707 als looper

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Project 40 van 'me and my mc' was bedoeld om de 707 als looper te gebruiken.
Een paar baslijntjes inspelen over een lopende beat zeg maar.
Lang verhaal kort : daar is hij niet voor bedoeld.
Maar met een beetje extra werk (de loops opslaan en in een drum track laden) kom je er ook en werd het toch nog leuk in huize 707 :P
Voordeel van deze werkwijze is dat je de filter ook tot je beschikking hebt (die heeft de 707 niet in een looper track)

Ik ben bijna bij project 50 en dan wilde ik het net ophalen en bepalen of de 707 nog altijd een goede keuze is voor mij.
(aangezien ik dan met recht kan zeggen dat ik de 707 goed heb leren kennen)

Fijne 2e paasdag allemaal!

Ik ben bijna bij project 50 en dan wilde ik het net ophalen en bepalen of de 707 nog altijd een goede keuze is voor mij.

Na alles wat ik van je heb gehoord met de 707 lijkt me die keus niet zo heel moeilijk. :)

Na alles wat ik van je heb gehoord met de 707 lijkt me die keus niet zo heel moeilijk. :)
Hahahahahahaha.
Ik denk idd dat hij mag blijven.
Het is meer om mijzelf te pushen niet te snel te denken ‘is niks’ voordat ik mijn brein heb aangepast aan een nieuwe manier van werken.

Ik zit nog te denken aan een soort ‘long term review’ maar ben nog zoekend naar een vorm.

Bij bijna elk device heb je wel iets wat ie niet of niet doet zoals je zou willen en moet je soms een trucje verzinnen om toch daar te komen waar je wezen wilt.
Dan kan ook een manier zijn om de creativiteit op te stuwen.
Je hebt nu uitgebreid proefgedraaid en als ik hoor wat je ermee doet dan zou ik zeggen; houden de MC, fijne track die je laat horen!

Bij bijna elk device heb je wel iets wat ie niet of niet doet zoals je zou willen en moet je soms een trucje verzinnen om toch daar te komen waar je wezen wilt.
Dan kan ook een manier zijn om de creativiteit op te stuwen.
Je hebt nu uitgebreid proefgedraaid en als ik hoor wat je ermee doet dan zou ik zeggen; houden de MC, fijne track die je laat horen!
Ja absoluut.
Ik heb de 'perfecte' box nog niet ontdekt.
En die zal waarschijnlijk ook niet komen. Er moet altijd ruimte blijven voor verbetering (anders hadden we aan 1 box genoeg :) )
Ik heb nog wel een oogje op een MPC Live 2 (maar dat is 75% GAS), alleen is de 707 voor mij gewoon meer 'hands on' en direct en had ik geen echte reden om hem te houden.
Maar ja, soms heb je gewoon van die kriebels.

Thnx trouwens!

Lekker relaxed. Ik vind alles tof behalve de drums. Maar goed ik ben maar een irritant moeilijk persoon :-)
Jammer dat je niet kan vol kan loopen op de 707. Dat doet Roland express zodat je ook een looper van ze koopt.

Ik krijg een beetje dub vibes van dit. Lekker

Lekker relaxed. Ik vind alles tof behalve de drums. Maar goed ik ben maar een irritant moeilijk persoon :-)
Jammer dat je niet kan vol kan loopen op de 707. Dat doet Roland express zodat je ook een looper van ze koopt.

Ik krijg een beetje dub vibes van dit. Lekker
Thnx. Geen probleem.
Je hoeft niet alles leuk vinden aan mijn werk ;P
Soms kan ik er wat mee, en soms is het gewoon smaak :)

Ja klopt, dat is wel zeker.
Anders zouden we aan 1 box genoeg hebben (als alles er in zat wat je nodig had)

Wat gaaf eh, als een ding wat je (technisch) wil proberen, resulteert in echt hele mooie muziek. Zoals dit voorbeeld. Wanneer ga je al je "demo's" es bij elkaar harken en de beste eruit pikken en daar een mooi hoesje omheen doen? :)

Wat je nog kan proberen, trouwens, met je uitdaging in gedachten.. om es te kijken hoe ver je komt met een delay-effect. Delay-tijd van (bijv) een maat, feedback op (bijna-)oneindig, en je hebt een looper.

Laatst gewijzigd:
Wat gaaf eh, als een ding wat je (technisch) wil proberen, resulteert in echt hele mooie muziek. Zoals dit voorbeeld. Wanneer ga je al je "demo's" es bij elkaar harken en de beste eruit pikken en daar een mooi hoesje omheen doen? :)
Thnx.
Ik verwacht dat dat niet snel gaat gebeuren.
De 707 is mijn 'speel' omgeving. Lekker jammen, vaardigheden oefenen zonder gericht einddoel (anders dan plezier hebben).
Als ik ergens een track van maak, dan wil ik meer controle over het eindresultaat (lees : dat doe ik in de DAW).
Dus een kick zachter kunnen zetten, minder galm op instrument x etc.
In de 707 workflow is dat niet te doen voor mij, omdat ik onvoldoende ervaring / talent heb met 'in 1x goed' qua mix.
En dan blijf je dus jam opnemen, aanpassen, opnieuw jam opnemen, aanpassen etc.
En daarvoor heb ik de dawless setup niet. Die was voor lekker jammen etc.

Ik kan natuurlijk multitracken naar de DAW, maar dan nog mis ik de controle die ik soms nodig heb (bijv. omdat de drums op 1 spoor binnen komen en niet meer aangepast kunnen worden qua level, reverb sends etc. etc.)

Wat je nog kan proberen, trouwens, met je uitdaging in gedachten.. om es te kijken hoe ver je komt met een delay-effect. Delay-tijd van (bijv) een maat, feedback op (bijna-)oneindig, en je hebt een looper.
De workaround die ik nu heb werkt eigenlijk best goed.
Looper gebruiken voor opnemen en dan bouncen naar WAV en die in een drumtrack laden onder een pad.

Back