Haat aan

Autotuned vocals. Haat is een te licht woord
Met de jaren is duidelijk geworden dat Cher het eigenlijk behoorlijk gericht, creatief en met mate gebruikte in Believe. Wie had dat toen durven denken.
Niet per sé een klank maar als ik overdreven pompende sidechaining detecteer waarbij de kick al het andere wegdrukt dan moet ik zo'n nummer gewoon skippen :frons:
Krasse knar rant over:biertje:

De gemiddelde Russische hardbass plaat dus. :)

Ik doe niet aan haten, ik doe aan ontwijken. Een kleine cocon voor mezelf creëren met alleen maar mooie klanken. En alles wat ik hoor en me niet bevalt, overstem ik met een dik 6 vingerig akkoord.

Oh juist, er is 1 uitzondering op mijn geen-haat-regel: Michael Bublé. Alle opgekropte woede projecteer ik snoeihard op die man. Tenminste, niet op de persoon zelf want dat is vast een fijn persoon, maar op mijn denkbeeldige fantasieversie van hem. Mijn imaginaire stressbal zeg maar. Hoe kan je zo saai glad en afgeborsteld zijn, zo hysterisch casual goedgeluimd, hoe kan je stem zo geoefend zijn dat je "ay" klanken zelfs zonder autotune als keiharde autotune klinken. Wat heeft Albert Heijn ooit met jou gedaan dat je daar ALTIJD moet aanhoord worden. En waarom zijn je teksten zo onrechtvaardig meta dat mijn dag om zeep is zodra ik "it's a beautiful daaaaay" hoor terwijl ik de 3 voor 5 euro Bonus aan het uitkiezen ben.

Soms is dat bijna onmogelijk. Hier in de wachtkamer van de huisarts staat steevast Sky Radio op. Eenmaal in de spreekkamer van de arts bespreken we steevast eerst m'n oorpijn.
1 Vinger in ieder oor en hard LALALA roepen. Geen last van Sky en een lege wachtkamer.

Je bevind je toch in een luxepositie als je dat kan doen. Op de plekken waar ik kom klinken regelmatig 3 of meer grote speakers door elkaar heen en allemaal spelen ze wat anders en geneen klinkt zoals ik t wil. Met mijn 5 of 10 watt bluetooth speaker kan ik daar niet tegenop dus ik onderga het allemaal maar.
Dikkere vingers kweken en stembanden oefenen om luider LALALA te kunnen roepen.

Die is er ook zeker, zonder dollen, ik zal wel een rare zijn, maar ik heb oordopjes in bijna overal waar ik kom, alleen als het nodig of wenselijk is doe ik ze uit. Zo erg is het dus hier. Ik ben er helemaal klaar mee om auditief geterroriseerd te worden.

Ik kom niet in machine kamers, maar heb een gewoonte ontwikkeld dat ik bijna ieder onnatuurlijk geluid als storend ervaar. Alleen natuurlijke geluiden trek ik en muziek die ik mooi vind, verder is voor mij alles ongewenste herrie / input.

私はシンセサイザーと基本的に音を立てるものは大嫌いです。
でも何よりも自分が嫌いなのはシンセサイザーが嫌いだから
1686173185984.png

Dat was vroeger met concerten in de Kuip niet anders, daar kon heel Rotterdam van meegenieten. Zo heb ik oa Michael Jackson gehoord zonder er te zijn geweest. Had ik dan weer geen last van.. :W

Die is er ook zeker, zonder dollen, ik zal wel een rare zijn, maar ik heb oordopjes in bijna overal waar ik kom, alleen als het nodig of wenselijk is doe ik ze uit. Zo erg is het dus hier. Ik ben er helemaal klaar mee om auditief geterroriseerd te worden.
Haha ik heb ook altijd oordopjes bij. Ik hekel ook muziek spelende smartphones. Alles klinkt irritant door die dingen

Rappers met liveband. Dat klinkt 9 op de 10 keer nergens naar en dat stukje zogenaamde muzikaliteit zit ik niet op te wachten. Vaak zijn die teksten ook zo extreem middle of the road ook.

Hiphop is per definitie studiomuziek, dus ga aub niet met livedrums lopen kutten zonder die door een sampler en een rits effecten heen te trekken want je klinkt als Bløf.

Terugkomemd op extreem middle of the road rappers, Diggy Dex honderd procent. En Typhoon. Eigenlijk alle rappers die mn ma wel kan pruimen en in een schouwburg live zou kunnen zien.

Op goeie nummer 2: kutremixes van 90s hitjes - die vaak in eerste instantie ook al kut waren. Net op het punt dat ik die wansmaak verdrongen heb wordt mn achterbuurmeisje 12 en hoor ik alle kutmuziek van toen ik 12 was met edn bubblin beat eronder. Fuck off.

Oh en met stip op 1: COCOMELON

iedereen die jongeren kinderen heeft wat ik bedoel. Dat is wel zo godsgruwelijk slecht he. Beste anticonceptiemiddel ever.

Back