udo super gemini 20 voice hybrid-synth

20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg

Is het ook gewoon vrijparkeren bij Turnlab? Zn hekel aan die parkeermeters..
Je kunt toch nog 3 meters lopen?......Jongens toch.....Daar krijg ik echt het schijt van van dat....

Ondertussen is hij in huis.
Heel vernieuwende klank pallet in mn studio en heel hand on. Hoge funfactor.
De dw8000 erbij gaat niet, dat vloekt. Deze week een ander gezedschap uitzoeken voor de Gemini.

Ondertussen is hij in huis.
Heel vernieuwende klank pallet in mn studio en heel hand on. Hoge funfactor.
De dw8000 erbij gaat niet, dat vloekt. Deze week een ander gezedschap uitzoeken voor de Gemini.
Gefeliciteerd. Probeer vooral de DDS2 modulatie (de dedicated sliders) op de filter en amp uit (al dan niet gemoduleerd).
Daar kan je zoveel kanten mee op. Dat was voor mij echt de eye-opener (en unieke sound feature) van deze synth.

Aleez, de opstelling is nu ok voorlopig.
Prophet 600 erboven crumar bassman eronder en prologue16 ernaast.
Eventide space direct achter de Gemini.

Gefeliciteerd. Probeer vooral de DDS2 modulatie (de dedicated sliders) op de filter en amp uit (al dan niet gemoduleerd).
Daar kan je zoveel kanten mee op. Dat was voor mij echt de eye-opener (en unieke sound feature) van deze synth.
Ben nog zover niet, ga daar eens mee experimenteren. Thnx

De Gemini is hier nu een goeie week.
Mn eerste indrukken.

Eigenwijze klank, heel organisch maar niet Vintage.
Doet me denken aan verse romige slagroom zonder suiker.

De dual mode met beide layer op manual is mn favoriet.
Wat je ziet is wat je hoort.

Binaural mode is waardeloos voor mij, vanwege de irritante voice stealing tot gevolg.

Ga hier nog veel plezier aan beleven. Eerst een bankje patchen maken, presets zijn eentonig.

De gemini staat bij mij ook een goede week, maar nog de tijd niet gehad, zelfs als gepensioneerde.
Alleen door de presets gewaad.Die binaural is voor mij wel een mooie klankverrassing.De klank is meer open en zit als het ware niet gevangen.Het gemak om klanken te maken is natuurlijk een belangrijk punt geweest bij aanschaf, heel wat anders dan dat ander beest de K2700(maar dat menuduiken is een kwestie van gewoonte hoor en het went snel).Nee,dit gaat niet de deur uit.

Lijkt me een geweldige bak.

Een paar vragen:
Klopt het dat je in dual binaural mode 2x5 voices hebt? En dat de Supersix - afgezien van geen traploos hpf en geen ringmod dan 1 voice extra heeft in de binaural mode? Dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking maar toch. Of kun je ook 1 binaural voice voor bass gebruiken bijvoorbeeld en de rest voor een pad bijv in het geval van een split?

Klopt het dat je in dual binaural mode 2x5 voices hebt? En dat de Supersix - afgezien van geen traploos hpf en geen ringmod dan 1 voice extra heeft in de binaural mode?
In Dual mode en beide layers binaural dan idd 5 voices. Echter de super6 kan niet in dual mode voor juiste vergelijking. De super6 kan alleen Single mode, de Gemini in single mode binaural is 10voices.

Of kun je ook 1 binaural voice voor bass gebruiken bijvoorbeeld en de rest voor een pad bijv in het geval van een split?
Ja, dat kan. Binaural is per layer in en uitschakelbaar.
Ga eens uitzoeken wat er gebeurd met de voice allocatie in dat geval.

In Dual mode en beide layers binaural dan idd 5 voices. Echter de super6 kan niet in dual mode voor juiste vergelijking. De super6 kan alleen Single mode, de Gemini in single mode binaural is 10voices.

Ja, dat kan. Binaural is per layer in en uitschakelbaar.
Ga eens uitzoeken wat er gebeurd met de voice allocatie in dat geval.
Dank (alvast)! Goed te weten dat hij in binaural mode 10 voices is in single en niet "fixed 2x 5".

De meest vernieuwende synth in lange tijd.
Zeker niet de best klinkende , ik heb betere synths in huis. Maar geen enkele kan de Gemini nadoen.
Nooit verliefd geweest maar nu wel grote liefde, ze groeit steeds meer op me. Ik heb haar Jenny genoemd.

De polybrute12 is geschrapt van de wishlist, weet niet meer wat ik daarmee moet nu? Sta ook nog in twijfel of ik de Summit nog wel wil.

Bij mij duurde het ook even, maar ben ook erg blij met "Gemma".

Polybrute (de eerste) gaat nooit meer weg. De 12 vind ik niet echt nodig, heb al heel veel MPE.
Mocht je de Polybrute nog niet hebben/kennen, de morph functie is de beste die ook ooit gezien en gehoord heb.
Werkt zo makkelijk, snel en intuïtief en is echt goud waard. Gaat dus nooit meer weg (alleen voor een 12 wellicht.., nog.., ooit...).

In tegenstelling tot wat ik gezegd had, dat hij de deur niet meer uitging is het toch gebeurd.
Laat één ding duidelijk zijn, knappe bak, maar één of andere reden kreeg ik geen affiniteit met de klank van deze synth en dat komt altijd op één bij mij.Klankbewustzijn.Vraag me niet waarom, het is zoals smaken en kleuren.
En omdat de gemini zo goed als nieuw was heb ik er weinig financieel verlies aan overgehouden.
Doe niet zoals ik,alcohol in je bloed hebben als je beslist.Alcohol en het brein, slechte keuze.

Back