Keymusic weer failliet

Harry S.

Dolende Dodo
Ook het doorgestarte Keymusic is weer failliet. Is ook Jan 't Hoen niet gelukt, blijkbaar.

"Het is heel zonde", zegt eigenaar Jan 't Hoen tegen RetailTrends. "We hebben er met heel veel mensen enthousiast aan gewerkt, maar het is niet gelukt."

Tsja, bij voorganger Feedback in Utrecht kwam ik vroeger met regelmaat toch wel binnen, Key Music ben ik paar keer binnen geweest de laatste jaren voor iets dringends maar nooit iets op voorraad dus weer met lege handen naar huis. Benieuwd welke zaak er straks inkomt.

Key Music in Brugge is al een tijdje Bax shop nu, heeft er mogelijks mee te maken?

Key Music in Brugge is al een tijdje Bax shop nu, heeft er mogelijks mee te maken?

Je zou mij niet horen klagen.:okdan:

Heel hard gewerkt he? Hmm dan toch niet dat ik t kon opmerken, ben nog in de kempen geweest, en ook online of qua mailing leek t eerder same old of veel doder zelfs.
Een muziekwinkel vlakbij die boeit, wie kan er tegen zijn... Hopelijk een verse kans

Waar blijft music store day met artiesten, scholing, 2ehands beurs, mocktail bar om mensen te ontmoeten en tutorials ivm gear. Een mens kan maar dromen. Uiteraard met franchise en platenverkoop. Open mic optie. Jam optie. Enz
Lekker lokaal kan zelfs, kleinschalig, zodat je mensen uit je streek ontmoet...

Laatst gewijzigd:
Weinig op voorraad, een webwinkel uit het jaar 0, lange levertijden op online bestellingen, hoge prijzen, draak van een voorraadsysteem (verkeerde producten krijgen toegezonden, goede producten 'niet kunnen vinden'), ongeïnteresseerd en veelal onkundig personeel in de winkel, ze hebben het nog langer volgehouden dan verwacht. Ergens vind ik het jammer omdat meer keuze en concurrentie goed is, maar Key Music deugde als organisatie van geen kant. Corona zal niet geholpen hebben, maar de rot zat al veel dieper en was fundamenteel, en deze uitkomst was dan ook geheel voorspelbaar. Hopelijk komt er een partij die de bezem er doorhaalt voor een échte reboot, maar dan zullen ze echt vanaf de bodem opnieuw op moeten bouwen in plaats van dit wrak proberen te lijmen en op de oude voet door te gaan.

Integendeel, Corona was een godsgeschenk voor hobby-uitgaven. Hebben ze helemaal niet benut.
Nou ja, beetje dubbel. Enerzijds inderdaad veel thuiszitters die besloten een instrument te gaan bespelen, maar anderzijds viel wel alle pro-audio en toebehoren van festivals, evenementen en concertpodia etc. weg omdat alles afgelast en/of gesloten was. En een hoop stenen winkels met doorlopende kosten (huur, belastingen, verzekeringspremies, nutsvoorzieningen etc.) drukken ook wel op je resultaten. Maar goed, dezelfde meneer is een jaar eerder geciteerd in artikelen waar hij ondanks corona nog winst maakte en meer winkels ging openen etc. Beetje zichzelf vertild denk ik.

Ik ben een aantal jaar in 2017 voor het laatst bij Keymusic Den Haag geweest, toen werkte Marco Riedijk er nog, die is ook overgestapt naar Bax Rotterdam. Keymusic Den Haag was wel een mooie winkel, jammer dat ze weer failliet zijn.

maar de mooiste winkel vond ik vroeger altijd MuziekMetropool Populiers in Culemborg vooral met de feestjes was het leuk.

Nu ook gemeld in de landelijke media. Staat in dat 'veel leveranciers na de moeilijkheden eind 2021 geen orders op krediet meer accepteerden van Keymusic'. Dat zegt wel wat over de financiele status van Keymusic. Gok dat de Baxen en Thomanns van deze wereld niet met boter bij de vis hoefden te kopen bij Ulli en consorten.

Komt er nu uitverkoop korting in de winkels die nog open zijn?

Komt er nu uitverkoop korting in de winkels die nog open zijn?
De winkel in Utrecht zag er vrij leeg uit, briefje met "tijdelijk gesloten vanwge interne reorganisatie" op de deur. lol.

Sinds het vorige faillissement zijn de winkels er 0 beter op geworden. Niets op voorraad (in Eindhoven tenminste) en hogere prijzen dan de concurrenten. Dan snap ik dat het niet meer winstgevend is.

Ik ging er de laatste jaren alleen naartoe als ik snel wat kabels nodig had. Jammer dat dat niet meer kan, maar voor de rest zal ik er niets aan missen.

Wel jammer dat het zo gelopen is en vooral erg voor het personeel.

Wel raar dat er niets op de website staat?

Je kunt zeggen dat de website deel uitmaakt van de boedel, in dat geval kan en/of mag men er zelf niks meer mee doen. Pas weer als de curator zich ermee heeft bemoeid, vermoedelijk.

Je kunt zeggen dat de website deel uitmaakt van de boedel, in dat geval kan en/of mag men er zelf niks meer mee doen. Pas weer als de curator zich ermee heeft bemoeid, vermoedelijk.
Is nu allemaal 'eigendom' van de curator. Zoals bij elk faillissement zal die eerst proberen de boel (deels) door te starten door nieuwe eigenaren te zoeken. Omdat het al een keer is doorgestart, lijkt de kans wel klein, maar je weet nooit. Om zo'n doorstart niet nog moeilijker te maken en misschien nog een beetje geld voor schuldeisers op te halen zullen (web)winkels zo lang mogelijk openblijven. Personeel is weliswaar ontslagen, maar wordt nog 6 tot max 13 weken doorbetaald.
Is natuurlijk de vraag wie er nog iets durft te kopen...

Garantie komt doorgaans van de Fabrikant toch? een andere official dealer zou je altijd moeten helpen toch? zou wel in eigen land kopen voor de kleine lettertjes ?

Voor zover ik weet heb je binnen de EU sowieso gewoon recht op de fabrieksgarantie bij aankoop van een nieuw product. Als er geïnteresseerde partijen zijn zullen ze vast eerst kijken of er een kans is op een doorstart. Op het moment dat dat hopeloos is, zal de boel wel de verkoop ingaan om de schuldeisers af te betalen. Of dat dan nog via de (web)winkel(s) gaat, of dat bijvoorbeeld Bax gewoon de voorraad overneemt of dat het geveild wordt via een externe club als BVA zou ik niet weten eigenlijk. Ik heb wel een paar keer spullen gekocht uit een faillissement via BVA Auctions, maar dat moest je dan wel op de locatie van het failliete bedrijf ophalen.

Back