een kleuren laserprinter, ik heb er 1 gekocht, na de vele ellende met inktjetprinters, zijn niet voor de gewone gebruiker boven budget. de resultaten, in kleur zijn best goed of zeer goed.
200 euri was ie, aan nieuwe toners, kost ie net zoveel bijna, maar ik gebruik m al 2 1/2, en de zwarte toner is nu pas bijna op. die al gekocht. de kleurentoners zijn nog vol zat.
die toner cartridges zijn voor de helft gevuld, wanneer je m nieuw koopt, zoals bij inktjet printers.
dus een nieuwe toner, jaren plezier.... ik print niet uitzinnig veel, en kleur; zelfs fotoos zijn goed, inktjet printers zullen het wellicht beter doen, op 'papier', maar ik vind de voordelen en het resultaat perfekt.
in periodes print ik wél veel. overigens..
nooit geklooi met inkt, ze lopen 'vanzelf' leeg, 'reinigen', ze gaan na 1 1/2 jaar kapot, of of of.
en de het aantal pagina's dat je uit een toner krijgt klopt, integenstelling tot een inktjet printer. ik heb best fijne inktjet printers gehad, nooit instapmodellen, maar de laatste 2, gaven het op na 2 jaar... buiten garantie.
incluis scanner en wifi.... dus erg handig.
dus te doen. een kleuren laserprinter, met scanner. betaalbaar bedoel ik.