Overleven als Nederlandstalig forum in 2022

Mee eens, over het algemeen is de sfeer best okay en de leden willen elkaar ook helpen, wat dat betreft is het een fijne site en wat mij betreft gaat het zo door.
Enigste wat mij af en toe irriteert zijn de zo nu en dan weer herhalende reakties van sommige leden zodra het behringer betreft, dan gaat bij sommigen de repeatstand weer en krijgen de emoties/boosheid/vooringenomenheid weer de overhand ipv objectief te blijven.

wanneer je KVR volgt, pfffff, ik kijk er toch vaak op, ook vanwege de company forums, forums voor produkten die ik heb, en bepaalde threads.
het is onvergelijkbaar. KVR is soms echt zo triest. toch voldoende info, maar je moet veel vermijden...

ook daar je zie, al is KVR groot, ook een schare usual suspects, maar ook voldoende andere minder frekwente posters, die KVR meer inhoud geven.

disclaimer; de laatste zin kan zeer fout begrepen worden; hier voelt dat geheel anders.

de sfeer is hier erg goed, ik heb dat al eens uitgebreid aangegeven. ik kan het maar met 1 andere user group vergelijken, die van Voltage Modular.. (ja!)

ook ik ben hier een lurker, bekijk ook threads die wel overlappen waar ik mee bezig ben, maar ook threads over hardware en DIY... maar dan heb ik nix te zeggen.. of andere threads, vreemd genoeg, heb ik altijd gevoel, dat ik er toch van leer. ook threads waarvan je denkt dat ligt buiten mijn focus, daarin vind ik soms juweeltjes, of kleine aanzetten, of groote...

nou ja, goed, en zo.

en ik denk dat enigste; het niet lang zal duren of dit wordt door onze taal goedgekeurd. de taal is groter als 1 mens... (ja groter als, schijnbaar was dat eeuwenlang de norm... totdat 'men' ingreep, het blijf in zeker zin korrekter, groter als, of je kunt ze beide gebruiken).

disclaimer: ik, zie mijn eigen spelling, maak nooit opmerkingen hierover, maar aangezien ik weer eens wat over taal heb gesproken, hoe dingen werken, etc. en veranderen. goed... stop! help! stop!

Wat Keyboard forum betreft....
Laat ze maar hier komen.
Op S.F een subforum aanmaken voor keyboards waar ze over hun spulletjes kunnen schrijven . [ daar zitten tegenwoordig ook synthmogelijkheden in]
Iemand even van het admin team een berichtje naar keyboardforum dat ze op hun frontpage naar sf verwijzen.

Dus mooi wat actieve leden dan erbij .
En als dit de diepgewortelde sf lid stoort, kan die dat subforum op ignore zetten.

Ik heb er ook geen problemen mee dat hier een subdeel Keyboards komt. De instrumenten zitten vaak zo dicht bij elkaar, daar wil ik niet elitair over doen. Voor iedere sounddesigner die losgaat op de synthese van een Pa4X keyboard, zijn er immers ook presetridders met een Integra synth. Who cares, we kunnen maar van elkaar leren. Synthmannekes die verborgen parels bij de keyboards ontdekken; keyboardmannekes die meer mogelijkheden van hun apparaten ontdekken.

Als ik trouwens even naar mijn eigen collectie kijk: die Nord Electro 4, dat is gewoon een keyboard hoor. :)

Goed idee - trouwens zag ik vandaag op ons forum nog een video over een keyboard uit de IJstijd. ;)

Dus gewoon doen wat mij betreft.

Ik kende het niet. Het keyboard forum.NL:o:
Het is altijd jammer als een site (voorlopig?) er mee stopt.;{
Zeker jammer voor beginnelingen die voor het eerst een keyboard kopen.

Maar vaak is het piano>orgel>keyboard>synthesizer>studio... en De Synth forum.:okdan:

Hola musicfriends.
Ik ben zeer tevreden met dit forum.
Een forum blijft vooral bestaan bij
Een ruime tolerantie.
En dat heb je niet op anderen.waarbij de kneuterigheid afhangt van een paar mensen.
Groeten van andreos.

