onthoudt je gewoon voor als je gaat stemmen, of je doet het gelijk.

Als we alle MP3's in een playlist kunnen zetten, dan kun je makkelijk alles op de achtergrond luisteren terwijl je bezig bent en eventueel doorskippen als iets je niet bevalt.
Wat je dan echt goed vind onthoudt je gewoon voor als je gaat stemmen, of je doet het gelijk.
Zo doe ik het ook altijd en dat gaat best prima.
Ik heb het geluk erbij dat ik een kantoorbaan (nu thuis) heb en dat ik dan soms ook gelijk de excel met alle inzendingen kan bijwerken.

Zo doe ik het ook altijd en dat gaat best prima.
Ik heb het geluk erbij dat ik een kantoorbaan (nu thuis) heb en dat ik dan soms ook gelijk de excel met alle inzendingen kan bijwerken.
Je werkt toch niet bij de overheid?Want dan betaal ik je om naar de inzendingen te luisteren hier.🤨

Je werkt toch niet bij de overheid?Want dan betaal ik je om naar de inzendingen te luisteren hier.🤨
Nee ik ben geen ambtenaar ;)
Maar sinds wanneer mag ik geen muziek luisteren tijdens het werken? :P

Wat dat betreft heerlijk dat thuiswerken, zo kom er nog eens aan toe om mijn plaatjes op te zetten :D

Ja maar op de achtergrond, dat werkt niet voor mij. Als ik iemand zinvolle feedback wil geven over zijn track moet ik die wel met aandacht en interesse beluisteren, en daar heb ik gewoon geen tijd voor.

Ik heb een track van 1 1/2 minuut
Als ik die moet mp3’en wirdt de kwaliteit een stuk slechter
Totale grootte ca 15 mb
Mag ik hem als wav opsturen ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back