Wat is voor jou de aller beste/grootste/bekendste hit met de TR-909.

Als echte wereldhits denk ik aan
Inner City - Good Life
Ook mijn 1e gedachte voor een hit met 909

Mijn eigen asociatie met een 909,ongeprocessed, puur zo opgenomen, lekker underground sfeertje.
Adamski - Live and Direct album

Laatst gewijzigd:

Dit zijn gewoon 1 op 1 de de drums van Soup: new york - london welke 36 releases later uitkwam op hetzelfde label.
Sterker nog, aan de pitch verandering durf ik te zweren dat Soup dat rechtstreeks gesampled heeft van die eerdere release.

909 samples .... ik keur hem helaas af.
Dus Technotronics "Punk up the jam" is gemaakt met 909 samples? Da's geinig: de 909 werkt zelf deels met samples. Verder, en ik weet dit niet zeker, zou het kunnen dat samplers eind jaren '80 duurder waren dan een 2e hands 909.

Dus Technotronics "Punk up the jam" is gemaakt met 909 samples? Da's geinig: de 909 werkt zelf deels met samples. Verder, en ik weet dit niet zeker, zou het kunnen dat samplers eind jaren '80 duurder waren dan een 2e hands 909.
Het verhaal van de klassieke elektronische danshit 'Pump Up the Jam' uit 1989 kan, afhankelijk van hoe je het bekijkt, feestelijk of smerig zijn. Aan de ene kant is er de muziek zelf. De direct energieke beat maakt gebruik van tijdloze elementen van de Roland TR-909. Maar er is ook het vreemde - soms verwarrende - achtergrondverhaal achter de ster op het podium van de muziekvideo en de krachtige zanger van het nummer

bron: Sound Behind the Song: "Pump Up the Jam" by Technotronic

Het verhaal van de klassieke elektronische danshit 'Pump Up the Jam' uit 1989 kan, afhankelijk van hoe je het bekijkt, feestelijk of smerig zijn. Aan de ene kant is er de muziek zelf. De direct energieke beat maakt gebruik van tijdloze elementen van de Roland TR-909. Maar er is ook het vreemde - soms verwarrende - achtergrondverhaal achter de ster op het podium van de muziekvideo en de krachtige zanger van het nummer

bron: Sound Behind the Song: "Pump Up the Jam" by Technotronic
[off topic] Yep. Ik weet dat het nummer geplaybackt werd door een Afrikaans fotomodel. In de "tweede hit" van Technotronic, "Get Up", zie je de echte vocaliste wel. Met die laatste is overigens niets mis, ik begrijp niet waarom ze dat fotomodel hebben gebruikt.

Ja ik weet het 6 bit etc, 3 chips, crash, ride en beide hihats. ik heb die rom extracts ook. 909 gebruikt wel analoge env's en filters (op de master out). Maar het vetste zijn de analoge sounds uiteraard imho. Nog steeds snap ik niet precies waarom de 707 frisser klinkt, maar dat kan ook aan mijn 909 gelegen hebben.

Nog geen Kurtis Mantronik/Mantronix in dit draadje?

Mantronik909.jpg

Laatst gewijzigd:
Back