Mijn verwachting is dat fora een revival gaan maken nadat het nieuwe van social media er vanaf is
Het nieuwe? Ik zie dat ik inmiddels 13 jaar op Facebook zit en ik was nog aan de late kant :D

Moet wel zeggen dat mijn enthousiasme voor social media wel een stuk minder is geworden de afgelopen jaren na de talloze schandalen en dubieuze praktijken van de bedrijven. Het is dat ik het voor mijn werk nodig heb en dat ik het gebruik om in contact te blijven met vooral geëmigreerde oude bekenden, anders zou ik er waarschijnlijk wel mee gestopt zijn inmiddels.

Het nieuwe? Ik zie dat ik inmiddels 13 jaar op Facebook zit en ik was nog aan de late kant :D
Social media zoekt toch steeds naar nieuwe gaten waar ze in kunnen springen. Al dan niet in andere gedaantes.
Daar raakt de 'nieuwigheid' niet zo snel van af.
Facebook is voor mij een soort mega forum geworden. Ik haal en geef er informatie.
Meer niet.
De tijd dat ik daar 'sociaal' was, is al lang voorbij. (en volgens mij bij de meeste zo).
Maar ook ik wordt ouder en volg de laatste trends alleen nog via het gedrag van onze kinderen ;P

Moet wel zeggen dat mijn enthousiasme voor social media wel een stuk minder is geworden de afgelopen jaren na de talloze schandalen en dubieuze praktijken van de bedrijven. Het is dat ik het voor mijn werk nodig heb en dat ik het gebruik om in contact te blijven met vooral geëmigreerde oude bekenden, anders zou ik er waarschijnlijk wel mee gestopt zijn inmiddels.
Daar waar geld verdient kan worden, gebeuren regelmatig dingen die je liever niet zou willen.
Helaas is rupsje nooitgenoeg niet uit de lucht komen vallen.

Ik herinner mij Keyboard-forum als een forum waar je vanaf afgetrapt werd als je het niet helemaal eens was met de admin(s) en zijn vaste kliek. Klopt. Dat overkwam mij tot mijn verbazing. Heb nog een poging gedaan om weer toegang te krijgen, want ik pretendeer wel wat van keyboards te weten (vooral de keyboards die daar werden behandeld), en was ervan overtuigd een aantal leden te kunnen helpen. Maar de leider wilde er niks van weten.

Laatst gewijzigd:
Als ik posts uit de begintijd teruglees, valt me vooral op dat de sfeer (of tenminste, de sfeer zoals ze door de tekst tot bij mij komt) op dit forum met de jaren vooruit is gegaan.
Kan dit niet helemaal delen ,vond de sfeer veel gezelliger en persoonlijker ttv bv sixtrac. Helaas waren een aantal mensen daar niet zo van gecharmeerd en dat hebben we gemerkt
Zie het forum nu voornamelijk als zakelijk , heb het gevoel dat de slagroom er vanaf is en daar heb ik op zich vrede mee . Gewoon nuchter advies delen . Denk dat dat voldoende zou moeten zijn om het voortbestaan van het forum te waarborgen .

Ik heb nog de nodige sixtrac jaren meegemaakt en me hier toen goed geamuseerd. Toen bewoog jouw avatar ook nog. Ik denk dat het "plaatjes gasten, geen..." moderator onderschrift kenmerkend is voor die tijd. :D

Ik had het bij de sfeeropmerking over de allereerste jaren van het forum. Het kan toeval zijn, maar zowat altijd als ik een draadje uit die tijd doorlas (omdat het in de zoekresultaten zat), kwam ik halverwege pagina 2 of eerder in een rel terecht. :D

Ik heb nog de nodige sixtrac jaren meegemaakt en me hier toen goed geamuseerd. Toen bewoog jouw avatar ook nog. Ik denk dat het "plaatjes gasten, geen..." moderator onderschrift kenmerkend is voor die tijd. :D

