Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook mijn 1e gedachte voor een hit met 909Als echte wereldhits denk ik aan
Inner City - Good Life
Dus Technotronics "Punk up the jam" is gemaakt met 909 samples? Da's geinig: de 909 werkt zelf deels met samples. Verder, en ik weet dit niet zeker, zou het kunnen dat samplers eind jaren '80 duurder waren dan een 2e hands 909.909 samples .... ik keur hem helaas af.
Het verhaal van de klassieke elektronische danshit 'Pump Up the Jam' uit 1989 kan, afhankelijk van hoe je het bekijkt, feestelijk of smerig zijn. Aan de ene kant is er de muziek zelf. De direct energieke beat maakt gebruik van tijdloze elementen van de Roland TR-909. Maar er is ook het vreemde - soms verwarrende - achtergrondverhaal achter de ster op het podium van de muziekvideo en de krachtige zanger van het nummerDus Technotronics "Punk up the jam" is gemaakt met 909 samples? Da's geinig: de 909 werkt zelf deels met samples. Verder, en ik weet dit niet zeker, zou het kunnen dat samplers eind jaren '80 duurder waren dan een 2e hands 909.
[off topic] Yep. Ik weet dat het nummer geplaybackt werd door een Afrikaans fotomodel. In de "tweede hit" van Technotronic, "Get Up", zie je de echte vocaliste wel. Met die laatste is overigens niets mis, ik begrijp niet waarom ze dat fotomodel hebben gebruikt.Het verhaal van de klassieke elektronische danshit 'Pump Up the Jam' uit 1989 kan, afhankelijk van hoe je het bekijkt, feestelijk of smerig zijn. Aan de ene kant is er de muziek zelf. De direct energieke beat maakt gebruik van tijdloze elementen van de Roland TR-909. Maar er is ook het vreemde - soms verwarrende - achtergrondverhaal achter de ster op het podium van de muziekvideo en de krachtige zanger van het nummer
bron: Sound Behind the Song: "Pump Up the Jam" by Technotronic
Ja ik weet het 6 bit etc, 3 chips, crash, ride en beide hihats. ik heb die rom extracts ook. 909 gebruikt wel analoge env's en filters (op de master out). Maar het vetste zijn de analoge sounds uiteraard imho. Nog steeds snap ik niet precies waarom de 707 frisser klinkt, maar dat kan ook aan mijn 909 gelegen hebben.Dus Technotronics "Punk up the jam" is gemaakt met 909 samples? Da's geinig: de 909 werkt zelf deels met samples. Verder, en ik weet dit niet zeker, zou het kunnen dat samplers eind jaren '80 duurder waren dan een 2e hands 909.
Nog geen Kurt Mantronik/Mantronix in dit draadje?
En als grammar nazi:
Kurtis Mantronik
Sorry, ik heb zware pijnstillers op. Gaat nu weer beter, maar... bijwerkingen.
Mijn Hemel. Ook gij, Radiohead?Een van de grootste hits is Janet Jackson - together again.
Hele vette live gebruik van de 909 is deze
<<knip>>