Iets wat je moest hebben, goed was, maar toch niet werkt.

Bij mij is het (A tm J)
ABCDE 5 X 12 tonen of samples of toetsen op midi kanaal 1 aangestuurd hetzelfde op de knoppen van het toestel die knippert NIET
FGHIJ 5 X 12 tonen of samples of toetsen op midi kanaal 2 aangestuurd hetzelfde op de knoppen van het toestel die knipper WEL
De midi implementatie van de SP-404 MKii werkt helaas anders dan bij de og sp-404. Ik lees dat voor de eerste versie inderdaad maar 2 midi kanalen worden gebruikt. Gelukkig is met updates nog veel mogelijk.

Dus ja, ik keek sinds 'm op de markt kwam halsreikend uit naar de Waldorf Iridium desktop.
Vooral de prijs deed me erg lang twijfelen. Uren online video's bekeken en dan uiteindelijk na 3 jaar beslist om ervoor te gaan.
(ik koop synths met de bedoeling van ze te houden - verkopen is minst gunstige optie)

Maar de ontnuchtering was des te groter. Bak vol mogelijkheden, maar de klank is eerder plat in vergelijking met Omnisphere.
Dus dit ding heeft het geen 3 uur volgehouden en gelukkig kunnen retourneren zonder verlies.

Oh jezus dat is een flinke lijst hahaha.

Wat ik heel jammer vond:
Clavia nord modulars. Geniale synths maar in de praktijk "hikten" ze als je een patch change doet en dat was een showstopper, letterlijk en figuurlijk, voor live werk.
Als ik op 1 part een patch change deed, hikten de andere parts ook.

-C-

De midi implementatie van de SP-404 MKii werkt helaas anders dan bij de og sp-404. Ik lees dat voor de eerste versie inderdaad maar 2 midi kanalen worden gebruikt. Gelukkig is met updates nog veel mogelijk.
Het zijn altijd twee op een volgende midikanalen maar wel 1 t/m 16 die zijn aanstuur baar van buiten uit met een midi keyboard of DAW bijvoorbeeld de knoppen op het toestel reageren altijd direct op het indrukken. Klein beetje spastisch gedoe. Maar tot nu toe kwam ik nog geen volmaakt instrument tegen.

Hmm de Microcosm die gaat de deur weer uit.
Snap niet waarom mensen zo wild van dat ding worden.
Hij maakt altijd een vieze plakkerige fx brei en als je de bypass indrukt dan is er ineens weer lucht.
Het effect op zich is wel leuk maar dat kan ik beter met 2 plugins, Output "portal" en Ilformed "Glitch".

Ik heb het echt hard geprobeerd maar goed.

Hmm de Microcosm die gaat de deur weer uit.
Snap niet waarom mensen zo wild van dat ding worden.
Hij maakt altijd een vieze plakkerige fx brei en als je de bypass indrukt dan is er ineens weer lucht.
Het effect op zich is wel leuk maar dat kan ik beter met 2 plugins, Output "portal" en Ilformed "Glitch".

Ik heb het echt hard geprobeerd maar goed.
Thnx, scheelt mij weer een aankoop!

Dus ja, ik keek sinds 'm op de markt kwam halsreikend uit naar de Waldorf Iridium desktop.
Vooral de prijs deed me erg lang twijfelen. Uren online video's bekeken en dan uiteindelijk na 3 jaar beslist om ervoor te gaan.
(ik koop synths met de bedoeling van ze te houden - verkopen is minst gunstige optie)

Maar de ontnuchtering was des te groter. Bak vol mogelijkheden, maar de klank is eerder plat in vergelijking met Omnisphere.
Dus dit ding heeft het geen 3 uur volgehouden en gelukkig kunnen retourneren zonder verlies.
Hmm, ik zit ook al 2 jaar te dubben hierover, en sta op het punt de keys versie aan te schafffen. De demo’s van, Starsky, Venus Theory, Loopop, Matt Johnsen en nog veel anderen zijn toch best lovend over dit apparaat (en de sound die ik daar hoor vind ik ook niet slecht). 3 uur gebruik vind ik wel heel kort. Volgens mij heb je ook een Summit (die heb ik ook), hoe verhoudt deze zich tot die? Of misschien tot een Deepmind? Ik heb nl een keer een Deepmind in de winkel geprobeerd, nadat ik een jaar met de Peak had doorgebracht, en ik schrok toen van 2 dingen: het verschikkelijke keybed, maar nog meer de vlakke platte sound van de Deepmind. Moet ik wel toegeven dat ik er maar een minuut of 20 op heb gespeeld, maar dat was so obvious voor mij in vergelijking met de Peak.

