Welke DJ-set op YouTube vind je fantastisch?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik heb nog wat inspiratie nodig ๐Ÿ˜Š YouTube staat vol met DJ-sets, maar ze zijn lang niet allemaal even goed. Als je er 1 mag noemen die echt van begin tot eind geweldig is, welke is dat dan? En waarom?

Het gaat me echt om kwaliteit en creativiteit, niet om een zo lang mogelijke lijst.

Ik luister nu naar deze set en dit vind ik echt om te smullen. Heerlijke sfeer, fijne ritmes en mooie melancholie. Wie vult aan?

• Duimpje
Duimpjes: Ein
In een heel ander straatje, maar ontegenzeggelijk meesterlijk in elkaar gezet. Deze knaller van een partymix is meer wat voor de vrijdagmiddag. Als je hier geen knaldrang van krijgt moet je langs de dokter.

Ik zal maar 2 dj sets ooit onthouden. Deze in brussel

en 2many djs toen ze platenhoezen lieten animeren.
verder helemaal niks.

Deze twee dames. Niet zozeer omdat het m'n muzieksmaak is, maar leuk om te zien hoe ze andere instrumenten erbij gebruiken voor een live-gevoel.

hoe ze andere instrumenten erbij gebruiken voor een live-gevoel.
Ik kan me nog vaag herinneren (1) uit de tijd dat ik nog naar de iT en RoXY ging (2) dat ik een set bijwoonde van Eddy de Clerck (of was het Marcello?) waarbij Candy Dulfer op saxofoon meespeelde. Fan-tas-tisch!

De beste set die ik IRL heb gezien was Erick Morillo's Birthday Bash, op zijn verjaardag in de Pacha in NYC in 2008. Ik kan er geen goeie Youtube video van vinden anders dan korte snippets die nauwelijks de moeite waard zijn... Ik bedenk nog wel iets anders :)

(1) Terugdenkend zal ik tenminste een halve pil op hebben gehad, soms meer...
(2) Dat random gebruik van hoofd en kleine letters van die oude clubnamen kwam in de jaren 90 aardig overeen met de tOeN hEeRsEnDe mAnIeR vAn sChRiJvEn, geen idee waarom dat was ook alweer

Cosmic Gate heeft mooie setjes, evenals Toni Mcguinness (Above and Beyond) met zijn Deep Sets. Hij gaat af en toe heel diep met z'n deze setjes, en de heren van Cosmic Gate draaien ook hele mooie plaatjes. Iets minder deep, maar wel heel lekker. Denk dat je ze wel kan waarderen. Het is met veel melodie en niet al te snel.

Cosmic Gate

Toni Mcguinness

Ik vind ze ideaal voor wanneer ik achter de laptop moet werken.

Laatst gewijzigd:
10/10 performer

Dat was vroeger toch wel een van m'n helden. Kan me nog goed herinneren dat hij samen met Simon Underground op Thunderdome 2001, die in de HMH, draaide. Dat was voor mij toen nieuw dat soort hardcore, en was gelijk verkocht. Hij is onwijs goed achter de draaitafels. Z'n maatje Hellfish kan er ook wel wat van.

Deze vind ik helemaal geweldig! Dikke tracks en feest!

Wat ik ook belangrijk vind..
- DJ die er ook lol in heeft.. Niet die - handen de lucht - ego trippers
- ik wil verrast worden met originele dingen.. toffe samples, onbekende platen..

Laatst gewijzigd:
Tja, ik sta zelf niet op yt, wel op mixcloud, dus da ga nie eh... :dubbel: :dj:

Een van de mensen die mij geinspireerd hebben is gino lightner. Komt niet zo vaak in beeld op yt. Maar, top dj. Veel van geleerd.

En een ander is pavo. Ook een top dj en een toffe gast.

Als we het over hardcore skills hebben,....

Helaas niet met beelden op youtube, maar oudere rennaissance mixen van danny howels , dave seaman, etc..

Eigenlijk bijna alle mixen op dat label zijn goed luisterbaar, de oudere mixen zijn bizar lekker!!!

Nog eentje, want het oog wil ook wat. :)
Ik ga voor het hele plaatje, zeggen ze dan. Maar damn, ze, euh, draait wel echt ernstig lekker! ๐Ÿ˜›

Op Instagram heb ik trouwens zo'n DJ ontvolgd. Muzikaal prima, maar na de honderdste suggestieve foto met een net iets te kort truitje geloofde ik het wel. Een paar foto's ervoor zag ik dat ze een heel dikke BMW kocht, dus het werkt wel.

Back