Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trouwens ik heb die MLC Nonlineas circuits bestudeerd en het lijkt erop dat dit eigenlijk analoge computers in een module zijn maar dan voor 1 toepassing.

Maar die ga je wel gebruiken, al denk je nu van niet.Die CV aansturing gebruik ik dan simpelweg niet.
Maar die ga je wel gebruiken, al denk je nu van niet.

Weet dat uit de praktijk. Ik gebruikte slew om van clock (square) een sinus te maken.
Maar google het maar.
by daverj » Sun Oct 07, 2012 1:58 pm
A slew limiter contains higher harmonics than an LPF. An LPF attenuates all frequencies at or above the selected frequency, while a slew limiter limits the rise and fall times of the waveform, but can reverse direction quickly.
As noted above, a slew limiter is more often used on CVs to control speed of change while an LPF is more used on audio to limit frequencies (but either can be used on either).
A square wave into an LPF, when adjusted right, will come out looking like a sine. While a square wave into a slew limiter typically comes out looking like a triangle wave.
Zoiets bedoel je zeker met een simpele in en out voor je audio en knoppen voor cutoff en resonance
![]()
Gewoon de ingang en de uitgang geïnverteerd mixen, dan heb je een lowpass filter.
Iaw ingang filter minus de uitgang van een highpass filter is een lowpass filter.

Even een paar dingen.
-Een slewlimiter is idd een lowpass filter dat dc doorlaat. Dat dc doorlaten kunnen de meeste gewone filters niet.
Je kan altijd van een harmonisch rijke golfvorm een sinus maken door die door een slewlimiter te halen. Het allerlaatste van de modwiggler quote is onjuist.
-Een 2 pole filter die ook nog een bandpass output heeft naast een low en/of high output, kan ook als 1 pole filter geschakeld worden. De bandpass output gebruikt namelijk 1 pole voor het highpass gedeelte en 1 pole voor het lowpass gedeelte. Om dus een 1 pole lowpass te krijgen, mix je gewoon de bandpass met de lowpass uitgangen.
-Als je niet meer weet wat je wilt, gewoon een half jaar wachten met geld uitgeven.
Aan de andere kant is het een enorm gedoe om daar zelf een nette module van te maken die in mijn Eurorack past.

Maar in het geval van een slew limiter zal het uitgangssignaal afhangen van de slew rate. Zou de slew rate hoger zijn dan in het voorbeeld, dan zou het uitgangssignaal wat steiler zijn, en langzamer dan juist minder steil. Er is geen eenvoudige relatie met een LPF, het zijn dan ook andere dingen.