Rvooh
Gepokt en gemazeld
de 404 is vooral gemaakt vanuit het oogpunt van standalone gebruik..Waar loop je op vast met de 404 en je huidige workflow?
veel start/stop nodig om modus te veranderen, lastig als sync-slave, etc..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de 404 is vooral gemaakt vanuit het oogpunt van standalone gebruik..Waar loop je op vast met de 404 en je huidige workflow?
Ik zie veel youtubers hem gebruiken aan het eind van hun chain (FX unit zeg maar) om DJ achtige effecten te kunnen toepassen.de 404 is vooral gemaakt vanuit het oogpunt van standalone gebruik..
veel start/stop nodig om modus te veranderen, lastig als sync-slave, etc..
Ha ha grappig ! Bij mij precies andersom.Alles zonder geheugen/user patches...
- Roland SP-404 MKII
Ja leuk, enorm intuïtief etc, maar niet als je aan 30 projecten tegelijk werktHa ha grappig ! Bij mij precies andersom.
Alles total recall aan hardware is m'n doel! (gaat niet lukken hoor btw...)Nee dan is het niet te doen idd. Gelukkig zit ik niet in zo’n situatie. Ik maak tracks per stuk. (Eigenlijk nooit meerdere tegelijk).Ja leuk, enorm intuïtief etc, maar niet als je aan 30 projecten tegelijk werktAlles total recall aan hardware is m'n doel! (gaat niet lukken hoor btw...)
En een LXR-02En dan toch weer Roland T-8 kopen hè...Maar ja, da's leuk prul/pielbakje voor de prijs van een plugin dus die telt niet, toch? Toch??
De midi out moet toch goed werken lijkt me.- Roland
SP-404 MKII
Staat hier te staan en het potentieel is groot, maar krijg het niet goed geïntegreerd in mijn workflow.
Jammer, want heb ook geen alternatief.. To be continued![]()
En hoe bevalt die?En een LXR-02![]()
Ja, ik vind hem tof. De firmware voelt wel een beetje beta (ondanks dat het een 1.6 versie is), maar de synth engine is diep en nodigt uit tot experimenteren en hele andere sounds dan je uit de gebruikelijke TR clones/geïnspireerden of sample-based bakken haalt. En je kunt geluiden ook echt helemaal kapot draaien, een veiligheidsnet of zijwieltjes zitten er niet op. De interface is ook goed uitgedacht, het nodigt echt uit om de geluiden te editen.En hoe bevalt die?
Lastige van de SP-404 MKii is ook dat per sample bank automatisch een midi kanaal is toegewezen. Dat kost al 10 midikanalen die je niet kunt uitzetten. Anders risico voor ongewenst samples triggeren.De midi out moet toch goed werken lijkt me.
`geen idee want ik heb alleen zijn eerdere-type-voorgangers.
Midi out de enige reden waarom ik die SP-404 MKII zou kopen.
Van al die draai en drukknopjes ook nog eens met dubbele functies die er op zitten zou ik tureluurs worden.
Klinkt goed en ook zoals ik hoopte dat de LXR zou zijn. Stond al op mijn verlanglijstje maar misschien moet ik 'm ff wat hoge prio geven.Ja, ik vind hem tof. De firmware voelt wel een beetje beta (ondanks dat het een 1.6 versie is), maar de synth engine is diep en nodigt uit tot experimenteren en hele andere sounds dan je uit de gebruikelijke TR clones/geïnspireerden of sample-based bakken haalt. En je kunt geluiden ook echt helemaal kapot draaien, een veiligheidsnet of zijwieltjes zitten er niet op. De interface is ook goed uitgedacht, het nodigt echt uit om de geluiden te editen.
Interessante info. Alleen van al die midi kanalen tegelijkertijd snap ik niet. Met dat ingebouwde grote geheugen is die SP-404 MK II nog een stuk complexer lijkt me.Lastige van de SP-404 MKii is ook dat per sample bank automatisch een midi kanaal is toegewezen. Dat kost al 10 midikanalen die je niet kunt uitzetten. Anders risico voor ongewenst samples triggeren.
De input van de SP-404 is ook te laag en er is geen functie om de gain aan te passen (alleen voor mic/gitaar niet voor de ingang achterin. Hierdoor is dit ding lastiger om in de mix te gebruiken vind ik.
Het ding lijkt niet gemaakt om te combineren in een volledige setup. Verder wel tof apparaat om te experimenteren met geluid. Ik gebruik hem nu in combinatie met alleen een polyend tracker en dan vullen ze elkaar wel goed aan.
Goede tip van een voorversterker. Daar zou ik nog naar kunnen kijken.Interessante info. Alleen van al die midi kanalen tegelijkertijd snap ik niet. Met dat ingebouwde grote geheugen is die SP-404 MK II nog een stuk complexer lijkt me.
Bij mij is het (A tm J)Goede tip van een voorversterker. Daar zou ik nog naar kunnen kijken.
Wat betreft midi kanalen:
De SP-404 heeft 10 sample banken
en deze hebben standaard midi kanaal 1 tm 10 toegewezen.(A tm J)
Omdat ik de SP-404 nu aan een midi hub heb hangen (rk-006) kan ik bijvoorbeeld sample bank 1 niet gebruiken als ik daar via sequencer ook een andere synth op midi kanaal 1 aanstuur. Dit is niet uit te zetten op de sp-404 zelf. Als ik de sp-404 wil syncen dan moet ik bepaalde midi informatie filteren op de poort waar de Sp-404 aan hangt.