Bescherming tegen stof, wat gebruiken jullie?

haha misschien is filmen met mijn oude iphone wel n zegen.

Wie hier gebruikt een grote Jaspers stand en op wat voor manier scherm je de gear die er in staat af (als je het al doet)?

Ik loop al een tijdje te prutsen met wat kleedjes en dingen die ik in huis had, maar ik zou liever een groot, mooi passend doek gebruiken. Wat voor stof zou ik moeten hebben en waar kan ik dit kopen? Op maak knippen lukt wel!

Zo jammer dat Compu-cap er niet meer is.
ik heb waar mogelijk decksavers, maar voor andere zaken heb ik nog geen waardig alternatief gevonden voor de Compu-cap stofhoezen.

Zo jammer dat Compu-cap er niet meer is.
ik heb waar mogelijk decksavers, maar voor andere zaken heb ik nog geen waardig alternatief gevonden voor de Compu-cap stofhoezen.
Misschien dat stardustcovers degene hebben die je zoekt. Ik heb een cover daarvan voor mijn p6. Prima kwaliteit en prijs.

Make-up borstel, onlangs een 'powder brush' van de Action gekocht, van het onbekende merkloze merk Max&More voor slechts EUR 1,19. Natuurlijk kun je ook een bekend duur merk kopen maar als dit volstaat voor tedere huidjes dan ook goed genoeg om synths mee af te stoffen.

Max & More poederkwast Action

Ontvetten en 'nat' schoonmaken deed ik wel met een doekje isopropyl alcohol of hoe die medische alcohol ook heet, maar toen dat eens op was met gewone spiritus gedaan en dat ging ook prima dus gebruik ik tegenwoordig. Wel eerst testen of de belettering er tegen kan en je niet de print er meteen ook vanaf veegt. Schoon en vetvrij in enkele seconden en ook rookaanslag op toetsen etc. verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Truc met alcohol werkt ook goed overigens om oude plastics die plakkerig zijn geworden zoals bijvoorbeeld bodies van foto-cameras op te frissen met een poetsbeurt en dat plakkerige toplaagje mee weg te werken. YMMV, ook hier eerst testen op een klein hoekje van het apparaat.

Voor alles waar een Decksaver voor te krijgen is heb ik er eentje. Daarnaast hoezen van Stardustcovers, nog wat stofkappen van Elektron en Intellijel en nog wat losse covers van wat random merken, o.a. voor m'n Cirklon. Ik heb ook nog een cover voor m'n Midas Venice, maar wat er overblijft dek ik af met doeken, dus uiteindelijk dek ik alles wel af.

Ik geloof niet in decksavers en stofhoezen enzo, maar ik stof mijn gear wel regelmatig af. Daarvoor is dit ding dus top:

Ik kocht er zo eentje voor ยฑ4eu bij de Prijsmepper.

Ik geloof niet in decksavers en stofhoezen enzo, maar ik stof mijn gear wel regelmatig af. Daarvoor is dit ding dus top:
Ja heel leuk dat afstoffen, maar wat valt er niet te geloven aan een kap die letterlijk al het stof van je gear weg houdt? Ik haal liever een stofdoek over m'n decksavers dan dat ik met een stofkwast m'n synths moet behandelen.

Laatst gewijzigd:
Back