Videoclips maken: tips?

Je hebt een gratis videoplatform, waar je heel eenvoudig je filmpjes op kunt zetten. Zo mooi of lelijk als je zelf wilt. En wil je het niet? Dan doe je het gewoon lekker niet. Dus nogmaals: zo makkelijk kan het zijn 👍
Stel voor een nieuw item in het forum overzicht?
By the way, mag eens aangepast worden vind ik.

Met ongeveer 1/3 instructie met wat je aan het doen bent.
Gesproken of ondertiteld of allebei.
En dan zeker nog maar in het Engels erbij.
En dan (ook volgens YouTube) een minuut of twee.
Dat is de kans op de meeste kijkers.
Net geteld er staan er van mij nu al een stuk of acht te beginnen vorig jaar sinds ik bij het syntforum zit. Het gemiddelde aantal kijkers is ongeveer negentig.
Maar als het te lang duurt haakt men af. De oorzaak ligt vermoedelijk wel aan de kwaliteit van het gebodene.

Laatst gewijzigd:
Een video editor uitkiezen vind ik te vergelijken met het uitkiezen van DAW software. Zelf heb ik enkele jaren geleden gekozen voor Camtasia omdat ik deze qua bediening het prettigste vond en het vrij eenvoudig is om mee te werken. Ik zou adviseren om e.e.a. uit te proberen om te kijken wat voor jou het fijnst werkt.

Ik 'doe' veel met video, maar dat kost eigenlijk net zoveel tijd als het maken de muziek zelf als je het echt goed wilt doen.
De vraag is of het je dat waard is en hoe meer interactie met het bronmateriaal, hoe meer tijd en kennis er in gaat zitten.
Er zijn editors die zo'n mooie spectrum analyzer over een video kunnen zetten. Sommigen random, sommigen echt gebaseerd op de muziek.
Je kunt het nog veel gekker maken met programma's als blender. Ook daar kun je een leven lang op doorstuderen.
Erg gaaf, een vriend van mij maakt de mooiste dingen daarmee. Maar die 'doet' dat al vanaf dag 1 (en heeft er z'n werk van gemaakt).

Ik gebruik zelf Davinci Resolve met wat gratis plugins voor zo'n reactief element (analyzer). Dat is een erg uitgebreid (pro) programma, de basis is gratis (en daar heb je waarschijnlijk al veel te veel aan).

Ik heb er nog niet heel uitgebreid mee zitten 'animeren', maar dit is een voorbeeldje. Kan natuurlijk ook gewoon met bewegend beeld.
Dronebeelden doen het ook vaak goed.

Als je de workflow wilt zien, kan ik je er wel wat op papier zetten.
Mocht je dronebeelden zoeken, ik heb nog wel wat om te proberen.

Gospel-rap dat is nieuw voor me.
Ja, dat snap ik.
Het bestaat al wel heel lang, maar heeft natuurlijk een erg specifieke doelgroep.
Ik mag het al een jaar of 20 graag doen met de band.
Lachen man, soms in 'zware' kerken. Die weten niet waar ze moeten kijken dan.
Maar de jeugd vindt het dan wel weer gaaf en we spelen meestal in jeugddiensten, dus als die het goed vinden, heeft de rest weinig redenen om te klagen.

De videoclip van mijn Waldeinsamkeit, tribute voor Klaus, heb ik met stock filmpjes gemaakt met Cyberlink Powerdirector 365.

Tip: op Pixabay staan ook filmpjes die je mag gebruiken.

Een video editor uitkiezen vind ik te vergelijken met het uitkiezen van DAW software. Zelf heb ik enkele jaren geleden gekozen voor Camtasia omdat ik deze qua bediening het prettigste vond en het vrij eenvoudig is om mee te werken. Ik zou adviseren om e.e.a. uit te proberen om te kijken wat voor jou het fijnst werkt.
Camtasia is best oke inderdaad om video's maken, gemakkelijk, snel en niet zo prijzig! De screenrecorder is ook wel oke. Zodra je wat meer nodig hebt qua functies schiet het helaas snel te kort.

Back