Trappist in de koelkast?

La Chouffe heeft ook een IPA: de Chouffe Houblon. Net even - tegen beter weten in - geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan een paar slokken. Toen schreeuwde het vanuit mijn hele wezen: WEG MET DE IPA! WEG MET DE IPA! Dus die verdween in de gootsteen.

Daarna de La Chouffe Blonde, en die smaakt me heel goed. :)

Ik heb al eens een Gouden Carolus geprobeerd, maar ik weet niet meer welke. Smaakte wel goed.

Ja, de explosie van 'craft beer' en 'micro brouwerijen' is zeker geen onverdeeld succes. Ik vind een hoop van die bieren echt niet te doen.

Precies, ik ben daarom behoorlijk merken trouw, ik kan wel van alles uit gaan proberen, maar het valt bijna altijd tegen in vergelijking met mijn favoriete biermerken / soorten.

Ik vind geen enkel hopping biertje uit België goed, dat kunnen ze gewoon niet.

Wie een goede troebele New England IPA niet kan waarderen heeft zijn smaakpapillen achterste voren zitten.

Precies, ik ben daarom behoorlijk merken trouw, ik kan wel van alles uit gaan proberen, maar het valt bijna altijd tegen in vergelijking met mijn favoriete biermerken / soorten.
Ja, als ik iets nieuws (voor mij) uitprobeer is het meestal ook wel een gekende klassieker. Bij de fancy moderne biertjes is de gok te groot. Wat dat betreft zijn proeverijen leuk, helaas zijn die voor bier wat minder gangbaar dan voor wijn.

Ik sluit mij daarbij aan. Ik heb de afgelopen tijd in sneltreinvaart heel veel uitgeprobeerd, en heb de indruk dat er wat speciale bieren die ik echt lekker vind betreft niet zo heel veel meer te ontdekken valt.

Wel zag ik vandaag bij een winkel annex eethuisje voor lokale producten twee speciale biertjes van De Leckere te weten Rode Toren en Razende Swaen. Kijk als ik daar dan toch ben is het nog wel weer grappig om zoiets te kopen om later uit te proberen, maar voor de rest ben ik met de bierproeverij wel zo ongeveer klaar.

Ik ga eens in de zoveel tijd naar een bier speciaalzaak en dan kom ik terug met een aantal standaard biertjes (voor mij) plus wat ik geadviseerd ben door de eigenaar. Vrijwel alles vind ik dan lekker, maar maar heel soms koop ik zo’n biertje vaker.

Ik experimenteer met name met NEIPA’s en Imperial Stout achtige dingen. Belgisch bier heeft vaker voor mij die “repeat” factor, zoals die eerder genoemde Oude Geuze Boon.

Het proberen proberen proberen is er wel af voor mij. Plus geen zin in die bierpens. Ik probeer wel nog steeds veel qua wijn. Maar dat is een nieuwe topic!

Laatst gewijzigd:
Ik probeer wel nog steeds veel qua wijn. Maar dat is een nieuwe topic!

Van de wijn ben ik juist afgestapt, vandaar dat er ruimte kwam voor de speciale bieren. Maar begin er gerust een nieuw topic over, altijd leuk om er wat meer over te leren (al drink ik het zelf niet meer). ;)

Mijn nieuwe culinaire topic wordt overigens over speciale kazen.

Ik vind speciaal biertjes zo vaak niet lekker dat ik gestopt ben met proberen.
Duvel lust ik, Duchesse de Bourgogne ook. en daar kan ik de rest van m'n leven wel op.

ik ben (tegenwoordig) toch veel meer van een goed wijntje.
Heb daar ook wat cursussen over gedaan (WSET1, 2 en WSET basis Gastronomie, aanrader voor liefhebbers! heel leuk was dat).

en als ik pretentieloos lam wil worden? dan trek ik een paar halve liter blikken Heineken open.
(ik weet zeker dat ik met die laatste zin het respect van 90% van de mensen hier kwijt ben :dubbel:)

Duvel lust ik, Duchesse de Bourgogne ook. en daar kan ik de rest van m'n leven wel op.

Heb daar ook wat cursussen over gedaan (WSET1, 2 en WSET basis Gastronomie, aanrader voor liefhebbers! heel leuk was dat).

Mooi zo - dan hebben we alvast een deskundige voor het beantwoorden van moeilijke vragen in het komende wijntopic. ;)

en als ik pretentieloos lam wil worden? dan trek ik een paar halve liter blikken Heineken open.
(ik weet zeker dat ik met die laatste zin het respect van 90% van de mensen hier kwijt ben :dubbel:)

Maakt niet uit, want we zijn met dit topic toch al zo goed als klaar.

De eretribune is met een tweede vakje uitgebreid, en daarmee is het klaar. Hoef nu alleen nog wat bijbehorende glazen te scoren.

2.JPG

Ik word niet zo heel erg prettig dronken van pils. Er zijn een aantal wijnen van de Jumbo rond de 7 euro die goed smaken en geen koppijn geven de volgende dag, daar doe ik het meestal mee.

Vroeger met vrienden was het Grolsch beugelflesjes of Heineken van de tap. Ik heb pas nog een paar slokjes Grolsch geprobeerd om te zien hoe dat ook alweer smaakte, maar na mijn speciale bieren proeverij lust ik het niet meer. Of wellicht vond ik het nooit echt lekker en was het vooral om in een lollige stemming te komen...

Dank voor de waarschuwing, maar ik denk niet dat het daarvan komt. Het is twee of drie keer per week 1 speciaal biertje bij het eten (meer niet). En uitgaan doe ik niet meer.

Back