En om op heden 600 euro voor een ultra high end cassetje te gaan neerleggen dat die nadelen niet heeft...CD bestaat al even.
Je zal 't niet verzinnen neem ik aan maar ik heb nog nooit van cassettes gehoord van 600 euro?
Ik gebruikte indertijd maar twee merken cassettes; Maxell XL 2S en TDK SA-X, dat waren echt hele goede cassettes, zo'n beetje de duurste die van die merken te koop waren, ik nam op met een Nakamichi cassette deck en de ruis viel erg mee al was er natuurlijk altijd op de achtergrond wel iets van ruis bij het beginstukje waar geen muziek stond, ook omdat je van een lp opnam maar dan moest je 'm flink hard zetten om het te horen, op het normale volume had ik geen last van ruis en zonder dolby te gebruiken want dat drukte de hoge tonen teveel weg vond ik, als je goede merken gebruikte viel het wel mee moet ik zeggen.
Ja, als je van die goedkope BASF cassettes gebruikte en een goedkoop deck van een paar honderd dan werd het ook niet veel.
Ik keek even maar die maxells XL 2S die kan je nog kopen voor 3 tientjes, dan heb je goede cassettes als dat je ding nu nog is.
Nu we het er toch over hebben; ik moet eigenlijk nog een keer m'n 3 kops cassettedeck verkopen, die kocht ik nieuw toen ik nog wat cassettes wilde digitaliseren via de geluidskaart, heb 'm misschien 10 x gebruikt en staat al jaren in de doos, zo goed als nieuw nog steeds.
Als iemand interesse heeft stuur dan een pb en kunnen we een deal maken,.