Ik had het bij de sfeeropmerking over de allereerste jaren van het forum. Het kan toeval zijn, maar zowat altijd als ik een draadje uit die tijd doorlas (omdat het in de zoekresultaten zat), kwam ik halverwege pagina 2 of eerder in een rel terecht. :D
Ik heb nog maar 2 jaar meegemaakt hier en struin af en toe door wat oude berichten tijdens zoeken naar info, maar heb toevallig ook verschillende verhitte gesprekken gelezen. Maar dat is natuurlijk heel wat anders als je er toen al regelmatig op zat en de prettige ervaring zelf hebt meegemaakt.
Op een forum lees je sowieso (ten minste ik) maar een selectie van berichten, dus grote kans dat je lang niet alles meekrijgt.
Lang niet alles heeft mijn interesse en als ik een bericht gelezen heb is er een grote kans dat ik er niet verder meer naar omkijk, dus dan mis ik sowieso de discussie die eventueel later ontstaat.

Verhitte gesprekken zijn wat mij betreft eigenlijk mislukte gesprekken, dus ik begrijp niet goed wat daar gezellig aan was. Ik heb die tijd ook niet zelf meegemaakt, dus misschien kan iemand mij uitleggen wat er toen precies aan de hand was?

Natuurlijk blijft dit forum bestaansrecht hebben. Er komen nog altijd vele synths, drumcomputers, grooveboxen, samplers, gitaarpedalen, MIDI-controllers, DAW's en modulaire onderdelen uit ieder jaar. Dus sowieso reden genoeg om met elkaar in gesprek te blijven gaan en al die spullen en mogelijkheden te bespreken. In het Nederlands is het wat mij betreft ook makkelijker om dingen over te brengen. Daarbij is de sfeer op dit forum ook relaxter dan bijvoorbeeld een Gearspace. Daar ontaard het vaak in moddergooien tussen cultleden van de digitale of analoge kerk, en meer van dat soort tegenstrijdige discussies (merk x versus merk y).

ik heb het hier ook een tijdje laten versloffen, werd een beetje doods, het is sinds de forumupgrade wel een stuk beter geworden vind ik.

die kuttrack draad van sixtrak was legendarisch BTW. De chatbox was ook wel leuk, maar dat heb ik op een gegeven moment maar gelaten voorwat het was, kost gewoon teveel tijd allemaal.
Maar daar kwamen ook een paar vage types langs, majorhostage en tyros1990 o.a. Maar ook leuke gesprekken gevoerd met allelei mensen. Ensemble, Monopoly ofc, Quifster MC_Kwok en de rest van de gang. Ging vaak niet over synths BTW. Dat is toch al gauw weer 10-15 jaar terug. Tering, wat gaat de tijd toch hard.

Verhitte gesprekken zijn wat mij betreft eigenlijk mislukte gesprekken, dus ik begrijp niet goed wat daar gezellig aan was. Ik heb die tijd ook niet zelf meegemaakt, dus misschien kan iemand mij uitleggen wat er toen precies aan de hand was?
Voor de duidelijkheid zoals ik het bedoelde: Verhitte gesprekken = eerste paar jaren. Gezellig = sindsdien. Zowel de "sixtrac jaren" als tegenwoordig. Verhitte gesprekken heb ik nooit gezellig gevonden.

Ik herinner mij Keyboard-forum als een forum waar je vanaf afgetrapt werd als je het niet helemaal eens was met de admin(s) en zijn vaste kliek. Klopt. Dat overkwam mij tot mijn verbazing. Heb nog een poging gedaan om weer toegang te krijgen, want ik pretendeer wel wat van keyboards te weten (vooral de keyboards die daar werden behandeld), en was ervan overtuigd een aantal leden te kunnen helpen. Maar de leider wilde er niks van weten.
Hola.
Daar ben ik helemaal mee eens.
Totaal niet met vooruitgang bezig en alleen oude knarren die links de accoorden indrukken.
Mochten blijven.
Ik vergeleek zij met stasie ja dan heb je het al helemaal gedaan.
Groeten van andreos

Back