Nieuwe printer nodig

Er zijn ook kleuren lasers. Maar toner is soms al duurder dan een inktjet. Zelf heb ik een epson ecotank. Inkt komt uit goedkopere navul flesjes en geen eigen cardridge ontwerp. Je gooit dus niet iedere keer de printkop weg. Printer zelf is wel wat duurder in de aanschaf.

Of vraag jezelf af of kleur echt nodig is. Zelf ben ik vorig jaar overgestapt van een HP Deskjet naar een 2e hands LaserJet (4250n). Gekocht voor de prijs van iets meer dan een inktcartridge met nog een bijna volle toner. Als ik kleur wil printen doe ik dat wel op m'n werk.

ja er is vanalles maar voor een gewone gebruiker is kleurenlaser boven budget. Ik werkte ooit ergens waar ze 'een soort van kleurpotloden' printer hadden, die leek plastic te printen in kleur, alsof t wat getekend/ geschilderd, in laagjes. Herinner me enkel dat t duur was, en 'speciaal' qua resultaat :)

Kleur is niet echt nodig, maar wel fijn. Zo u en dan print ik foto's af of interessante artikelen of discussies van internet. Vooral de dingeltjes die ik wil bewaren. Op internet kun je er niet van op aan dat het daar blijft staan of later nog te vinden is. Je kunt natuurlijk ook alles opslaan maar dat wordt dan al snel zo veel dat het hopeloos wordt om daar nog iets in terug te vinden. Printen dwingt mij om selectief te zijn, te meer omdat er het nodige werk in gaat zitten als je het netjes wilt doen.

een kleuren laserprinter, ik heb er 1 gekocht, na de vele ellende met inktjetprinters, zijn niet voor de gewone gebruiker boven budget. de resultaten, in kleur zijn best goed of zeer goed.
200 euri was ie, aan nieuwe toners, kost ie net zoveel bijna, maar ik gebruik m al 2 1/2, en de zwarte toner is nu pas bijna op. die al gekocht. de kleurentoners zijn nog vol zat.

die toner cartridges zijn voor de helft gevuld, wanneer je m nieuw koopt, zoals bij inktjet printers.

dus een nieuwe toner, jaren plezier.... ik print niet uitzinnig veel, en kleur; zelfs fotoos zijn goed, inktjet printers zullen het wellicht beter doen, op 'papier', maar ik vind de voordelen en het resultaat perfekt.
in periodes print ik wél veel. overigens..

nooit geklooi met inkt, ze lopen 'vanzelf' leeg, 'reinigen', ze gaan na 1 1/2 jaar kapot, of of of.

en de het aantal pagina's dat je uit een toner krijgt klopt, integenstelling tot een inktjet printer. ik heb best fijne inktjet printers gehad, nooit instapmodellen, maar de laatste 2, gaven het op na 2 jaar... buiten garantie.

incluis scanner en wifi.... dus erg handig.

dus te doen. een kleuren laserprinter, met scanner. betaalbaar bedoel ik.

Zo u en dan print ik foto's af of interessante artikelen of discussies van internet. Vooral de dingeltjes die ik wil bewaren. Op internet kun je er niet van op aan dat het daar blijft staan of later nog te vinden is. Je kunt natuurlijk ook alles opslaan maar dat wordt dan al snel zo veel dat het hopeloos wordt om daar nog iets in terug te vinden.

Ik sla wel alles op wat eventueel later interessant kan zijn. Met het terugvinden weinig problemen, alles wat je nodig hebt is een goed zoekprogramma waarmee je snel de inhoud van de bestanden kan doorzoeken op sleutelwoorden. Ik gebruik deze, ik neem aan dat er ook wel zulke tools zijn voor Linux.

Moet er niet aan denken om alles uit te printen wat ik wil bewaren.

Ik heb een el cheapo HP, nadat ik zo'n Pixma uit frustratie van de trap geflikkerd had (kunnen ze niet tegen). De HP werkt over het algemeen prima (via wireless thuisnetwerk) maar onderhouds- en storingsmanagement van printers is nog steeds zo debiel als dertig jaar geleden.
Lol, Mijn vorige printer was een Dell printer, die heb ik kapot geslagen om wat voor reden dan ook, kon die ook niet tegen (waarschijnlijk heeft ie me boos gemaakt.)

Nu heb ik zeker al 6 jaar of langer een HP printer die het maar blijft doen, oke soms doet ie het niet, maar meestal wel. Ik vraag me af of dat aan Windows ligt of aan de printer zelf, ik probeer in ieder geval zo min mogelijk te printen, de frustratie die het soms oplevert is me het a4'tje vaak niet waard.

Maar ja, printen doe ik meestal niet voor de lol, d'r moet echt iets zijn waar ik niet onderuit kan komen voor ik besluit dat ding aan te slingeren, helaas is dat nog te vaak..

Laatst gewijzigd:
wil niemand bang maken maar las n artikel dat t stof dat een laserprinter maakt tijdens de werking heel ongezond is. Dus mss even zelf opzoeken en informeren... en al dan niet klasseren als BS
Dat is zeker een reden om voorzichtig te zijn. Kleine koolstof-ozon deeltjes blijven door de lucht zweven en veroorzaken lonkkanker.
Die van mij heb ik `buiten de deur gezet` om die vervolgens met een lange draad van de kamer naar de tuin aan te sturen.
Waternevel slaat de in de lucht zwevende deeltjes neer tot op de grond.

Zelf heb ik een epson ecotank. Inkt komt uit goedkopere navul flesjes en geen eigen cardridge ontwerp. Je gooit dus niet iedere keer de printkop weg. Printer zelf is wel wat duurder in de aanschaf.
Voor het thuiskantoor heb ik ook een Epson Ecotank (ET-2820) aangeschaft. Zeer tevreden over, systeem met die flesjes is erg handig. Je ziet tenminste of de inkt daadwerkelijk op is ipv dat de fabrikant via software bepaalt dat hij op is (zonder dat je dat verder kunt controleren). De navulling is ook een stukje goedkoper en gescheiden kleuren maakt het ook nog wat handiger.

Ik heb de knoop doorgehakt, morgen zien (als die op tijd bezorgd wordt) of dat een goede keuze was. Dank voor alle tips verder.

Heb de printer in huis: een Canon TS5350a

De printer lijkt op zich in orde, maar ik zie nergens hoe ik 'm vanuit Linux moet installeren. Dat wordt nog even puzzelen...

Ja - die heb ik net geïnstalleerd. ;)

Moet nog verder testen - maar in ieder geval reageert de printer nu op opdrachten vanaf mijn computer...

Back