Afgehandeld Haperend forum?

Hier hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat de problemen zich voordoen op IP niveau. Als het forum moeilijk bereikbaar is en ik switch van wifi naar 5G, kan ik het forum wel bereiken, en snel ook. Switch ik weer terug naar wifi dan werkt het niet (alleen SF werkt niet, andere sites wel). Na een paar minuten werkt SF op wifi ook weer. Misschien een slechte route ofzo voor bepaalde netwerken of load balancing problemen?
Kan het niet zijn dat KPN-klanten geen probleem hebben en de Ziggo-klanten juist wel?
Zelf zit ik bij Ziggo. Als het met IP-adressen te maken zou kunnen hebben...? :?
Het klopt inderdaad dat alleen SF 'raar' doet, andere sites doen het gewoon.

Wegens een mega verbouwing thuis (woonkamer, niet de studio ;P ) zit ik niet zo veel meer op SF, maar als ik even mee gluur, dan gaat het wisselend. Vooral op m'n iPhone blijft hij soms lang hangen. En dan moet ik even refreshen (pagina opnieuw laden) en dan is hij er bijna direct weer.

De sever is herstart. Ik heb zelf geen problemen ondervonden en zie zo snel nog steeds niks raars dus ik wacht de reacties even af.

Kan het niet zijn dat KPN-klanten geen probleem hebben en de Ziggo-klanten juist wel?
Zelf zit ik bij Ziggo. Als het met IP-adressen te maken zou kunnen hebben...? :?
Het klopt inderdaad dat alleen SF 'raar' doet, andere sites doen het gewoon.
Dit zou goed kunnen.

Ik kan SF wel pingen op het moment dat de website timeouts geeft. Het lijkt alsof er iets op applicatie niveau voor timeouts zorgt of de cloud WAF.

De sever is herstart. Ik heb zelf geen problemen ondervonden en zie zo snel nog steeds niks raars dus ik wacht de reacties even af.
Eerste inlog vandaag was rete snel. Nog nooit zo snel de pagina voor me gehad.

Hoewel het nu weer een tijdje rondklikken goed gaat...

edit: ironisch genoeg moest ik het twee keer proberen om dit bericht erdoor te krijgen...

Helaas, leek even goed en kon net prima iets posten. Daarna weer een paar minuten waarbij de site onbereikbaar is.

geen idee of de back end een logging heeft met systeemmeldingen ofzo, want dit is lastig troubleshooten. Bij mij werkt het forum prima trouwens momenteel. Ook op m’n iPhone

Ik haper al eens, maar het forum tot op heden nooit, noch op de Windows laptop met Edge noch op een Android draaiende smartphone.

Helaas .. vandaag ook regelmatig pages zelfs onbereikbaar =(.
Test gaf vergelijkbare resultaten in Safari / Chrome op
  • Macmini m1 - macOS 12.4
  • iphone xr - OS 16.6
  • HP 850G6 i5 - Windows 10
Hopelijk kunnen de admins/mods de rootcause snel achterhalen na hun welverdiende vakantie :biertje:

het is behoorlijk aan het verergen bij mij, ik krijg nu ook steeds deze melding, ik heb het alleen bij SF:

1692453867921.png

Back