Ik heb ook de Quantum overwogen.
Idd een synth die heel veel kan maar de klank is wat plat voor mij.
Zo heb ik ooit ook een Waldorf Blofeld keys weggegeven want de klonk als een plugin.
Denk dat je veel beter uit bent met de M en die heb je al. ik niet hahaha

Of misschien tot een Deepmind? Ik heb nl een keer een Deepmind in de winkel geprobeerd, nadat ik een jaar met de Peak had doorgebracht, en ik schrok toen van 2 dingen: het verschikkelijke keybed, maar nog meer de vlakke platte sound van de Deepmind. Moet ik wel toegeven dat ik er maar een minuut of 20 op heb gespeeld, maar dat was so obvious voor mij in vergelijking met de Peak.

Ik heb ook de Quantum overwogen.
Idd een synth die heel veel kan maar de klank is wat plat voor mij.
Zo heb ik ooit ook een Waldorf Blofeld keys weggegeven want de klonk als een plugin.
Denk dat je veel beter uit bent met de M en die heb je al. ik niet hahaha
Alright, misschien toch maar doorsparen voor een 3rd Wave dan of wachten da next big thing

Over de sound van de M ben ik meer dan tevreden, op het moment by far mijn meest gebruikte hardware. Maar als de sound vd Irridium meer in de buurt van plugins komt, dan ben ik waarschijnlijk beter af met Pigments (die ik zo nu en dan ook wel inzet)

Ja nog leuker is multi samples maken van de M en die dan in Pigments laden :)
Maar ja das wel een werkje.

Die 3rd wave is geweldig kwa sound.

Ik wil eigenlijk geen synth meer kopen.
De Osmose is nog een twijfel geval.

Tja, ook nu dan weer, als ik hier naar luister hoor ik een fletse oppervlakkige sound, ik mis hier echt diepgang. Een beetje als de Output plugins of sommige nieuwe cinematic plugins van Native Instruments (Arkhis. Pharlight etc), ik weet niet goed hoe het te omschrijven, maar het klinkt flets en blikkerig.

@Fifth Bot die sound komt van de FX.
Die zijn voor mij wat fletch... de synth zelf is wel erg goed.
Maar goed als je een Prophet 10 hebt dan is dat natuurlijk wel wat andere koek. Maar het neemt niet weg dat de deepmind een heel goede synth is voor weinig geld.

@Fifth Bot die sound komt van de FX.
Die zijn voor mij wat fletch... de synth zelf is wel erg goed.
Maar goed als je een Prophet 10 hebt dan is dat natuurlijk wel wat andere koek. Maar het neemt niet weg dat de deepmind een heel goede synth is voor weinig geld.
Ah good to know dat de onderliggende engine wel ok is, wie weet ooit, maar er is zoveel ander mooi spul, dus.....

Ik vind de engine van de Deepmind helemaal niet zo goed. Zonder effecten klinkt de Deepmind nog meer slap en futloos. De effecten zijn het enige dat dat ding nog een beetje overeind houdt. Daarnaast is het keybed slecht, hadden in elk geval de vroege modellen last van ruis op de outputs en is het scherm lelijk en naar verluid snel kapot/dof. Het is relatief veel (instap)synth voor weinig, maar hij kan echt niet op tegen de grote(re) jongens. You get what you pay for.

Ik vind de engine van de DeepMind helemaal niet goed. Ding klinkt slap en futloos. De effecten zijn het enige dat dat ding nog een beetje overeind houdt.
haha, ok, dan :okdan:!. Duidelijk, maar was um sowieso al eigenlijk niet van plan, ik ben iemand die toch ook wel van mooie spulletjes houd, dus de hardware moet me ook aanspreken, en dan is dit sowieso al geen kandidaat :D:D

"een paar kleine, goedkope spulletjes voor de studio". Kabels, adapters, patchbaytje, dat soort dingen. Ik moest het hebben, het is goed, maar dat "goedkoop" werkt niet. Tegen dat je klaar bent met het plaatsen van die paar goedkope, kleine prulletjes staat er toch weer een bedrag gelijk aan een mooie synth...

Back